Rozhovory z Garáží: VW Corrado - Všetci ma od kúpy auta odhovárali, že neviem do čoho idem
Zdravím ťa autíčkár a vitaj pri ďalšom rozhovore s Jankom Bučekom, od ktorého si mal možnosť prečítať si o upravenom Favorite a Tigre. Dnes sa pozrieme na ďalšie autíčko, ktoré sa dostalo do jeho šikovných rúk a je ním Volkswagen Corrado.
ROZHOVOR
Ahoj Janko. Znova ťa spovedáme, za čo sme samozrejme radi, no prejdime rovno k autíčku. Čo nám to dnes predstavíš?
Ahoj. Rád vám predstavím svoj ďalší projekt. Jedná sa o VW Corrado, mnohí čitatelia nemajú domnienku o aké auto ide, no často krát je prezývané ako malé Porsche od Volkswagenu. Tento projekt bol nečakaný, po predaji Tigry som sa rozhodol úplne zmeniť svoj štýl úprav. Konkrétne tento model, ktorý som kúpil nebol ničím dobrý, dokonca ani jedno svetlo nemalo úchyt, karoséria úplne zhnitá, z ľavej a pravej strany boli zadné blatníky nabúrané, auto nešlo zamknúť, hučali na ňom všetky ložiská... komplet brzdy boli naprd, výfuk deravý, motor žral olej a tiekla z neho voda.
Takže išlo o poriadny vrak.
Všetci ma od kúpy auta odhovárali, že nech ho neberiem, že neviem do čoho idem. A že veci na Corrado sú nezohnateľné, no pri tomto aute by som rád spomenul zopár ľudí. Prvý je Marek Chilý, ktorý odviedol neskutočne dobrú prácu pri leštení kolies spolu so mnou. Ďalší dvaja ľudia sľudia skvelí ľudia sú Henrich Skula a Kristián Skula (Majitelia firmy SS racing). Títo chalani sú asi najlepší odborníci, čo sa týka stavby VW od základu, ale vráťme sa k projektu. RH, prvé kolesá čo Corrado dostalo. Ďalej by som rád vyzdvihol auto servis MP - Motors a ľudí Martin Polacek a Jozef Polacek, ktorí mi pomohli dať karosériu Corrada do poriadku, nikto iný by sa do toho nebol pustil.
S takým autom muselo byť poriadne veľa práce, no keď sa dajú dohromady ľudia, ktorých to baví, ide to.
To áno. Najskôr som auto kompletne odstrojil, veci, ktoré som zvládol doma povyrovnávať na karosérií som urobil a taktiež aj prichystal na lakovanie. Potom auto putovalo do lakovne k Jožkovi, kde sa na ňom robilo celý mesiac.
Karoséria zmáknutá, čo nasledovalo?
Keď už bolo konečne nalakované, pustil som sa do náprav, ale to som ešte nevedel, čo ma čaká na aute. Nebolo jediného dobrého dielu, kompletne ramená, silenbloky motora, všetko sa muselo objednať nové a problém bol taký, že do každej predajne, čo som prišiel, nevedeli aký je to typ auta a niektorí ho nemali ani len v katalógu či ponuke. Horko ťažko som nakoniec zohnal všetko a poskladal nápravu, plus som pridal keramické brzdy AT na prednú nápravu. Ďalej športové struny a konečne som sa mohol ísť previezť.
Musel byť parádny pocit po toľkej drine konečne si sadnúť a ísť.
Tomu ver. O deň neskôr sa konali v Martine šprinty, tak som tam šiel zajadiť si. Auto malo celkom úspech, 103 kW na šprint na 400m bohate stačilo.
Klobúk dole. Upraviť takto poškodené auto a ešte si s ním dať závody.
No, to síce áno (smiech), len po ceste domov vytrhalo hadice od vody, vedel som už vtedy, že je zle. Potom sa demontovala hlava, dala sa spraviť a kompletne sada piestnych krúžkov, štartér, alternátor a nanovo som urobil kabeláž motora. Auto som zložil, ale vôbec nešlo naštartovať. V tom som sa dočítal, že auto využíva mechanické vstrekovanie, ktoré využívalo napríklad Porsche 944, Ferrari Testarosa či Mercedes, tak som ho rozobral, predsa nie je niečo, čo nezložím (aspoň som si nahováral), no čakalo ma peklo.
