AUTORIDE

Lacné autá do 1000 eur (2. časť)

JDM Garage S15
Pod kapotou
Publikoval Denis   — Aktualizované 

Vitaj autíčkár pri ďalšej časti o lacných autách, ktoré dokážeš kúpiť za 1000 eur. V predošlej časti sme si posvietili na tri automobily, Fiat Punto II, Škoda Fabia I a Peugeot 306. V dnešnej časti si posvietime na ďaľšie tri autá do 1000 eur.

Opel Tigra 1.4 16v

Obsah

Parametre automobilu:

  • Rok výroby - 1994 až 2004

  • Pohotovostná hmotnosť - 1075 kg

  • Počet dverí - 3

  • Počet miest na sedenie - 4

  • Objem batožinového priestoru - 250 litrov

Parametre motora:

  • Príprava zmesi - zážihový motor s viacbodovým vstrekovaním

  • Preplňovanie - bez preplňovaniaHnacia náprava - predná

  • Prevodovka - päťstupňová, manuálna

  • Zdvihový objem - 1389 cm3

  • Počet valcov - 4

  • Počet ventilov - 16

  • Krútiaci moment - 125 Nm

  • Výkon - 66 kW / 90 koní

  • Maximálny výkon - 6000 ot/min

  • Maximálna rýchlosť - 190 km/h

  • Zrýchlenie z na 100 km/h - 11,4 sekundy

  • Spotreba - 7,1 litrov

Opel Tigra sa začal vyrábať v roku 1994 a vyrábal sa až do roku 2000 v jedinej karosárskej verzii Coupe. Paleta motorov nebola moc pestrá, na výber si mal len z dvoch motorizácií, a to buď benzínový motor o objeme 1.4 litra a výkone 66kW alebo benzínový motor o objeme 1.6 litra a výkone 78kW. Jazdné vlastnosti malej Tigry ničím nenadchnú, auto sa nakláňa a na zlej vozovke doslova skáče.

Opel Tigra bol postavený na rovnakej platforme ako Opel Corsa, podvozok však ostal bohužiaľ bez úprav, takže na prejazd ostrou zákrutou len športový vzhľad Tigry proste nestačí. Nevynikajú ani brzdy, ktoré rovnako ako podvozok, nie sú stavané na športovú jazdu, pretože pri väčšom zaťažení rýchlo strácajú svoju silu.

Na výber boli, ako som už spomínal, dva benzínové motory, väčšia 1.6 16v 78kW trpela veľkou spotrebou oleja (aj pri malom nájazde km), nadmerným opotrebovaním a veľmi často sa vyskytuje aj zalepený katalyzátor od oleja. Oveľa lepšou voľbou je menšia 1.4 16v, ktorá dodáva výkon 66 kW / 90 koní a krútiaci moment 125 Nm.

Motor poskytuje malej Tigre dostatočný výkon na svižnú jazdu, akceleráciu z 0 na 100 km/h zvláda za 11,4 sekundy. Tigra s týmto motorom si priemerne vypýta 7,2 litra paliva na 100 km, čo nie sú ani zlé, ale ani dobré hodnoty. Z hľadiska spoľahlivosti si vedie tento motor veľmi dobre, no občas vie potrápiť zanesený EGR ventil.

Opel Tigra 1.4 16v 66kW je dobré auto, ktoré klame svojím športovým vzhľadom. Je vhodné najmä na bežné jazdenie, no pokiaľ hľadáš malé športové Coupe s ktorým sa budeš smelo vrhať do zákrut, mal by si sa poohliadnuť po inom aute alebo vraziť pár stoviek eur do úprav podvozku. Túto jazdenku dokážeš kúpiť za 1000 eur, s priemerným nájazdom 150 000 km.

Renault Clio 1.2 8v

Parametre automobilu:

  • Rok výroby - 2001 až 2006

  • Pohotovostná hmotnosť - 990 kg

  • Počet dverí - 3 alebo 5

  • Počet miest na sedenie - 5

  • Objem batožinového priestoru - 255 litrov

Parametre motora:

  • Príprava zmesi - zážihový motor s viacbodovým vstrekovaním

  • Preplňovanie - bez preplňovania

  • Hnacia náprava - predná

  • Prevodovka - päťstupňová manuálna

  • Zdvihový objem - 1149 cm3

  • Počet valcov - 4

  • Počet ventilov - 8

  • Krútiaci moment - 93 Nm

  • Výkon - 43 kW / 60 koní

  • Maximálny výkon - 5250 ot/min

  • Maximálna rýchlosť - 160 km/h

  • Zrýchlenie z na 100 km/h - 13 sekundy

  • Spotreba - 6,1 litrov

Renault Clio druhej generácie sa začal vyrábať v roku 1998 a vďaka rozumnej cene a výberu zo širokej palety motorov si u nás našlo Clio veľa priaznivcov. Clio sa vyrába v troch karosárskych verziách, troj a päť dverový hatchback a sedan, ktorý však nenesie pomenovanie Clio ale Thalia. V roku 2001 prišiel facelift, ktorý bol zameraný najmä na svetlomety a interiér. Ďalším faceliftom prešlo malé Clio v roku 2004 a neskôr aj v roku 2009.

