Test jazdenky: Audi A4 1.9 TDI je ďalšie auto, ktoré potvrdzuje vysokú kvalitu Nemeckých áut
Značka Audi začala výrábať druhú generáciu modelu A4 pod označením B6 a B8. Táto nestarnúca kráska na seba púta zraky mnohých motoristov ale pozerajú po nej aj ženy. Audi A4 sa vyrábalo v dvoch karosárskych verziách a to sedan alebo kombi, obe karosárske varianty je možné dostať s pohonom všetkých kolies.
Na našich cestách je najčastejšie k videniu verzia kombi, s dieselovými motormi pod označením TDI. Práve preto sme si aj my na túto recenziu vybrali Audi A4 kombi, ktorú poháňa nafťák.
Obsah
Interiér auta je veľmi priestranný, všetci pasažieri si v aute nájdu dostatok miesta. Palubná doska sa mi veľmi páči, je z kvalitných materiálov a jej spracovanie je na veľmi vysokej úrovni. Sedadlá automobilu mi príliš nesadli a necítil som sa v nich moc pohodlne. Pre šoférov, ktorí často prevážajú veľké predmety, poskytne Audi dostatočný priestor, pričom kufor má po sklopení zadných sedadiel objem 1184 litrov.
S Audi A4 je jazda príjemná, podvozok veľmi dobre tlmí nerovnosti, ale nie na úkor jazdných vlastností. Lepší dojem na teba urobí verzia z pohonom 4x4, ktorú sme žial nemali možnosť vyskúšať. Veľkou slabinou sú brzdy, ktoré strácajú silu pri opakovanom zaťažení.
Za zmienku stojí veľmi presné radenie, ktoré má 6 prevodových stupňov. Pod kapotou testovaného auta sa nachádzal motor o objeme 1896cm3, s výkonom 96kw a krútiacim momentom 310Nm. Tento motor je z rady motorov TDI takže jeho prejav a chod je rovnaký ako u ostatných motorov s týmto označením. Mohutný krútiaci moment je dostupný už pri 1900 ot/min a výkon motora je dostatočný na svižnú jazdu, čo dokazuje aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10 sekúnd. Kombinovaná spotreba sa udržuje medzi 6 až 6,5 litrami na 100km.
Okrem opotrebovaného turba a poruchy váhy vzduchu, sa na motoroch 1.9 TDI nevyskytujú žiadne vážne poruchy. Oveľa viac problémov mali motory 2.5 TDI, a preto si myslím že jeho menší súrodenec je lepšou voľbou.
Problém je však zohnať kúsok, ktorý ma najazdené pod 200 tisíc km, ak však takéto auto nájdeš je dobré overiť si skutočný stav jeho najazdených kilometrov. Audi postavilo A4 ako konkurenta proti BMW radu 3, no aj napriek tomu že je to veľmi dobré auto, na Bávo jednoducho nemá.
Hodnotenie
Riadenie | 9/10 |
Jazdné vlastnosti | 6/10 |
Výkon motora | 6/10 |
Spotreba | 7/10 |
Brzdy | 5/10 |
Komfort | 7/10 |
Radenie | 10/10 |
Pôžitok z jazdy | 6/10 |
Parametre auta
Pohotovostná hmotnosť | 1460 kg |
Dĺžka | 4545 mm |
Šírka | 1772 mm |
Výška | 1428 mm |
Parametre Motora
Radový 4-valec
Priame vstrekovanie
Pohon prednej nápravy
Manuálna prevodovka 6 stupňová
Objem motora 1896cm3
Preplňovaný turbom
Výkon 96kw/130koní
Krútiaci moment 310Nm
Maximálny výkon 4000 otáčok za minútu
Maximálna rýchlosť 205km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,1s
Kombinovaná spotreba 5,8l na 100km
Objem nádrže 70 litrov
Brzdy kotúčové na oboch nápravách