Logo Autoride.sk

Rozdelenie automobilov podľa triedy. Tušil si, ako sa rozdeľujú?

Publikoval Denis -

Všetky automobily sa zaraďujú do určitej triedy, v závislosti od ich vonkajších rozmerov, ceny, ale aj objemu a výkonu motora, ktorý sa pod ich kapotou nachádza. Najdôležitejším parametrom je však dĺžka autíčka a rázvor jeho náprav. Zaradenie do triedy môže ovplyvniť aj výrobca, ktorý môže uprednostniť alebo zvoliť triedu, do ktorej bude automobil zaradený.

Obsah

Medzi jednotlivými krajinami Európskej únie je niekoľko rozdielov v zaraďovaní automobilov do určitých tried. Týchto rozdielov je však veľmi málo, respektíve tieto rozdiely nie sú veľké a vo väčšine prípadov je zaradenie určitého automobilu do danej triedy zhodné vo všetkých krajinách EU.

Oveľa väčšie rozdiely môžeme nájsť, ak sa pozrieme a porovnáme si zaradenie automobilov do tried medzi Európskou úniou, Spojenými štátmi americkými a Veľkou Britániou.

Mini


Trieda mini, označovaná aj ako segment A, taktiež najmenšia trieda, je kategória automobilov, ktorej typickou karosériou je 3 dverový hatchback. Niektoré automobilky však ponúkajú aj modely kabrioletu a roadsteru. Automobily triedy mini majú zvyčajne objem motora rovnaký alebo menší ako 1.2 litra a ich dĺžka obvykle nepresahuje 3700 mm.

Typickí predstavitelia triedy mini sú:

Citroën C1, VW up, Ford Ka, Škoda Citigo, Kia Picanto, Peugeot 107, Smart ForTwo, Toyota Aygo, Renault Twingo a ďalší...

Nižšia trieda


Nižšia trieda, označovaná aj ako segment B je kategória automobilov, ktoré patria v Európe k veľmi obľúbeným z hľadiska predaja. Typická karoséria týchto automobilov je hatchback, no niektoré automobilky ponúkajú aj karosériu MPV, roadster alebo kabriolet. Automobily nižšej triedy majú zvyčajne objem motora medzi 1.2 až 2.0 litrami a ich dĺžka obvykle nepresahuje 4200 mm.

Typickí predstavitelia nižšej triedy sú:

Škoda Fabia, Seat Ibiza, VW Polo, Peugeot 206, Kia Rio, Ford Fiesta, Fiat Punto, Renault Clio, Citroen C3 a ďalšie...

Nižšia stredná trieda


Nižšia stredná trieda, označovaná aj ako segment C je kategória automobilov, ktorá je v Európskych krajinách najpredávanejšia. Typickou karosériou automobilov nižšej strednej triedy je hatchback, liftback a kombi ale aj sedan. Niektoré automobilky však ponúkajú v tejto triede aj MPV, kabriolet a roadster. Automobily nižšej strednej triedy majú obyčajne dĺžku 4100 až 4600 mm. Motory pod kapotou týchto autíčiek majú zvyčajne objem od 1.2 litra až po 2.0 litre.

Typickí predstavitelia nižšej strednej triedy sú:

Alfa Romeo 147, Citroën C4, Honda Civic, VW Golf, Škoda Rapid, Škoda Octavia, Fiat Bravo, Seat Leon, Peugeot 308, Renault Megane, Opel Astra a ďalšie...

Stredná trieda


Stredná trieda, označovaná aj ako segment D je kategória automobilov medzi nižšou strednou triedou a vyššou strednou triedou. Obvykle tu patria väčšie rodinné automobily s karosériou sedan, kombi a liftback. Automobily tejto triedy majú obvykle dĺžku od 4500 až po 4900 mm. Motory pod kapotou týchto autíčiek majú zvyčajne objem od 1.6 až po 3.5 litra.

Typickí predstavitelia strednej triedy sú:

Alfa Romeo 159, Volkswagen Passat, Škoda Superb, BMW rad 3, Audi A4, Ford Mondeo, Citroen C5, Renault Laguna, Peugeot 508, Opel Vectra, Kia Optima a ďalšie...

Vyššia stredná trieda


Vyššia stredna trieda označovaná ako segment E je kategória automobilov medzi strednou tiredou a luxusnými automobilmi. Tieto automobily sa vyrábajú najmä v karosériach sedan, liftback a kombi. Automobily tejto kategórie majú obvykle dĺžku 4700 až 5000 mm a pod ich kapotou sa nachádzajú motory o objeme 2.0 litra a viac.

Typickí predstavitelia vyššej strednej triedy sú:

Audi A6, Alfa Romeo 166, BMW rad 5, Citroën C6, Opel Omega, Peugeot 607 a ďalšie...

Luxusná trieda


Luxusná trieda, označovaná aj ako segment F, je trieda osobných automobilov väčších než vyššia stredná trieda. Sú to sedany a limuzíny, ktoré poskytujú veľký komfort aj na zadných sedadlách. Automobily tejto triedy bývajú zvyčajne dlhšie ako 5000 mm a pod kapotou týchto automobilov sa najčastejšie schovávajú motory od 3.0 litrov a viac.

Typickí predstavitelia luxusnej triedy sú:

BMW rad 7, Volkswagen Phaeton, Audi A8, Mercedes-Benz triedy S a ďalšie...

Trieda športových automobilov


Trieda športových automobilov je označovaná aj ako segment G. Je kategória automobilov s vysokým výkonom, dosahujúcich vysokú rýchlosť. Niektoré automobily tejto triedy sú iba upravené obyčajné vozidlá, iné sú už od začiatku vyrábané ako športové automobily.

Typickí predstavitelia triedy športových automobilov sú:

Porsche 911, Toyota Supra, BMW rad 8, Alfa Romeo 4c, Subaru Impreza WRX, Ford Mustang a ďalšie...

Superšportové automobily


Superšportový automobil alebo superšport je spravidla veľmi luxusný automobil, ktorého výkon je oveľa vyšší ako je výkon súčasných športových automobilov. Je to veľmi drahý, rýchly a silný automobil, ktorý môže mať viacero podôb.

Typickí predstavitelia superšportiakov sú:

Aston Martin DB11, Ferrari Enzo, Ferrari LaFerrari, Zonda Pagani, Lamborghini Huracan, Lamborghini Aventador, Bugatti Veyron, Bugatti Chiron, Koenigsegg CCXR, Pagani Huayra, Mercedes-Benz SLS AMG, Porsche Carrera GT a ďalšie...

motor
Všetko pre tvoje auto za dostupnú cenu
Diskusia: Rozdelenie automobilov podľa triedy. Tušil si, ako sa rozdeľujú?
G