AUTORIDE

Upcyklované výrobky Dorka bags z reklamných nosičov Škoda nebudú chýbať na Dobrom trhu

Upcyklované výrobky Dorka bags z reklamných nosičov Škoda nebudú chýbať na Dobrom trhu
Upcyklované výrobky Dorka bags z reklamných nosičov Škoda nebudú chýbať na Dobrom trhu
Upcyklované výrobky Dorka bags z reklamných nosičov Škoda nebudú chýbať na Dobrom trhu
Upcyklované výrobky Dorka bags z reklamných nosičov Škoda nebudú chýbať na Dobrom trhu
Upcyklované výrobky Dorka bags z reklamných nosičov Škoda nebudú chýbať na Dobrom trhu
Upcyklované výrobky Dorka bags z reklamných nosičov Škoda nebudú chýbať na Dobrom trhu
Novinky
Tlačová správa
Publikované 

Použité reklamné nosiče značky Škoda píšu svoj nový príbeh ako módne či praktické doplnky. Bannery, vlajky alebo stany sa tak v súlade s firemnou stratégiou Green Future, ktorá je súčasťou Next Level – Škoda Strategy 2030, v rukách ľudí v náročných životných situáciách premenili na tašky, vrecká prípadne puzdrá na okuliare. S klientmi pracuje nezisková organizácia Dorka, vďaka ktorej môžu títo ľudia nájsť zmysluplnú prácu, pravidelný príjem, ale aj získať sebavedomie a pocit sebarealizácie.

  • Dobrý trh, jedno z najväčších pouličných podujatí v Bratislave, prinesie 23. septembra ako hlavnú tému druhý život už použitých výrobkov

  • Nebudú na ňom preto chýbať ani produkty Dorka bags, ktoré sú ušité z už neaktuálnych reklamných nosičov značky Škoda

  • Bannery, vlajky a stany sa v šikovných rukách ľudí v núdzi premenili na tašky, vrecká či módne doplnky

  • Staré reklamné nosiče sa tak nielen ekologicky zužitkujú a podporia myšlienku kreatívnej premeny nepotrebných vecí na nové, ale tiež pomôžu rodinám odštartovať novú životnú etapu

V sobotu 23. septembra sa značka aj výrobky predstavia na jednom z najväčších pouličných podujatí v Bratislave, na Dobrom trhu. Okrem pomoci ľuďom v náročných životných situáciách, tak spoločne podporia aj myšlienku upcyklácie, kreatívnej premeny nepotrebných vecí na nové.

Rok 2023 priniesol značke Škoda veľké zmeny. Okrem premiéry viacerých nových modelov totiž prišla aj s novou komunikačnou stratégiou, logom, korporátnou identitou či vizuálnymi prvkami. Tie so sebou priniesli aj otázku, ako využiť reklamné nosiče s predchádzajúcim logom. Takto sa zrodil v spolupráci s nadáciou DEDO projekt Škoda #UpCycling, vďaka ktorému píšu nepotrebné reklamné predmety Škoda nový príbeh s dôrazom na pomoc planéte a ľuďom v núdzi.

Nadácia DEDO prináša na Slovensko sociálne inovácie a pracuje s ľuďmi v náročných životných situáciách už viac ako 26 rokov. Prostredníctvom poskytovania bývania so sprevádzaním vytvára sieť organizácií Nadácie DEDO stabilné a bezpečné prostredie, domov, rodinám s deťmi. Na udržanie bývania je nevyhnutné zamestnanie, ktoré je pre nich nielen zdrojom finančných príjmov, ale aj stability, zmysluplnosti či sebavedomia. Ľudia v Dorka Bags takto šijú napríklad z použitých reklamných bannerov tašky a iné fashion doplnky.

Teraz sa tieto originálne výrobky predstavia na Dobrom trhu, ktorý prebehne v Bratislave v sobotu 23. septembra 2023 na Panenskej ulici. Výrobky si tak budú môcť návštevníci na podujatí zakúpiť a podporiť tak dobrú vec. K prvým 50 zakúpeným bannerovým taškám alebo vakom Dorka získajú tašku z beachflagu v hodnote 9 € ako bonus.

"Vďaka tejto spolupráci pomáhajú naše neaktuálne reklamné nosiče hneď niekoľkonásobne. Okrem práce, ktorú už urobili, prispejú aj k tomu, aby mohli ľudia v ťažkej životnej situácii naštartovať ďalšiu etapu svojho života. Zároveň životný cyklus bannerov, stanov či vlajok pokračuje, vďaka čomu sme mohli prispieť k znižovaniu množstva odpadu pri rebrandingu našej značky," hovorí Roman Rajtár, vedúci marketingu spoločnosti Škoda Auto Slovensko.

Pod rukami šikovných krajčírok sa takto zrodili nákupné tašky z tzv. beachflagov, tašky z bannerov, stany sa premenili na vrecká na športové potreby a brány na pevné veľké tašky. Svoje uplatnenie našli nielen v každodennom použití, Škoda využívala vrecká na materiály pre účastníkov cyklistických pretekov. A už čoskoro si ďalšie tašky nájdu svojich nových majiteľov.

"Takmer celú plochu vyčisteného bannera dokážeme narezať na použiteľné časti a bez odpadu ich využiť na výrobu tela tašky. Narezané kusy tkaniny zošívame ručne, pričom tvar aj dizajn tašky sme prispôsobili tomu, aby dokázala odolať každodennému používaniu. Za originálnym a kvalitným výrobkom však treba v prvom rade vidieť príbeh a budúcnosť, ktorú vďaka nemu majú naše ženy optimistickejšiu," uzatvára Jana Krajkovičová z neziskovej organizácie Dorka.