Nissan Silvia S15: Jeden z najunikátnejších JDM automobilov
Nissan Silvia S15, v Európe či Severnej Amerike tiež známy pod označením Nissan 200SX, je športové kupé, ktoré sa vyrábalo v rokoch 1999 až 2002. Nissan Silvia S15 bol nástupcom generácie S14, ktorá sa však vyrábala až do roku 2000.
Generácia Silvie S15 bola oficiálne predávaná len v Japonsku, Austrálii a Novom Zélande. Neoficiálne však bol Nissan Silvia S15 predávaný aj v iných krajinách. V Austrálii a na Novom Zélande sa Silvia predávala pod označením 200SX.
Obsah
V auguste roku 2002 Nissan stopol výrobu platformy S, na ktorej bola Silvia S15 postavená, čím sa ukončila výroba tohoto modelu. Model Nissan Silvia S15 bol teda posledným modelom, ktorý bol postavený na platforme Nissan S. Súčasná platforma pre športové automobily Nissanu je platforma FM. Na tejto platforme sú postavené napríklad modely Nissanu ako 350Z, 370Z či Skyline.
Súvisiaci článok - JDM: Vedel si aké automobily označuje táto skratka?
Pre tých, ktorí by nevedeli, Nissan Silvia S15 je športové kupé, s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Existuje len veľmi, veľmi málo kúskov, ktoré sú vybavené ľavostranným riadením, a to hlavne preto, že model S15 bol predovšetkým určený pre Japonský trh (JDM). Najlepšie na tomto aute je to, že nemá žiadne elektronické systémy, ktoré by pomáhali automobil počas jazdy stabilizovať.
Celá jazda je teda akýmsi splynutím šoféra, automobilu a vozovky v jedno, a to je to pravé orechové, po čom každý skutočný petrolhead túži.Pod kapotou Silvie S15 si mohol nájsť len dve motorizácie, ktoré sa už nachádzali pod kapotou staršieho modelu S14. Jedná sa o radové, zážihové štvorvalce o objeme 2.0 litra, ktoré však prešli niekoľkými úpravami, vďaka čomu sa zvýšil ich výkon.
Preplňovaný motor pod označením SR20DET prešiel úpravami ložisiek turbodúchadla a riadiacej jednotky motora, vďaka čomu dosahoval výkon 184 kW / 250 koní a krútiaci moment 274 Nm. Atmosférický motor, ktorý niesol označenie SR20DE poskytoval výkon 121 kW / 165 koní a krútiaci moment 192 Nm.
Modely Nissanu Silvia S15 boli rozdelené podľa špecifikácie na:
Nissan Silvia S15 Spec-R:
Verzia Spec-R sa odlišuje od ostatných modelov Silvie S15 použitím 6-stupňovej manuálnej prevodovky. V ponuke si mohol nájsť aj verziu Spec-R so 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Okrem toho má však verzia Spec-R oproti ostatným verziám spevnený rám, väčšie stabilizátory a 4-piestové brzdové strmene so silnejším brzdovým posilňovačom.
Verzie so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou boli namiesto otvoreného diferenciálu vybavené skrutkovým samosvorným diferenciálom. Nissan Silvia S15 Spec-R je vybavený preplňovaným motorom SR20DET.
Nissan Silvia S15 Spec-S:
Verzia Spec-S bola vybavená buď to 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Chýbal tu však spevnený rám, väčšie stabilizátory, 4-piestové brzdové strmene predného brzdového systému a tak podobne. Verzia Spec-S bola vybavená len otvoreným diferenciálom a atmosférickým motorom SR20DE.
To sa ale netýkalo verzií Spec-S vyrábaných v Austrálii. Tie totiž obsahovali rovnaký skrutkový diferenciál, podvozok a šesťstupňovú manuálnu prevodovku ako verzie Spec-R.
Obe verzie Nissanu Silvia S15, Spec-S a Spec-R ponúkajú variantu (bodykit) "Aero", ktorá je vybavená veľkým zadným krídlom a zníženými bočnými prahmi.
Nissan Silvia S15 Varietta:
Varietta je verzia Silvie S15 s vyťahovateľnou pevnou strechou. Ide o kabriolet postavený spoločnosťou Autech, ktorý bol založený na modeli Spec-S. Verzia Varietta obsahuje rovnaký atmosférický motor skombinovaný s 5-stupňovou manuálnou, alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou ako verzia Spec-S.