S tým rozoberaním a skladaním je kopu driny, zvlášť keď človek nevie, kde presne je chyba.
Rozobrať som ho rozobral aj zložil, ale auto aj tak nešlo. Klasicky pokračujeme, no asi to nebude tým, tak že vymením čerpadlo v nádrži, čo ma stálo 180 eur ale nevadí, zainvestujem, veď to nie je na chvíľku, no auto stále nešlo. Potom som zistil, že Corrado má 2 čerpadlá, ešte jedno zospodu pod pravým kolesom. Rozoberem, nevadí, kúpim aj to, samotné sa nedá, jedine aj s celým boxom, tak čo iné ostávalo ako dať 260 eur a dúfať, že hádam to už pôjde.
A nešlo.
Presne. Opäť to nešlo a v tom mi známy dali číslo na spomínaného Hena, podotýkam s chlapcom sme sa v živote nevideli. Zdvihol som telefón a volali sme, po Henových radách som auto spojazdnil aj keď motor išiel veľmi zle, no chyba bola v tom, že som rozobral vstrekovanie, ktoré sa nastavuje na špeciálnej stolici. Časom som zohnal druhé, ale už som to nemenil a vybral som sa za Henom do Chynoran na spotrebe 18 litrov na 100 km s problémami, ale došiel som.
Oplatila sa takáto cesta?
Chalan to mal vymenené a nastavené podľa ucha, podotýkam za 30 minút. Nechápal som.
Slušne som poďakoval a celý natešený sa spýtal, čo som dlžný, no on sa len usmial, zatvoril kapotu a jediné, čo povedal bolo "Nechaj to tak" (smiech). Celé tie dlhé 2 roky mi s tým pomáhal aj on aj brat bez nároku na to, že by niečo za to očakával, za to mu patrí veľké ĎAKUJEM.
S autom už potom neboli problémy? Všetko fičalo ako má?
Hurá auto už chodilo, no nešetril som na ňom, lebo bolo jedinečné a chcel som nech je TOP, nové čelné sklo ma vyšlo na 500 eur, kľučky od dverí 160 eur za kus, kolesá 400 eur, duralové podložky 80 eur, výfuk 250 eur, samozrejme sa ich tam vystriedalo viac. Ceny uvádzam len kvôli tomu, aby ľudia vedeli, do čoho do budúcna idú.
Keď sa to všetko zráta, nie je to práve najlacnejšia záležitosť.
To ešte nie je všetko. Čidlo teplity 343 eur, zadné svetlá Hella 300 eur, predné smerovky do nárazníka 55 eur za kus. S týmito vecami a zháňaním mi tiež pomohol Palino z PD. Sedačky do vnútra sa dali z Corrada VR6, rádio sa odstránilo a schovalo do odkladacej priehradky a pôvodné miesto pre rádio nahradili budíky z Audi 80. Volant Momo, mračítko na svetlá vlastnej výroby, hudba značky Magnát a kopu ďalšieho... zrkadlové fólie okien, USA smerovky, pozicky dorábané do nárazníka z Volva.
Naozaj parádny projekt Janko. Kopu práce, peňazí, no keď to človeka baví, je vidieť, že na ničom inom nezáleží.
Rád by som podotkol, že človek môže byť neviem aký majster, no bez ľudí a fajn priateľov toho moc nedokáže.
Auto sa robilo 2 roky, odnieslo jedno 3-tie miesto zo zrazu v Trinci a preinvestovalo sa vyše 6000 eur. Určite neľutujem ani cent a ďakujem všetkým za pomoc.
Dočkáme sa od teba ešte ešte nejakého autíčka, Janko?
Môj ďalší projekt je BMW e36, je to terajšie autíčko a je na čo sa tešiť. :)
Janko ďakujeme za rozhovory, klobúk dole pred všetkými projektami a tešíme sa na ďalšie kúsky, ktoré si prešli šikovnými rukami.