Séria recenzií o malých hatchbackoch pokračuje. Čo povieš na Fiat Punto HGT?
Punto druhej generácie sa začalo vyrábať v roku 1999 a už v roku 2003 sa dočkalo faceliftu. Fiat ponúka športové Punto, nazývané HGT s motorom 1.8 a výkonom 96 kW, čo sa ti síce môže zdať málo, ale ber do úvahy, že Punto je malé a ľahké autíčko.
O interiéri ani exteriéri písať nebudem, keďže je to vec vkusu a každého subjektívny názor, ale chcem podotknúť, že auto svojim vzhľadom síce možno neohromí, ale zároveň ani neurazí.
Obsah
Budem sa teda sústrediť na srdce auta a na dojmy počas jazdy. Začnem od spodu, podvozok na aute má jednoduchú zadnú napravu a neprospieva mu ani tažký motor, ktorý výrazne zaťažuje prednú nápravu. Aj napriek tomu je auto v zákrutách pomerne stabilné, no pri naozaj ostrom prejazde zákrutou si začínaš uvedomovať jeho nedostatky. Podvozok je športovo naladený a veľmi tvrdý, preto cítiš aj malé nerovnosti, no hluk ti do kabíny nepreniká.
Na aute som si nevedel vynachváliť jeho brzdy. Punto HGT dostalo kotúčove brzdy na obe nápravy a tak je brzdenie jeden veľký zážitok, ich nástup je skvelý a pri brzdení sa ti zdá, že sa k tebe palubová doska približuje. Riadenie je presné, no preposilňované, čo vadí najmä vo vyšších rýchlostiach. Naopak radenie rýchlosti je gumové a nepresné, takže kazí zábavu pri jazdení.
Najdôležitejšia časť auta je však jeho motor. Jeho objem 1747cm3 poskytuje 96kw a 164Nm a dokáže zrýchliť z 0 na 100 za 8,6 s. Motor krásne ťahá a nepoľavuje ani pri vyšších rýchlostiach. Najvačší záťah prichádza v rozhraní medzi 4300 až 6000 otáčkami za minútu, ale ručička sa zastaví až pri 6300 otáčkach za minútu, kedy nastúpi obmedzovač. Maximálna rýchlosť je 205 km/h, no pri tejto rýchlosti je tak ľahké auto už nestabilné.
Spotreba motora je na svoj výkon veľká a ak do auta naložíte náklad, je naozaj prežraný. Toto auto je skôr pre nadšencov malých svižných áut, ktorí nehľadia na spotrebu. Aj napriek tomu, že som si jazdu na Punte HGT užil, musím podotknúť, že oproti konkurencii v kategórií hothatchbackov po stránke výkonu zaostáva.
Hodnotenie
Riadenie | 6/10 |
Jazdné vlastnosti | 7/10 |
Výkon motora | 7/10 |
Spotreba | 6/10 |
Brzdy | 10/10 |
Komfort | 6/10 |
Radenie | 4/10 |
Pôžitok z jazdy | 7/10 |
Parametre auta
Pohotovostná hmotnosť | 1115 kg |
Dĺžka | 3840 mm |
Šírka | 1660 mm |
Výška | 1480 mm |
Parametre Motora
Radový 4-valec
Viacbodové vstrekovanie
Pohon prednej nápravy
Manuálna prevodovka
16 ventilov
Objem motora 1747cm3
Bez preplňovania
Výkon 96kw / 131 koní
Krútiaci moment 164Nm
Maximálny výkon 6300 otáčok/min
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Zrýchlenie z 0-100 za 8,6s
Kombinovaná spotreba 8,3l na 100km
Objem nádrže 47 litrov
Brzdy kotúčove na oboch nápravach