Motor: | Objem valcov: | Výkon: | Krútiaci moment: | Preplňovanie: |
SR20DE R4 | 1998 cm3 | 121 kW | 192 Nm | Bez preplňovania |
SR20DET R4 | 1998 cm3 | 184 kW | 274 Nm | Turbodúchadlo |
Nissan Silvia S15 je jeden z legendárnych JDM automobilov, ktorý ostane navždy v našich srdciach. Je však veľká škoda, že tento automobil na našich cestách len tak nestretnem">JDM: Vedel si aké automobily označuje táto skratka?
Pre tých, ktorí by nevedeli, Nissan Silvia S15 je športové kupé, s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Existuje len veľmi, veľmi málo kúskov, ktoré sú vybavené ľavostranným riadením, a to hlavne preto, že model S15 bol predovšetkým určený pre Japonský trh (JDM). Najlepšie na tomto aute je to, že nemá žiadne elektronické systémy, ktoré by pomáhali automobil počas jazdy stabilizovať. Celá jazda je teda akýmsi splynutím šoféra, automobilu a vozovky v jedno, a to je to pravé orechové, po čom každý skutočný petrolhead túži.
Pod kapotou Silvie S15 si mohol nájsť len dve motorizácie, ktoré sa už nachádzali pod kapotou staršieho modelu S14. Jedná sa o radové, zážihové štvorvalce o objeme 2.0 litra, ktoré však prešli niekoľkými úpravami, vďaka čomu sa zvýšil ich výkon. Preplňovaný motor pod označením SR20DET prešiel úpravami ložisiek turbodúchadla a riadiacej jednotky motora, vďaka čomu dosahoval výkon 184 kW / 250 koní a krútiaci moment 274 Nm. Atmosférický motor, ktorý niesol označenie SR20DE poskytoval výkon 121 kW / 165 koní a krútiaci moment 192 Nm.
Modely Nissanu Silvia S15 boli rozdelené podľa špecifikácie na:
Nissan Silvia S15 Spec-R:
Verzia Spec-R sa odlišuje od ostatných modelov Silvie S15 použitím 6-stupňovej manuálnej prevodovky. V ponuke si mohol nájsť aj verziu Spec-R so 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Okrem toho má však verzia Spec-R oproti ostatným verziám spevnený rám, väčšie stabilizátory a 4-piestové brzdové strmene so silnejším brzdovým posilňovačom.
Verzie so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou boli namiesto otvoreného diferenciálu vybavené skrutkovým samosvorným diferenciálom. Nissan Silvia S15 Spec-R je vybavený preplňovaným motorom SR20DET.
Nissan Silvia S15 Spec-S:
Verzia Spec-S bola vybavená buď to 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Chýbal tu však spevnený rám, väčšie stabilizátory, 4-piestové brzdové strmene predného brzdového systému a tak podobne. Verzia Spec-S bola vybavená len otvoreným diferenciálom a atmosférickým motorom SR20DE.
To sa ale netýkalo verzií Spec-S vyrábaných v Austrálii. Tie totiž obsahovali rovnaký skrutkový diferenciál, podvozok a šesťstupňovú manuálnu prevodovku ako verzie Spec-R.
Obe verzie Nissanu Silvia S15, Spec-S a Spec-R ponúkajú variantu (bodykit) "Aero", ktorá je vybavená veľkým zadným krídlom a zníženými bočnými prahmi.
Nissan Silvia S15 Varietta:
Varietta je verzia Silvie S15 s vyťahovateľnou pevnou strechou. Ide o kabriolet postavený spoločnosťou Autech, ktorý bol založený na modeli Spec-S. Verzia Varietta obsahuje rovnaký atmosférický motor skombinovaný s 5-stupňovou manuálnou, alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou ako verzia Spec-S.
Motor: | Objem valcov: | Výkon: | Krútiaci moment: | Preplňovanie: |
SR20DE R4 | 1998 cm3 | 121 kW | 192 Nm | Bez preplňovania |
SR20DET R4 | 1998 cm3 | 184 kW | 274 Nm | Turbodúchadlo |
Nissan Silvia S15 je jeden z legendárnych JDM automobilov, ktorý ostane navždy v našich srdciach. Je však veľká škoda, že tento automobil na našich cestách len tak nestretneme.