Výsledky vyhľadávania
-
Motor VR5: Jeho konštrukcia a prečo sa prestal používať?
Päťvalcový motor VR alebo tiež motor VR5 je špeciálna konfigurácia piestového spaľovacieho motora od Volkswagenu. Motor VR5 kombinuje prevedenie vidlicového a radového motora, na základe ktorých je skonštruovaný.
-
Strata výkonu: Prečo motor časom stráca výkon?
Strata výkonu začne postupom času trápiť každý jeden spaľovací motor. Aká je však príčina straty výkonu?
-
Dvojtaktný motor: Aké má výhody či naopak nevýhody?
Dvojtaktný motor, taktiež označovaný aj ako dvojdobý motor či ľudovo dvojtakt, je piestový spaľovací motor pracujúci na dve doby alebo inak povedané v dvoch taktoch.
-
Zážihový motor: Ako funguje a aké sú jeho výhody?
Zážihový motor, je piestový spaľovací motor, ktorý spaľuje benzín alebo viacero druhov plynov (CNG, LPG, vodík) a premieňa tepelnú energiu na mechanickú prácu.
-
Vznetový motor: Ako funguje a čo jeho výhody?
Vznetový motor je piestový spaľovací motor, ktorý ako palivo najčastejšie spaľuje naftu a premieňa tepelnú energiu na mechanickú prácu. Tepelná energia sa v motore získava premenou paliva na teplo pomocou spaľovania.
-
Motor s Millerovým cyklom a aké sú jeho výhody či nevýhody?
Motor s Millerovým cyklom je preplňovaný štvortaktný spaľovací motor s predĺženou expanziou. Motor s týmto cyklom si v roku 1940 patentoval americký inžinier Ralph Miller. Tento typ motora sa využíval najskôr pre pohon lodí, no neskôr ho požili vo svojich modeloch aj automobilky ako Mazda či Subaru.