Vyťažení ľudia našli riešenie pre svoje zásielky

DPD doručenie zásielky
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Denis

Stále viac zákazníkov nakupujúcich cez internet využíva na doručenie tovaru odberné miesta.

Najmä ľudia z veľkých miest radi využívajú aj možnosť neviazať sa na konkrétny čas, kedy im kuriér zásielku doručí. Objednaný tovar si stále väčšie množstvo z nich vyzdvihne na zvolenom mieste v čase, ktorý im vyhovuje najlepšie. Najčastejšie po pracovnej dobe.

>Nechať si objednaný tovar priniesť až k dverám bytu, alebo do kancelárie kuriérom, je stále najobľúbenejší spôsob doručenia tovaru. Využívanie odberných miest sa však zvyšuje, a to najmä vo väčších mestách. Podľa posledného prieskumu E-shopper barometer si zásielky vyzdvihuje na odberných miestach až pätina zákazníkov. Na celom Slovensku ich využívanie vzrástlo v roku 2018 o 32 percent.

>Zákazník si volí čas a miesto vyzdvihnutiaVyužívanie odberných miest Pickup na doručovanie tovaru je bežným trendom najmä v európskych mestách. Pre zákazníkov ide o flexibilné riešenie, vďaka ktorému sa k zásielke dostanú vtedy, kedy im to najviac vyhovuje. Využívanie odberných miest zároveň pomáha kuriérskej spoločnosti zvládať zvýšené nároky na efektivitu logistického reťazca ako aj optimalizáciu nákladov a ľudských zdrojov kuriérskej spoločnosti.

>„Narastajúci počet zásielok si vyžaduje od kuriérnych spoločností inovatívne a flexibilné riešenia, ako maximalizovať úspešný prvý pokus o doručenie. To, čo bolo pred pár rokmi nepredstaviteľné, sa v dnešnej dobe stáva realitou a naša spoločnosť vytvára flexibilnú službu pre príjemcu, ktorý si môže manažovať prevzatie svojej zásielky už v momente vyzdvihnutia u odosielateľa a to presmerovaním alebo priamym zaslaním zásielky na „svoje“ odberné miesto, ktoré mu najviac vyhovuje a nemusí sa viazať na príchod kuriéra,“ vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD SK. Služba bola podľa neho zavedená ako doplnková a má slúžiť najmä ľuďom, ktorí sa neradi viažu na čas príchodu kuriéra. „Viac ako polovica zákazníkov, ktorí túto službu vyskúšali uviedla, že ju využije aj v budúcnosti,“ dopĺňa Pavuk.

>Šanca pre menšie e-shopyPodľa skúsenosti spoločnosti DPD zákazníci volia najmä miesta v blízkosti bydliska, po ceste z práce, prípadne na miestach kde prestupujú z jedného dopravného prostriedku do druhého alebo vystupujú z MHD. “Sieť odberných miest nie je iba službou pre koncových zákazníkov, ale aj možnosť pre menšie e-shopy ako konkurovať veľkým hráčom na trhu, ktorí majú k dispozícii obchodné priestory či showroomy. Veľa zákazníkov je dnes jednoducho tak vyťažených, že uprednostňuje osobné prevzatie tovaru po pracovnej dobe,“ hovorí Michal Král, CEO cenového porovnávača Pricemania.sk.