Výsledky vyhľadávania

  • Vačkový hriadeľ

    Vačkový hriadeľ: Ako funguje a čo si o ňom nevedel?

    Vačkový hriadeľ je hriadeľ, ktorý otvára sacie a výfukové ventily spaľovacieho motora a umožnuje tak plnenie alebo vyprázdňovanie valcov. Vačkový hriadeľ je v podstate točiaca sa páka, na ktorej sú umiestnené vačky.

  • Motor s Millerovým cyklom a aké sú jeho výhody či nevýhody?

    Motor s Millerovým cyklom je preplňovaný štvortaktný spaľovací motor s predĺženou expanziou. Motor s týmto cyklom si v roku 1940 patentoval americký inžinier Ralph Miller. Tento typ motora sa využíval najskôr pre pohon lodí, no neskôr ho požili vo svojich modeloch aj automobilky ako Mazda či Subaru.

  • Otto a Atkinson - cyklus motora

    Motor s Atkinsonovým cyklom: Aké sú jeho výhody či nevýhody?

    Motor s Atkinsonovým cyklom, taktiež nazývaný aj ako motor s predĺženou expanziou patrí medzi motory s vnútorným spaľovaním. Motor navrhol James Atkinson v roku 1882. Podstatou motora s Atkinsonovým cyklom je dosiahnuť vyššiu efektivitu spaľovania a teda aj nižšiu spotrebu paliva.

  • BMW S50B32 Vanos

    VANOS a Double VANOS: Ako funguje táto technológia?

    VANOS je skratka, ktorá označuje motory značky BMW s variabilným časovaním ventilov. Technológia variabilného časovania ventilov umožňuje prispôsobiť okamih otvárania a zatvárania ventilov podľa potreby, nezávisle od polohy kľukového hriadeľa.

  • MultiAir

    MultiAir: Ako funguje systém nezávislého ovládania ventilov?

    MultiAir je elektrohydraulický systém nezávislého ovládania sacích ventilov. Tento systém umožňuje ovládať časovanie a zdvih sacích ventilov podľa aktuálnych pracovných podmienok motora, nezávisle od polohy vačkového hriadeľa.