Výsledky vyhľadávania
-
Motor VR5: Jeho konštrukcia a prečo sa prestal používať?
Päťvalcový motor VR alebo tiež motor VR5 je špeciálna konfigurácia piestového spaľovacieho motora od Volkswagenu. Motor VR5 kombinuje prevedenie vidlicového a radového motora, na základe ktorých je skonštruovaný.
-
Najzvláštnejšie motory na svete: Keď sa inžinieri zbláznia
Takmer každý motorista, znalý či menej znalý pozná klasické piestové spaľovacie motory, ktoré poháňajú bežné automobily. Medzi tieto motory môžeme zaradiť napríklad najviac využívaný radový motor či hneď po ňom nasledujúci vidlicový motor.
-
Konštrukcia pneumatiky: Vedel si, z akých častí sa skladá pneumatika?
Pneumatiky zabezpečujú prenos hnacej sily na vozovku a majú výrazný vplyv na bezpečnosť a pohodlie jazdy, ale aj na spotrebu automobilu. O funkcii pneumatiky sme si však už písali, a preto sa jej dnes nebudeme venovať. V dnešnom článku si teda posvietime na konštrukciu, presnejšie na časti, z ktorých je pneumatika automobilu zložená.
-
Blok valcov a jeho konštrukcia. Poznáš pevné časti motora?
Blok valcov je pevná časť viacvalcového spaľovacieho motora, ktorá v sebe obsahuje niekoľko pracovných priestorov (valcov). Na jednej strane je blok valcov uzavretý hlavou valcov a na druhej zasa kľukovou skriňou.
-
Kľukový hriadeľ: Na čo slúži a čím všetkým je namáhaný?
Kľukový hriadeľ je mechanická časť piestového spaľovacieho motora, ktorá premieňa priamočiary vratný pohyb piestov na rotačný pohyb. Je to základná časť piestového spaľovacieho motora.
-
Kotúčové brzdy: Aké sú ich výhody a nevýhody?
V tomto článku sa pozrieme na kotúčové brzdy, povieme si ako fungujú a vyzdvihneme ich klady a zápory. Kotúčové brzdy sa používajú najmä v automobiloch, no nájdeme ich aj pri motorkách či dokonca vlakoch.