Výsledky vyhľadávania
-
Vačkový hriadeľ: Ako funguje a čo si o ňom nevedel?
Vačkový hriadeľ je hriadeľ, ktorý otvára sacie a výfukové ventily spaľovacieho motora a umožnuje tak plnenie alebo vyprázdňovanie valcov. Vačkový hriadeľ je v podstate točiaca sa páka, na ktorej sú umiestnené vačky.
-
Motor s Millerovým cyklom a aké sú jeho výhody či nevýhody?
Motor s Millerovým cyklom je preplňovaný štvortaktný spaľovací motor s predĺženou expanziou. Motor s týmto cyklom si v roku 1940 patentoval americký inžinier Ralph Miller. Tento typ motora sa využíval najskôr pre pohon lodí, no neskôr ho požili vo svojich modeloch aj automobilky ako Mazda či Subaru.
-
Motor s Atkinsonovým cyklom: Aké sú jeho výhody či nevýhody?
Motor s Atkinsonovým cyklom, taktiež nazývaný aj ako motor s predĺženou expanziou patrí medzi motory s vnútorným spaľovaním. Motor navrhol James Atkinson v roku 1882. Podstatou motora s Atkinsonovým cyklom je dosiahnuť vyššiu efektivitu spaľovania a teda aj nižšiu spotrebu paliva.
-
VANOS a Double VANOS: Ako funguje táto technológia?
VANOS je skratka, ktorá označuje motory značky BMW s variabilným časovaním ventilov. Technológia variabilného časovania ventilov umožňuje prispôsobiť okamih otvárania a zatvárania ventilov podľa potreby, nezávisle od polohy kľukového hriadeľa.
-
Ventilový rozvod CIH: O aký typ ventilového rozvodu ide?
Ventilový rozvod CIH označuje Camshaft In Head, čo v preklade znamená, že je vačkový hriadeľ umiestnený v hlave valcov. Okrem vačkového hriadeľa sú v hlave valcov umiestnené aj ventily.
-
MultiAir: Ako funguje systém nezávislého ovládania ventilov?
MultiAir je elektrohydraulický systém nezávislého ovládania sacích ventilov. Tento systém umožňuje ovládať časovanie a zdvih sacích ventilov podľa aktuálnych pracovných podmienok motora, nezávisle od polohy vačkového hriadeľa.