AUTORIDE

Test jazdenky: Honda Civic VIII 1.8 i-VTEC je pôvabný a veľmi spoľahlivý hatchback

Honda Civic VIII 1.8 i-VTEC
Recenzie
Publikoval Denis  

Honda Civic VIII šokovala motoristický svet svojím zvláštnym, no za to veľmi pohľadným dizajnom. Najmä kvôli čudným tvarom svetlomerov ju motoristi zakrátko pokrstili prezývkou UFO.

Honda Civic ôsmej generácie sa začala vyrábať v roku 2005. Spočiatku sa Civic VIII vyrábal len v jedinej karosárskej verzii päťdverového hatchbacku, pod kapotou ktorého si mohol nájsť len tri motorizácie a to 1.4 DSI, 1.8 i-VTEC a 2.2 i-CTDi.

Postupom času však pribudli nové motorizácie, 2.0 i-VTEC, 1.4 i-VTEC, ktorá nahradila starú 1.4 DSI, ale aj hybrid 1.3 i-VTEC IMA. Okrem motorizácií však pribudli aj ďalšie dve karosárske verzie a to sedan a trojdverový hatchback. Nás však bude zaujímať len jediná verzia a tou je Honda Civic VIII v prevedení päťdverového hatchbacku, pod kapotou ktorého sa skrýva benzínový motor 1.8 i-VTEC.

Nárazovým testom Euro NCAP prešla Honda Civic ôsmej generácie dva krát, najskôr v roku 2006 a potom v roku 2007. Obidva testy dopadli takmer identicky a Civic VIII si z nich odniesol 4/5 možných hviezdičiek.

Čo sa týka interiéru, ten pôsobí rovnako kozmicky ako exteriér automobilu. Celá palubová doska je tvorená rôznymi oblúkmi, no všetky ovládacie prvky sú rozmiestnené prehľadne. Tvrdé plasty a nižšia kvalita dielenského spracovania však mnohých motoristov sklamú. Priestorová ponuka je obmedzená, vpredu je dostatok miesta, no oveľa horšie je to na zadných sedadlách, kde sa pohodlne neodvezú ani priemerne urastení pasažieri. Sedadlá sú však pohodlné, krásne držia telo, čo ocenia najmä športovo založení šoféri.

Jazdné vlastnosti Civicu sú veľmi dobré, auto dobre drží stopu a v zákrutách sa priveľmi nenakláňa. Všetko však závisí od kvality vozovky. Pokiaľ totiž narazíš na zlý, nerovnomerný povrch, Civic výrazne stráca stabilitu a zadná náprava zvykne poskakovať.

Podvozok je tvrdo naladený a tak s nejakým komfortom nerátaj. Okrem toho do kabíny preniká značné množstvo rázov a hluku. Športovo založených šoférov taktiež nepoteší absencia viacprvkovej zadnej nápravy. Dalo by sa teda povedať, že oproti predošlej generácii sa Civic VIII v jazdných vlastnostiach nijak nezlepšil, práve naopak.

Benzínový motor o objeme 1.8 litra pod označením i-VTEC dodáva výkon 103 kW / 140 koní a krútiaci moment 174 Nm. Jedná sa o štvorvalcový, celohliníkový motor s viacbodovým vstrekovaním paliva, variabilným časovaním ventilov pomocou systému i-VTEC, 16-timi ventilmi a rozvodom SOHC. Motor dodáva Civicu slušnú porciu výkonu a vďaka variabilnému časovaniu ventilov je pomerne živý aj v nižších otáčkach.

Pre dynamickú jazdu je však potrebné udržiavať ručičku otáčkomera za hranicou 4000 ot/min. Honda Civic VIII s týmto motorom stihne šprint z 0 na 100 km/h za necelých 9 sekúnd. Netreba však zabúdať ani na spotrebu, ktorá sa pri bežnej jazde pohybuje v priemere medzi 6,5 až 7 litrami paliva, čo je celkom slušné.

V spoľahlivosti si vedie tento motor veľmi dobre, je odolný, no občas sa vyskytuje zvýšená spotreba motorového oleja (najmä pri často zaťažovaných motoroch) v priemere 1 až 2 litre na jeden interval výmeny. Okrem toho sa pri tomto motore môže vyskytnúť aj porucha palivového čerpadla, ktoré sa prejavuje zhasínaním motora, poprípade jeho nenaštartovaním.

Čo sa týka spoľahlivosti, tak Hondu Civic VIII môžeme zaradiť medzi veľmi spoľahlivé automobily, ako takmer všetky ostatné Japonské autá. Najčastejšie však vedia potrápiť opotrebované tyčky stabilizátora, zatuhnuté zadné brzdy, vŕzgajúce zvuky interiéra, zle dosadajúce tesnenia dverí, nefunkčné centrálne zamykanie a tak ďalej. Treba však podotknúť, že sa nejedná o nijak závažné problémy.

Pokiaľ teda hľadáš výkonný a spoľahlivý hatchback so slušnými jazdnými vlastnosťami, je ním práve Honda Civic VIII 1.8 i-VTEC.

Parametre auta:

  • Pohotovostná hmotnosť: 1265 kg

  • Dĺžka: 4245 mm

  • Šírka: 1765 mm

  • Výška: 1460 mm

Parametre motora:

  • Príprava zmesi - zážihový motor s viacbodovým vstrekovaním

  • Preplňovanie - nepreplňovaný

  • Hnacia náprava - predná

  • Prevodovka - šesťstupňová manuálna

  • Zdvihový objem - 1798 cm3

  • Počet valcov - 4

  • Počet ventilov - 16

  • Krútiaci moment - 174 Nm

  • Výkon - 103 kW / 140 koní

  • Maximálny výkon - 6300 ot/min

  • Maximálna rýchlosť - 205 km/h

  • Zrýchlenie z na 100 km/h - 8,9 sekúnd

  • Spotreba - 6,4 litrov