Logo Autoride.sk

Zánovné vozidlá si medziročne držia cenu, nájazd majú pritom výrazne nižší

Tlačová správa
Publikoval Denis -

Najčastejšie majú ponúkané vozidlá najazdených iba 5 tisíc kilometrov


Trh zánovných vozidiel v krajinách Vyšehradskej štvorky ponúkol v medziročnom porovnaní za prvý kvartál tohto roka viac vozidiel s rapídne nižším nájazdom a rovnakou cenou ako v rovnom období vlani. Na Slovensku a v Českej republike kraľuje medzi zánovnými vozidlami značka Škoda, v Maďarsku a Poľsku je to Opel. Vyplynulo to z kontinuálneho sledovania trhu, ktoré robí spoločnosť Mototechna, patriaca do skupiny AURES Holdings.

Zatiaľ čo za prvé tri mesiace vlaňajšieho roka bolo na Slovensku, v Českej republike, v Poľsku a Maďarsku ponúkaných celkom 53 344 zánovných vozidiel, za tento rok to bolo o 1 200 automobilov viac (54 566). Z tohto čísla činila ponuka inzerovaných vozidiel u nás 5 015. Najviac vozidiel už tradične ponúkla Bratislava, najmenej Banskobystrický kraj. Najčastejšie boli zánovné vozidlá na Slovensku inzerované za cenu 20 990 eur, ktorá oproti vlaňajšku vzrástla o päťsto eur. Veľmi výrazne klesla hodnota najčastejšie najazdených kilometrov, a to vo všetkých krajinách V4. Zatiaľ čo na Slovensku sa jedná o pokles z 5 000 na 3 193 km, v Maďarsku to je až 80 % zníženie nájazdu na 1 000 km, v Poľsku je zníženie viac ako 50 % na 3 700 km a v Českej republike z 10 000 km na 8 702 km. Všetky štyri krajiny celkom ponúkali za prvý kvartál tohto roka zánovné vozidlá s najčastejším nájazdom 5 000 km. Oproti rovnakému obdobiu vlaňajšieho roka to bolo o tri tisícky menej.

Čo sa týka konkrétnych modelov zánovných vozidiel u nás a v Českej republike jasne dominujú škodovky, v Poľsku a Maďarsku to je značka Opel. Na Slovensku si prvé tri miesta držia modely Rapid, Octavia a Fabia. Podobná situácia je v Českej republike, kde ide o modely Fabia, Octavia, Rapid a Citigo. „Je zaujímavé sledovať, ako sa v jednotlivých krajinách V4 diametrálne líši ponuka jednotlivých značiek a modelov. Slováci a Česi nedajú dopustiť na škodovky, zatiaľ čo v Maďarsku a Poľsku nie je táto značka ani v TOP 5,“ hovorí generálna riaditeľka AURES Holdings Karolína Topolová. Poľskému rebríčku kraľuje model Opel Astra, rovnako aj v Maďarsku, kde však bol vlani vo vedení Mercedes C. Je zaujímavé, že v TOP 5 najinzerovanejších vozidiel v Maďarsku je na štvrtom mieste Suzuki Vitara.

Diskusia: Zánovné vozidlá si medziročne držia cenu, nájazd majú pritom výrazne nižší
G