Test jazdenky: Škoda Octavia II 2.0 TDI je snom každého chalupára
V dnešnom článku si posvietime na jazdenku, ktorá sa stala ľudovým autom najmä u našich Českých susedov. Reč je teda o vozidle Škoda Octavia druhej generácie. Škoda Octavia II sa začala vyrábať v roku 2004 a nahradila tak starší model.
Octavia druhej generácie ponúka na výber dve karosárske verzie, a to liftback alebo kombi. V roku 2008 prešla Octavia druhej generácie faceliftom. Nami testovaný model bol vyrobený pred faceliftom, vo verzii kombi a so srdcom dieselového motora.
Obsah
Interiér auta je z môjho pohľadu dosť nudný, čakal som viac, no je vyrobený z kvalitných materiálov a ponúka dostatočný priestor dokonca aj vzadu. Jazdné vlastnosti Octavie sú veľmi dobré aj napriek tažkému dieselovému motoru. Podvozok dobre tlmí nerovnosti a nie je to na úkor jazdných vlastností. Do zákrut sa môžeš vrhať veľmi smelo aj vďaka viacprvkovému zaveseniu zadných kolies. Všetky kolesá sú vybavené kotúčovými brzdami, ktoré sú veľmi účinné.
Pod kapotou sa nachádza preplňovaný dieselový motor o objeme 1968cm3, pod označením 2.0 TDI s výkonom 103Kw a krútiacim momentom 320Nm. Motor je veľmi silný a krásne ťahá od spodu, veľký krútiaci moment je dostupný už pri 1750 otáčkach za minútu. Pri diaľničnej jazde rýchlosťou 130km/h motor točí len 2400 ot/m na šiestom rýchlostnom stupni a maximálna rýchlosť dosahuje 210km/h. Radenie je veľmi presné, typické ako u všetkých áut z koncernu VW. Priemerná spotreba je veľmi príjemných 5,5 litrov na sto kilometrov.
Zvuk motora je klasikou ako u ostatných TDI, príde mi však o niečo menej hlučný než stará 1.9 TDI. Aj keď je odhlučnenie Octavie na veľmi dobrej úrovni, pri vyšších otáčkach sa začne ozývať charakteristický zvuk dieselového motora. Octavia s motorom 2.0 TDI ti poskytne veľmi dobré dynamické vlastnosti a nízku spotrebu, no nejde práve o najspoľahlivejší motor. Medzi najčastejšie problemy patrí vyššia spotreba oleja, opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník, prasknutá hlava, zadreté vačky, opotrebované turbo, ale aj nedostatočné mazanie.
Práve kvôli týmto problémom by som ti odporučil siahnuť radšej po starom dobrom motore 1.9 TDI, ktorý síce neposkytuje takú dynamiku ako jeho dvojlitrový súrodenec, no na druhú stranu je oveľa spoľahlivejší a má nižšiu spotrebu paliva. Škoda postavila kvalitné a odolné auto, ktoré je veľmi obľúbenou jazdenkou, a práve preto by si mal pri kúpe tohoto automobilu dávať pozor na stav tachometra. Ten je totiž veľmi často stočený aj o stotisíc kilometrov.
Hodnotenie
Riadenie | 9/10 |
Jazdné vlastnosti | 8/10 |
Výkon motora | 7/10 |
Spotreba | 7/10 |
Brzdy | 9/10 |
Komfort | 7/10 |
Radenie | 9/10 |
Pôžitok z jazdy | 7/10 |
Parametre auta
Pohotovostná hmotnosť | 1425 kg |
Dĺžka | 4572 mm |
Šírka | 1769 mm |
Výška | 1468 mm |
Parametre Motora
Radový 4-valec
Priame vstrekovanie
Pohon prednej nápravy
Manuálna prevodovka 6 stupňová
Objem motora 1968cm3
Preplňovaný turbom
Výkon 103kw/140koní
Krútiaci moment 320Nm
Maximálny výkon 4000 otáčok za minútu
Maximálna rýchlosť 210km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,7s
Kombinovaná spotreba 5,5l na 100km
Objem nádrže 55 litrov
Brzdy kotúčové na oboch nápravách