Výsledky vyhľadávania
-
Viachriadeľový motor: Vedel si o aký typ motora ide?
Viachriadeľový motor je typ piestového spaľovacieho motora, ktorý je vybavený viacerými kľukovými hriadeľmi. Viachriadeľová konštrukcia umožňuje realizáciu jednopiestových, dvojpiestových (motor s protibežnými piestami) aj viacpiestových motorov.
-
Rozvody v aute: Na čo slúžia a ako často ich meniť?
Rozvody, respektíve rozvodové remene alebo hnacie remene vačkového hriadeľa, zohrávajú v spaľovacích motoroch kľúčovú úlohu. Synchronizujú otáčanie kľukového hriadeľa a vačkového hriadeľa, aby sa zabezpečilo správne časovanie ventilov, čo umožňuje efektívny výkon motora.
-
Homokinetický kĺb: Ako zistiť, či je opotrebovaný?
Homokinetický kĺb je druh kĺbu, ktorý umožnuje prenos otáčok medzi hriadeľom v rôznom uhle, pri zachovaní konštantnej rýchlosti. Používa sa na hnacej náprave, ale aj na viacprvkových nápravách, teda s nezávislým zavesením kolies.
-
Krížový motor alebo aj motor s valcami do X: O aký typ motora ide?
Krížový motor alebo tiež motor s valcami do X je typ štvorvalcového alebo štvorradového jednohriadeľového piestového spaľovacieho motora. Priečny rez krížového motora tvorí tvar písmena X.
-
Vačkový hriadeľ: Ako funguje a čo si o ňom nevedel?
Vačkový hriadeľ je hriadeľ, ktorý otvára sacie a výfukové ventily spaľovacieho motora a umožnuje tak plnenie alebo vyprázdňovanie valcov. Vačkový hriadeľ je v podstate točiaca sa páka, na ktorej sú umiestnené vačky.
-
Tlmič torzných kmitov: Na čo vôbec slúži?
Tlmič torzných kmitov slúži na tlmenie kmitania kľukového hriadeľa, ktoré vzniká pri spaľovaciom procese.