Test jazdenky: VW Golf IV 1.9 TDI, jedna z najčastejších jazdeniek na Slovenských cestách
VW Golf štvrtej generácie je jedna z najčastejších jazdeniek, ktoré môžeš vidieť na našich cestách. VW Golf IV sa začal vyábať v roku 1997 a na výber si mal hatchback v troj a päť-dverovej variante alebo o dva roky neskôr kombík.
Toto auto si drží svoju cenu najmä vďaka kvalite spracovania, ale aj svojou žiadanosťou, najmä medzi mladými šoférmi. Tvar jeho karosérie sa len tak ľahko neokuká a aj po tak dlhej dobe je to stále zaujímavé a pekné auto. Interiér auta však na môj vkus pôsobí dosť fádne a nudne, vidieť, že sa jedná o staršie auto. No aj tak si myslím, že sa s ním dizajnéri mohli viac pohrať.
Obsah
Po naštartovaní je počuť typický traktoroidný zvuk motoru TDI, obzvlášť ak stojíš vonku pri aute. Jazdné vlastnosti a riadenie Golfa sú na veľmi dobrej úrovni, sebavedomie nestráca ani pri naozaj ostrých prejazdoch zákrutami. Podvozok tlmí nerovnosti veľmi dobre a zaisťuje pasažierom dostatočné pohodlie. Za zmienku určite stoja brzdy, ktoré sú proste božské, nastupujú ihneď a máš pocit ako keby ťa chceli katapultovať z auta von.
Pod kapotou testovaného auta pracuje dieselový motor o objeme 1896cm3, s výkonom 81kw a krútiacim momentom 235Nm . Motor má typický TDI chod, kedy po stlačení plynového pedálu dostaneš takzvaný kopanec, po ktorom nasleduje razantný záťah.
Motor zrýchľuje pekne od spodu a pri 1900 otáčkach za minútu máš k dispozícií maximum krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť je 190km/h. Spotreba je daľšou silnou stránkou, pretože ani pri jazde brzda/plyn neprekročí hranicu 7 litrov. Počas bežnej jazdy dosahuje priemerne 5 litrov na 100km. Výborné je aj radenie, typické pre VW koncern, ktoré je veľmi presné.
Motory 1.9 tdi sú veľmi spoľahlivé, občas však potrápi problém s váhou vzduchu alebo opotrebované turbo. Aj po tak dlhej dobre je Golf IV stále dobré auto, no pri kúpe predovšetkým dieselovej verzie treba dávať pozor na stočené kilometre. Pokiaľ narazíš na kúsok ktorý bol málo jazdený a bolo oň dobre postarané, máš vyhraté.
Hodnotenie
Riadenie | 8/10 |
Jazdné vlastnosti | 7/10 |
Výkon motora | 6/10 |
Spotreba | 8/10 |
Brzdy | 10/10 |
Komfort | 7/10 |
Radenie | 9/10 |
Pôžitok z jazdy | 6/10 |
Parametre auta
Pohotovostná hmotnosť | 1220 kg |
Dĺžka | 4149 mm |
Šírka | 1740 mm |
Výška | 1440 mm |
Parametre Motora
Radový 4-valec
Priame vstrekovanie
Pohon prednej nápravy
Manuálna prevodovka
Objem motora 1896cm3
Preplňovaný turbom
Výkon 81kw/110koní
Krútiaci moment 235Nm
Maximálny výkon 4100 otáčok za minútu
Maximálna rýchlosť 190km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,6s
Kombinovaná spotreba 5l na 100km
Objem nádrže 55 litrov
Brzdy kotúčové na oboch nápravách