AUTORIDE

Poruchové motory, ktoré sa konštruktérom nepodarili (3. časť)

Motor
Pod kapotou
Publikoval Denis   — Aktualizované 

Vitaj autíčkár pri treťom článku v ktorom sa pozrieme na ďalšie poruchové motory. V tejto časti sa pozrieme na ďalších päť motorov, ktoré sa konštruktérom nevydarili, tu ich máme.

Poruchové motory, ktoré sa príliš nepodarili zoznam častí:

Obsah

1. Subaru 2.0 D Boxer Euro 4 (rizikový od 2007 do 2010)

Tento prvý dieselový plochý motor (boxer) trpel množstvom porúch a nebol veľmi spoľahlivý. Problémy sa týkali vstrekovačov, motorový olej karbónoval a kôli technickej chybe pri výrobe sa niektoré motory zadreli.

Opravy tohoto motoru nie sú lacnou záležitosťou, najmä kvôli jeho konštrukcii, náhradné diely sú veľmi drahé a je obtiažné ich zohnať. Pokiaľ kupuješ tento motor, mal by si voliť radšej verziu Euro 5, ktorá mala vychytaných viacero múch.

2. Volkswagen, Audi, Škoda 2.5 TDI V6 (1997 až 2005)

Tento veľmi obľúbený motor, ktorý možno poznáš zo starších Passatov, Audín a Škody Superb, trápilo niekoľko vážnych problémov, ktorých opravy boli veľmi nákladné. Problémy sa týkali vodnej pumpy, ktorá často tiekla, vysokotlakového vstrekovacieho čerpadla a ďaľším veľmi častým problémom boli vydreté ložiská vačkových hriadeľov, vďaka nadmerne dlhým intervalom výmeny oleja (30 000 km).

Oprava týchto porúch je veľmi nákladná a pokiaľ nemáš dostatočnú finančnú rezervu pred tým, ako ideš kupovať auto s týmto motorom, nebude to zrovna ten najlepší nápad.

3. Opel 2.2 16v direct (2003 až 2010)

Motor sa vyrábal v rôznych verziách, najmodernejšia verzia s rozvodovou reťazou a priamym vstrekovaním paliva bola najproblémovejšia. Najčastejšie problémy sa týkali týchto komponentov:

  • reťazový rozvod, ktorý často kolaboval, z dôvodu odtrhnutia napínacej lišty

  • problém so vstrekovaním, respektíve z regulátorom tlaku ale aj vstrekovacím čerpadlom

Tento motor nevynikal ako spoľahlivosťou, tak ani spotrebou, ktorá sa pohybovala v rozmedí 9 až 10 litrov.

4. BMW 1.8d, 2.0d, 2.3d N47 (rizikový od 2007 až 2011)

Tieto motory dokážu majiteľom vyčarovať radosť, vďaka veľmi dobrej dynamike a nízkej spotrebe, no rovnako tak vedia aj poriadne potrápiť, kvôli problémom, ktoré sa im nevyhli.

Problémom bola rozvodová reťaz, ktorá sa spočiatku ozývala rachotením, no nakoniec došlo k jej pretrhnutiu, čo spôsobilo fatálne škody na motore. Daľším problémom bol praskajúci blok motora, ktorý sa prejavoval stratou chladiacej kvapaliny.

5. Toyota, Lexus 2.2 D-4D/D-CAT (rizikový od 2005 do 2009)

Tento motor patril medzi najsilnejšie štvorvalce, vynikal vysokým výkonom ale aj točivým momentom. Najčastejšie problémy sa vyskytovali na vstrekovačoch, vysokotlakovom čerpadle a EGR ventile.

Problémom však bolo aj nadmerné usadzovanie karbónu na dne piestov, kvôli čomu začali piesty narážať do hlavy valcov a spôsobovali tak pretlačenie a podfukovanie tesnenia v hlave valcov. Táto porucha sa prejavovala únikom chladiacej kvapaliny.

Pokiaľ sa problém začal riešiť včas, dosadacie plochy bloku motora a hlavy valcov bolo možné zarovnať a osadiť hrubším tesnením, no ak sa problém dlho neriešil, bola nutná výmena celého polomotora.