Renault Clio II sa v niektorých krajinách vyrába dodnes. Podvozok Clia je komfortne naladený, po facelifte sa trochu pritvrdil, no aj naďalej poskytuje dostatok komfortu celej posádke automobilu. Jazdné vlastnosti Clia sú dobré aj napriek komfortne naladenému podvozku, autíčko drží stopu a zvláda aj svižný prejazd zákrutami. Pochváliť treba brzdy, ktoré majú ostrý nástup a nestrácajú silu ani pri veľkom zaťažení.

Benzínový motor o objeme 1.2 litra 8v, dodáva výkon 43 kW / 60 koní a krútiaci moment 93 Nm. Motor je vybavený rozvodom OHC a viacbodovým vstrekovaním paliva. Motor nie je žiaden silák, no postačí na bežné jazdenie po meste a okreskách. Clio s týmto motorom si priemerne vypýta 6 litrov na 100 km.

Tento motor sa vyznačuje len priemernou spoľahlivosťou, vyskytnúť sa môže prasknuté tesnenie pod hlavou, chybný regulátor tlaku paliva, nefunkčný spínač ventilátora chladiča a nepravideľný chod motora na voľnobehu môže znamenať poruchu riadiacej jednotky, ktorú je potrebné preprogramovať. Renault Clio II 1.2 8v 43kW je šikovné auto, ktoré je vhodné do mesta a mimo mesto. Túto jazdenku dokážeš bez väčších problémov zohnať za 1000 eur, s priemerným nájazdom 140 až 160 tisíc km.

Ford Focus 1.6 16v

Parametre automobilu:

  • Rok výroby - 1998 až 2005

  • Pohotovostná hmotnosť - 1155 kg

  • Počet dverí - 3 alebo 5

  • Počet miest na sedenie - 5

  • Objem batožinového priestoru - 350 litrov

Parametre motora:

  • Príprava zmesi - zážihový motor s viacbodovým vstrekovaním

  • Preplňovanie - bez preplňovania

  • Hnacia náprava - predná

  • Prevodovka - päťstupňová manuálna

  • Zdvihový objem - 1596 cm3

  • Počet valcov - 4

  • Počet ventilov - 16

  • Krútiaci moment - 145 Nm

  • Výkon - 74 kW / 100 koní

  • Maximálny výkon - 6000 ot/min

  • Maximálna rýchlosť - 185 km/h

  • Zrýchlenie z na 100 km/h - 11,2 sekundy

  • Spotreba - 7 litrov

Ford Focus prvej generácie sa začal vyrábať v roku 1998. Vyrábal sa v troch karosárskych verziách, troj a päť dverový hatchback, sedan a verzia kombi. Nárazový test absolvoval v roku 1999 a získal 4/5 hviezdičiek.

Focus ponúkal na výber celkom pestrú paletu motorizácií. V roku 2001 prešiel Focus faceliftom. Zmeny sa týkali najmä predných svetlometov a interiéru automobilu. Jazdné vlastnosti Focusu sú skvelé, a to aj vďaka viacprvkovej zadnej náprave, ktorá zaručuje vozidlu maximálnu stabilitu na vozovke. Na veľmi dobrej úrovni je aj komfort pri prejazde nerovnomerným povrchom.

Benzínový motor o obejeme 1.6 litra dodáva výkon 74 kW / 100 koní a krútiaci moment 145 Nm, ktorý je dostupný pri 4000 ot/min. Motor poskytuje Focusu dostatočnú dynamiku na svižné jazdenie, šprint z 0 na 100 km/h to stihne za 11,2 sekundy.

Potešiť vie aj priemerná spotreba, ktorá sa pohybuje okolo 7 litrov na 100 km. Tento motor je priemerne spoľahlivý, vedia potrápiť poruchy zapaľovacích cievok, zapaľovacích káblov, porucha regulátoru voľnobežných otáčok, lambda sondy a nefunkčný katalyzátor.

Ford Focus I 1.6 16v 74kW je dobré auto, s ktorým si užiješ veľa zábavy počas jazdy. Túto jazdenku dokážeš zohnať za 1000 eur s priemerným nájazdom 200 000 km. Za túto cenu je dostupná aj slabšia benzínová 1.4 16v 55kW, ktorá je však na Focus veľmi slabá a postačí akurát na bežné jazdenie.

Záver

V ďaľšom článku si opäť posvietime na ďaľšie tri autá, ktoré dokážeš kúpiť za 1000 eur.