AUTORIDE

Porovnanie automobilov: Volkswagen Polo 1.4 TDI vs Peugeot 206 1.4 HDI, ktoré je lepšie?

Peugeot 206
Recenzie
Publikoval Denis  

Vitaj pri prvom článku o porovnaní automobilov. V týchto článkoch sa zakaždým pozrieme na dva automobily odlišnej značky a porovnáme ich jazdné vlastnosti, výkon a spotrebu motora, či iné parametre. Dnes budeme porovnávať VW Polo IV 1.4 TDI 55kW a Peugeot 206 1.4 HDI 50kW. Ktoré z nich je lepšie?

1. Volkswagen Polo IV 1.4 TDI 55kW

Obsah

Parametre auta:

  • Pohotovostná hmotnosť: 1103 kg

  • Počet dverí: 3 alebo 5

  • Počet miest: 5

  • Objem batožinového priestoru: 270 litrov

Parametre motora:

  • Príprava zmesi - vznetový motor s priamym vstrekovaním

  • Preplňovanie - preplňovaný turbodúchadlom

  • Hnacia náprava - predná

  • Prevodovka - päťstupňová manuálna

  • Zdvihový objem - 1422 cm3

  • Počet valcov - 3

  • Počet ventilov - 6

  • Krútiaci moment - 195 Nm

  • Výkon - 55 kW / 75 koní

  • Maximálny výkon - 4000 ot/min

  • Maximálna rýchlosť - 170 km/h

  • Zrýchlenie z na 100 km/h - 13,6 sekúnd

  • Spotreba - 4,6 litrov

Prvým automobilom z našej dvojice je Volkswagen Polo IV, interne označovaný aj ako 9N, pod kapotou ktorého sa skrýva dieselový trojvalec 1.4 TDI. VW Polo IV 1.4 TDI je kvalitná jazdenka, ktorá si však drží svoju cenu. Poďme sa teda bez zbytočných omáčok pozrieť na jeho vlastnosti a parametre.

Z hľadiska bezpečnosti si VW Polo IV vedie dobre, čo dokazuje aj nárazový test Euro NCAP, kde získal 4/5 možných hviezdičiek za ochranu posádky. Krátka video ukážka:

Podvozok Pola je veľmi dobre naladený, jedná sa o akýsi kompromis medzi komfortom a tuhosťou. Automobil si poradí s väčšinou nerovnosí na našich cestách a pochváliť ho treba aj za dobré odhlučnenie, keďže statočne filtruje rázy prenášajúce sa do interiéru. Jazdné vlastnosti Pola sú na svoju triedu veľmi dobré, automobil drží stopu, ihneď reaguje na zmenu smeru a v zákrutách sa priveľmi nenakláňa, čím poskytuje šoférovi pocit istoty a stability.

Dieselový motor o objeme 1.4 litra dodáva výkon 55 kW / 75 koní a krútiaci moment 195 Nm. Jedná sa o trojvalec s liatinovým blokom, hliníkovou hlavou valcov, priamym vstrekovaním paliva a turbodúchadlom - tento motor sa vyznačuje hlučným a nekultivovaným chodom. Na bežné jazdenie je výkon motora pre malé a ľahké Polo postačujúci, v nízkych rýchlostiach je automobil pomerne živý, no vo vyšších rýchlostiach mu rýchlo dochádza dych a je cítiť, že motoru chýba objem a jeden valec.

Pre svižné jazdenie je potrebné udržiavať otáčky motora nad hranicou 2200 ot/min. Tento dieselový trojvalec je však veľmi úsporný, pri bežnom jazdení sa spotreba pohybuje medzi 4,5 až 5 litrami a výrazne nerastie ani pri väčšom zaťažení či častejšom tlačení na plynový pedál. Okrem krásnej spotreby sa motor majiteľovi odvďačí svojou mechanickou odolnosťou a spoľahlivosťou. Občas však vie potrápiť porucha váhy vzduchu, zanesený EGR ventil či nefunkčný alternátor.

Polo štvrtej generácie patrí medzi spoľahlivé a odolné autá, no nie je bez chýb, najčastejšie vie potrápiť porucha elektrického sťahovania okien, nefunkčný snímač brzdových svetiel či systému ABS. Podvozok je pomerne odolný, až na niektoré časti, ako napríklad tiahla stabilizátora či čapy riadenia, v ktorých sa objavuje vôla.

2. Peugeot 206 1.4 HDI 50kW

Parametre auta:

  • Pohotovostná hmotnosť: 1061 kg

  • Počet dverí: 3 alebo 5

  • Počet miest: 5

  • Objem batožinového priestoru: 245 litrov

Parametre motora:

  • Príprava zmesi - vznetový motor s priamym vstrekovaním

  • Preplňovanie - preplňovaný turbodúchadlom

  • Hnacia náprava - predná

  • Prevodovka - päťstupňová manuálna

  • Zdvihový objem - 1398 cm3

  • Počet valcov - 4

  • Počet ventilov - 8

  • Krútiaci moment - 160 Nm

  • Výkon - 50 kW / 68 koní

  • Maximálny výkon - 4000 ot/min

  • Maximálna rýchlosť - 166 km/h

  • Zrýchlenie z na 100 km/h - 14,7 sekúnd

  • Spotreba - 4,4 litrov

Druhým automobilom z našej dvojice je Peugeot 206, pod kapotou ktorého sa skrýva dieselový štvorvalec 1.4 HDI. Peugeot 206 je atraktívna jazdenka, ktorú dokážeš zohnať za veľmi priaznivú cenu.

