Ventilový rozvod CIH: O aký typ ventilového rozvodu ide?
![Ventilový rozvod CIH](https://autoride.fra1.cdn.digitaloceanspaces.com/assets/4898fac3-a484-4e4d-882e-c1d7b68b0dd5/origin.jpg)
Ventilový rozvod CIH označuje Camshaft In Head, čo v preklade znamená, že je vačkový hriadeľ umiestnený v hlave valcov. Okrem vačkového hriadeľa sú v hlave valcov umiestnené aj ventily.
Tento typ konštrukcie ventilového rozvodu je veľmi podobný konštrukcii OHV, pri ktorej je však vačkový hriadeľ umiestnený v bloku motora.
Obsah
Ventilový rozvod CIH a jeho konštrukcia
Ako som už spomínal, konštrukcia ventilového rozvodu CIH je veľmi podobná konštrukcii ventilového rozvodu OHV. Laicky teda môžeme považovať rozvod CIH za rozvod OHV s vačkovým hriadeľom umiestneným nie v bloku motora, ale v hlave valcov.
![Vačkový hriadeľ: Ako funguje a čo si o ňom nevedel?](https://autoride.fra1.cdn.digitaloceanspaces.com/assets/40f2ebc0-3c68-11eb-9a85-9fa66e6ad690/origin.jpg)
Vačkový hriadeľ: Ako funguje a čo si o ňom nevedel?
Ventilový rozvod CIH však nie je vybavený zdvíhacími tyčkami ako rozvod OHV a tak ovláda vačkový hriadeľ ventily spaľovacieho motora len pomocou zdvihatiek a vahadiel.
Výhody a nevýhody ventilového rozvodu CIH
Medzi výhody ventilového rozvodu CIH môžeme zaradiť nižšiu hmotnosť pohybujúcich sa súčiastok v porovnaní s rozvodom OHV. Ďalšou výhodou je taktiež veľmi ľahká realizácia hydraulického vymedzovania ventilovej vôle a nižšia výška motora.
Medzi nevýhody tejto konštrukcie môžeme zas zaradiť veľkú vzdialenosť vačkového hriadeľa od kľukového hriadeľa.
Záver
Ventilový rozvod CIH bol najčastejšie využívaný nemeckými automobilkami Opel a BMW.