AUTORIDE

Test jazdenky: VW Golf IV 1.9 TDI, jedna z najčastejších jazdeniek na Slovenských cestách

Golf 4 Blackout | Carporn | TPProduction
Recenzie
Publikoval Denis  

VW Golf štvrtej generácie je jedna z najčastejších jazdeniek, ktoré môžeš vidieť na našich cestách. VW Golf IV sa začal vyábať v roku 1997 a na výber si mal hatchback v troj a päť-dverovej variante alebo o dva roky neskôr kombík.

Toto auto si drží svoju cenu najmä vďaka kvalite spracovania, ale aj svojou žiadanosťou, najmä medzi mladými šoférmi. Tvar jeho karosérie sa len tak ľahko neokuká a aj po tak dlhej dobe je to stále zaujímavé a pekné auto. Interiér auta však na môj vkus pôsobí dosť fádne a nudne, vidieť, že sa jedná o staršie auto. No aj tak si myslím, že sa s ním dizajnéri mohli viac pohrať.

Obsah

Po naštartovaní je počuť typický traktoroidný zvuk motoru TDI, obzvlášť ak stojíš vonku pri aute. Jazdné vlastnosti a riadenie Golfa sú na veľmi dobrej úrovni, sebavedomie nestráca ani pri naozaj ostrých prejazdoch zákrutami. Podvozok tlmí nerovnosti veľmi dobre a zaisťuje pasažierom dostatočné pohodlie. Za zmienku určite stoja brzdy, ktoré sú proste božské, nastupujú ihneď a máš pocit ako keby ťa chceli katapultovať z auta von.

Pod kapotou testovaného auta pracuje dieselový motor o objeme 1896cm3, s výkonom 81kw a krútiacim momentom 235Nm . Motor má typický TDI chod, kedy po stlačení plynového pedálu dostaneš takzvaný kopanec, po ktorom nasleduje razantný záťah.

Motor zrýchľuje pekne od spodu a pri 1900 otáčkach za minútu máš k dispozícií maximum krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť je 190km/h. Spotreba je daľšou silnou stránkou, pretože ani pri jazde brzda/plyn neprekročí hranicu 7 litrov. Počas bežnej jazdy dosahuje priemerne 5 litrov na 100km. Výborné je aj radenie, typické pre VW koncern, ktoré je veľmi presné.

Motory 1.9 tdi sú veľmi spoľahlivé, občas však potrápi problém s váhou vzduchu alebo opotrebované turbo. Aj po tak dlhej dobre je Golf IV stále dobré auto, no pri kúpe predovšetkým dieselovej verzie treba dávať pozor na stočené kilometre. Pokiaľ narazíš na kúsok ktorý bol málo jazdený a bolo oň dobre postarané, máš vyhraté.

Hodnotenie

Riadenie

8/10

Jazdné vlastnosti

7/10

Výkon motora

6/10

Spotreba

8/10

Brzdy

10/10

Komfort

7/10

Radenie

9/10

Pôžitok z jazdy

6/10

Parametre auta

Pohotovostná hmotnosť

1220 kg

Dĺžka

4149 mm

Šírka

1740 mm

Výška

1440 mm

Parametre Motora

  • Radový 4-valec

  • Priame vstrekovanie

  • Pohon prednej nápravy

  • Manuálna prevodovka

  • Objem motora 1896cm3

  • Preplňovaný turbom

  • Výkon 81kw/110koní

  • Krútiaci moment 235Nm

  • Maximálny výkon 4100 otáčok za minútu

  • Maximálna rýchlosť 190km/h

  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,6s

  • Kombinovaná spotreba 5l na 100km

  • Objem nádrže 55 litrov

  • Brzdy kotúčové na oboch nápravách