Nárazový test absolvoval Peugeot 206 v roku 2000, pričom získal 4/5 možných hviezdičiek za ochranu posádky. Krátka video ukážka:

Jazdné vlastnosti 206-tky sú len priemerné, auto drží stopu a snaží sa filtrovať čo najviac nerovností. Pri svižnejšej jazde sa však automobil nechová sebavedomo, je nedotáčavý a treba sa zmieriť aj s výraznejšími náklonmy karosérie. Podobne neisto sa automobil správa aj na cestách s horším povrchom, a preto by si mal byť opatrný najmä v zákrutách.

Dieselový motor o objeme 1.4 litra pod označením HDI dodáva výkon 50 kW / 68 koní a krútiaci moment 160 Nm. Na dynamickú jazdu nemá 206-tka s týmto motorom dostatok síl, no na bežné jazdenie úplne postačuje. Pre svižnejšiu jazdu a taktiež počas predbiehania je potrebné motor udržiavať za hranicou 2000 ot/min. Nízky výkon ti však tento motor vykompenzuje dobrou kultivovanosťou, spoľahlivosťou a krásnou spotrebou, ktorá sa priemerne pohybuje medzi 4 až 4,5 litrami na 100 km.

Peugeot 206 patrí k priemerne spoľahlivým vozidlám, viacero porúch sa však vyskytovalo na prvých ročníkoch týchto automobilov. Pomerne často sa totiž môžeš stretnúť s vypálenými žiarovkami na predných svetlometoch, no potrápiť vie aj páčka pri volante, ktorá spôsobuje chybné blikanie smeroviek a rozsvietiť sa môže aj kontrolka airbagov.

Karoséria je chránená voči korózii dobre, výnimkou sú však piate dvere, ktoré zvyknú kvitnúť tesne pod zadným sklom alebo pri kľučke. Predná náprava na našich cestách často trpí a nemá príliš dlhú životnosť. To isté však platí aj o zadnej náprave, ktorá je po 100 až 150 tisíc km vhodná na repas.

Ktoré z týchto dvoch automobilov je teda lepšie? Z nášho pohľadu jednoznačne víťazí VW Polo 1.4 TDI, no pozrime sa aj na dôvod, prečo sme sa takto rozhodli.

Bezpečnosť: Nerozhodne

Obe autá si v tomto smere vedú veľmi dobre a sú si viac menej rovné, čo dokazujú aj testy Euro NCAP.

Jazdné vlastnosti Volkswagen Polo

V tomto smere jednoznačne vyhráva VW Polo, ktoré je na ceste oveľa istejšie a komfort jazdy je taktiež na vyššej úrovni.

Výkon motora: Volkswagen Polo

Trojvalcový dieselový motor 1.4 TDI poskytuje Polu väčší výkon a krútiaci moment, čo spolu s nižšou hmotnosťou robí z Pola jasného víťaza. Svedčí o tom aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h, v ktorom je Volkswagen oproti Peugeotu približne o 1 sekundu lepší. Jednoducho povedané VW Polo 1.4 TDI by Peugeotu 206 1.4 HDI ukázalo zadný nárazník.

Spotreba motora: Peugeot 206

VW Polo 1.4 TDI je síce výkonnejšie, no v spotrebe paliva oproti Peugeotu 206 s motorom 1.4 HDI o niečo málo zaostáva. Motor 1.4 HDI, ktorý sa skrýva pod kapotou Peugeotu je totiž v reálnej prevádzke takmer o pol litra úspornejší než motor 1.4 TDI a to z neho robí jasného víťaza.

Spoľahlivosť: Volkswagen Polo

Hodnotiť spoľahlivosť ojazdených áut je veľmi obtiažne, pretože je potrebné zvážiť veľké množstvo rôznych faktorov, ktoré majú na celý automobil zásadný vplyv. Medzi tieto faktory môžeme zaradiť napríklad starostlivosť o auto, pravidelnú údržbu, spôsob využívania automobilu a mnoho ďalšieho.

Aby sme ti teda podali čo najpresnejšie informácie, opýtali sme sa viacerých majiteľov na rôzne problémy a poruchy, ktoré z týmito automobilmi mali. Po dôkladnom zvážení všetkých týchto informácií sme nakoniec usúdili, že VW Polo je v tomto smere lepšou voľbou.

Záver:

Myslím si, že po zvážení všetkých kladov a záporov môžeme za jasného víťaza tohoto súboja vyhlásiť Volkswagen Polo IV 1.4 TDI. Polo je totiž oproti 206-tke v mnohých smeroch lepšie a tak nebolo ťažké vybrať, ktorý automobil by sme uprednostnili.

Samozrejme, každému môže sedieť iný automobil a tak nie je vylúčené, že niektorí šoféri by aj napriek vyššie spomenutým nedostatkom zvolili radšej Peugeot. Ktorý z týchto dvoch automobilov by si však uprednostnil ty?