Rozhovory z Garáží: Každý, kto sa prišiel na tú rozbitú Tigru pozrieť, tvrdil, že je neopraviteľná

Rozhovory z garáží
Ostatné
Publikoval Denis

Zdravím ťa autíčkár. Cez víkend si mal možnosť prečítať si rozhovor s Jankom Bučekom, ktorý zmenil svoje prvé auto (Škoda Favorit) na nepoznanie. Dnes si predstavíme jeho ďalší projekt, ktorým je Opel Tigra. Toto autíčko zažiarilo aj na tuning zrazoch!

ROZHOVOR

Čo nasledovalo po predaji favorita, Janko?

Po predaji favorita som si kúpil BMW e30, ktoré sa u mňa dlho neohrialo. Z auta som vyhádzal interiér a chodil s ním na amatérske šprinty, po čase som zistil, že takýto koníček je pre mňa náročnejší ako samotný tuning, obzvlášť keď chceš nazdiť niečo také na BMW. Auto som predal, čo dodnes ľutujem, v terajšej situácii by som ho nechal radšej stáť v garáži. A tak som sa dostal k Opelu Tigra, ktoré som si kúpil.

Hneď po kúpe si začal s úpravou auta?

Opel Tigru som používal na bežné vozenie do práce, mal som ju asi týždeň, keď jedného dňa som šiel z práce a stala sa mi nehoda. Nebolo to zapríčinené mojou vinou, no Tigra skončila rozbitá na totálku, auto som odtiaľ odviezol a týždeň som to ani neriešil.

Každý, kto sa bol na tú Tigru pozrieť, tvrdil, že je to neopraviteľné.

Podarilo sa mi však zohnať si číslo na veľmi dobrého karosára, ktorý dokázal natiahnuť stredový stĺpik, aspoň tak, aby šli zatvoriť dvere.

Tak tomu hovorím fakt smola. Mať auto len jeden týždeň a už ho opravovať.

Áno, bolo toho dosť. Musel som meniť zadný blatník, taktiež aj vnútorné výstuhy, prah, dvere, čelné sklo... zázrakom nestrelil ani jeden airbag. Keď už bolo auto roztmelené a spasované, objednal som nárazníky, len v tej dobe bol problém s takými komponentami, ale aj tak sa to podarilo, keďže som to chcel mať certifikované po nepríjemných situáciach s policajtami (pri predošlom aute). Taktiež krídlo engelaisi svetlá, dozadu remus výfuk, z auta sa odstránili znaky Opel.

Takže z opravy sa rovno stal tuning. Čo všetko si na ňom ešte pomenil?

Keď už boli nárazníky spasované (pomáhal mi s nimi kamarát Rasťo, za čo ďakujem, šikovný to chalan), spredu vyzeralo auto super, takisto aj zo zadu, len z boku to bolo nejaké divné. Tigra má sériové prahy plastové, lenže z firmy, odkiaľ sa brali nárazníky sa namontovali a auto nebolo nijak zaujímavé, takže sme špekulovali a nakoniec vzali originál prahy. Potom sme objednali ďalšie, ale už pôvodom, čo mali ísť na calibru, no a tie sa namontovali na tie pôastové a celý žýždeň sa tmelili, aby vyzerali ako z jedného kusu materiálu.

Podľa fotiek, ktoré si nám ukázal si to auto nielen oživil, ale dal mu aj možnosť zažiariť. Naozaj paráda!

Ďakujem. Po nahodení to bola spokojnosť, naozaj sa to vyplatilo, no k takto spravenému autu mi prišlo škaredé mať na ňom 14-tky elektróny, tak sa kúpili borbety 15 s lešteným límcom, čo vyzeralo omnoho lepšie. Potom putovalo auto k lakerníkovi a po príchode domov sa začali dorábať ostatné veci ako napríklad 4-bodové pásy, esparco volant, hliníkové rohože, žiadne gumy z tesca, komplet celý podvozok sa podsvietil a taktiež aj interiér.

Do toho už len poriadnu hudbu a nie je o čom.

Aj na to som myslel. Čo sa týka hudby v aute, na dvere sa vyrábali Dorbordy, aby vynikol tapacír, lebo Tigra má dosť veľké dvere a pritom je to malé auto. Do nich sa umiestnili reproduktory Hertz, výšky taktiež Hertz, subwofér Kenwood a rádio tiež tej istej značky, no časom ho vystriedal Alpine a zvuk bol na neporovnanie. Ešte aby som nezabudol, radiaca páka sa taktiež robila doma, pôvodne to bol piest zo starej Jawy (mustang 21), na tú dobu si Tigra užila svoj úspech až moc, veď pozri fotky zo zrazov.

Čo sa týka ceny, pamätáš si, koľko ťa stáli všetky tie úpravy?

Motor bol sériový okrem sania z KN hruškou - auto prešlo takmer komplet renováciou od podvozka až po karosériu - ak vás zaujíma cena, auto sa kúpilo za 60 000 Sk, oprava po nehode ma vyšla na 35 000 Sk a všetky úpravy a tuningové veci na auto 70 000 Sk, plus všetky tie veci okrem laku sa robili doma.