Logo Autoride.sk

Motor 2.5 TDI V6: Postrach pod kapotou?

Publikoval Denis -

Motory, ktoré nesú označenie TDI sú častokrát považované za tie najspoľahlivejšie, najúspornejšie a najdokonalejšie agregáty, aké kto kedy vymyslel. Za túto veľmi dobrú povesť vďačia motory TDI hlavne jednému agregátu, a to presnejšie slávnej 1.9 TDI, ktorá sa nachádza pod kapotou takmer každého tretieho koncernového auta jazdiaceho na našom území. Sú však všetky motory pod označením TDI tak dobré ako bola stará 1.9 TDI alebo ide len o jeden veľký mýtus?

Obsah

Pre mnohých ľudí v našich končinách je totiž každý človek, ktorý si dovolí povedať nejaké nepekné slovo na koncern a na nejaký motor nesúci označenie TDI blázon, ktorého ihneď zasypú spŕškou nadávok. Či už sme blázni alebo nie, dneska si posvietime práve na jeden z motorov TDI, ktorý nepatril k tým najspoľahlivejším. Presnejšie povedané, bude sa jednať o motor 2.5 TDI V6.

Motor 2.5 TDI V6 patrí k pomerne obľúbeným agregátom, ktorý možno poznáš zo starších Passatov, Audín a Škody Superb. Avšak aj napriek tomu, že sa jedná o obľúbený motor, trápilo ho niekoľko vážnych problémov, ktorých opravy boli veľmi nákladné. Poďme sa na ne pozrieť.

Motor 2.5 TDI V6, problémy a poruchy:


Pre tých, ktorí možno netušia, motor 2.5 TDI V6 je turbodúchadlom preplňovaný vznetový vidlicový šesťvalec, ktorý sa vyrábal v niekoľkých výkonnostných verziách. Na našom trhu automobilov však viac menej nájdeš najmä verzie o výkone 110 a 132 kW, ktoré bohužiaľ patrili k tým najviac problematickým.

Asi najzávažnejšia porucha, ktorou motor 2.5 TDI V6 trpí, je opotrebovanie vačkových hriadeľov a ich klzných ložísk, čo spôsobuje vyššiu hlučnosť, kolísanie otáčok, ale aj slabší ťah motora. Táto oprava je veľmi nákladná, keďže je potrebné vymeniť všetky štyri vačkové hriadele, vahadlá a niekedy aj obe hlavy valcov.

Dôvodom nadmerného opotrebenia týchto komponentov je konštrukčná chyba motora v podobe nedostatočnej cirkulácie motorového oleja, ktorý je potrebný na mazanie vačkových hriadeľov. Svoju úlohu taktiež zohráva predĺžený servisný interval výmeny oleja, ktorý je nastavený na 30 000 km. Interval výmeny motorového oleja sa teda odporúča skrátiť minimálne na 15 000 km. Výrobca sa však tento problém rozhodol najskôr riešiť výmenou vačkových hriadeľov za odolnejšie, no neskôr prepracoval celý mazací systém motora. Kódy motorov s prepracovaným mazacím systémom sú označené začiatočným písmenom B (BAU, BCZ, BDH a ďalšie…).

Okrem tejto poruchy sa taktiež veľmi často vyskytuje aj porucha na vstrekovacom čerpadle, pri ktorom môže dôjsť k upchaniu sitka v telese vstrekovacieho čerpadla, čo môže spôsobiť zadretie vstrekovacieho čerpadla. V prípade tejto poruchy je potrebný repas čerpadla, ktorý vychádza približne na niekoľko stoviek eur.

Slabinou motora 2.5 TDI je taktiež odvetrávanie kľukovej skrine. Tu sa môže najmä pri predĺžených intervaloch výmeny oleja upchať sitko separátora, čo spôsobí zvýšený tlak oleja, ktorý začne presakovať cez rôzne tesnenia a iné časti motora.

Pri motore 2.5 TDI V6 je dôležité pravidelne meniť rozvodové remene, ale aj kladky a vodné čerpadlo, ktoré zvykne po určitom nájazde km tiecť.

Okrem toho však treba mať na pamäti, že aj klasická údržba 2.5 TDI V6 nie je najlacnejšia záležitosť a pokiaľ nemáš dostatočnú finančnú rezervu, mal by si si kúpu automobilu s týmto motorom dva krát premyslieť.

Výhodou však je, že ak dopraješ tomuto motoru o niečo vyššiu starostlivosť ako je potrebné pri iných motoroch, dokáže najazdiť slušnú porciu kilometrov bez vážnejších problémov.

motor
Všetko pre tvoje auto za dostupnú cenu
Diskusia: Motor 2.5 TDI V6: Postrach pod kapotou?
G