Výsledky vyhľadávania
-
Na aké poruchy ťa upozorní konkrétna farba dymu z výfuku?
V dobe dvojtaktných motorov nebol dym z výfuku ničím výnimočným, dymilo takmer každé jedno auto. Dnešné moderné autá prakticky nedymia, ale keď začnú, znamená to problém. Dym z výfuku ťa teda môže upozorniť na možný problém či poruchu motora. O akú poruchu sa však jedná, ti napovie farba dymu.
-
Bohatá zmes: Aký priaznivý a nepriaznivý vplyv má na motor?
Bohatá zmes je zmes, ktorá obsahuje menej vzduchu ako je potrebné na dokonalé spálenie paliva. Súčiniteľ prebytku vzduchu tejto zmesi teda je λ < 1. To znamená, že do valcov sa dostáva oveľa väčšie množstvo paliva ako by k určitému pomeru vzduchu patrilo alebo tiež menšie množstvo vzduchu ako by k určitému pomeru paliva patrilo.
-
Plameň z výfuku: Ako a prečo vzniká?
Plameň z výfuku doprevádzaný hlasitým strieľaním je doménou niektorých športových a upravených automobilov. Pravý petrolhead sa totiž praskajúceho zvuku, doprevádzaného šľahajúcim plameňom z výfuku nevie nabažiť. Je však šľahajúci plameň z výfuku len akýmsi módnym doplnkom na potešenie uší a oči ľudí na tuningových zrazoch alebo má aj svoj význam? Poďme sa na to pozrieť.
-
Čierny dym z výfuku: Na akú poruchu upozorňuje?
Čierny dym z výfuku je príznakom toho, že motor spaľuje príliš bohatú zmes. Bohatá zmes je zmes, ktorá obsahuje menej vzduchu ako je potrebné na dokonalé spálenie paliva.
-
Súčiniteľ prebytku vzduchu: Ako ovplyvňuje jeho hodnota chod motora?
Súčiniteľ prebytku vzduchu je bezrozmerné číslo, ktoré vyjadruje pomer medzi skutočným množstvom vzduchu v zmesi a teoretickým množstvom (stechiometrickým množstvom) vzduchu zodpovedajúcim použitému palivu. Súčiniteľ prebytku vzduchu, v angličtine pomenovaný ako Air-Fuel Ratio, sa označuje gréckym písmenom λ (lambda).