AUTORIDE

Tržby spoločnosti carVertical vzrástli aj napriek ekonomicky nepriaznivému roku o 30 %

Rokas Medonis - carVertical CEO
Novinky
Tlačová správa
Publikované 

Zatiaľ čo sa podniky v roku 2022 potýkali s vysokou infláciou, rastúcimi úrokovými sadzbami a dôsledkami vojny na Ukrajine, poskytovateľ informácií o histórii vozidiel carVertical vykázal rast. Spoločnosť zaznamenala v roku 2022 rekordné tržby vo výške 23,3 milióna eur, čo je v porovnaní s rokom 2021 (17,7 milióna eur) nárast o 30 %.

Jedným z veľmi úspešných trhov spoločnosti carVertical je naďalej Slovensko, kde sa jej darí dosahovať každý rok lepšie hospodárske výsledky.

V roku 2022 sme na Slovensku zvýšili tržby o 65 %. Na tomto trhu spolupracujeme aj so spoločnosťou United classifieds, ktorá prevádzkuje webové portály ako Autobazar.EU, Autovia.sk, Autobazar.sk a Bazar.sk. Náš tím plánuje naďalej zlepšovať produkty pre slovenských používateľov, a to aj napriek tomu, že máme veľké plány expandovať a na konci roka 2023 pôsobiť už v 30 krajinách,“ približuje Rokas Medonis, generálny riaditeľ spoločnosti carVertical.

Úskalia trhu s ojazdenými vozidlami a posun k B2B

Rok 2022 bol turbulentný a viacero odvetví zaznamenalo spomalenie rastu. Podľa portálu Pravda.sk vzrástli za minulý rok ceny ojazdených áut o 22 %, čo sa podpísalo aj na predaji áut. Momentálne sme stále veľmi ďaleko od toho, na čo sme boli zvyknutí, no zdá sa, že trh by sa pomaličky mohol vrátiť do normálu.

V roku 2022 sme zvýšili tržby o 30 %, no myslím si, že to mohlo byť ešte lepšie. Zasiahol nás však nepriaznivý globálny vývoj a neočakávané udalosti, ako vojna na Ukrajine, ktoré výrazne ovplyvnili trh s ojazdenými vozidlami, zvlášť európsky. Hoci je ponuka ojazdených vozidiel stále nízka, verím, že táto situácia sa koncom roka začne pomaly zlepšovať,“ hovorí Medonis.

Spoločnosť carVertical je známa svojím pôsobením v segmente B2C. V uplynulých rokoch však rozšírila svoje pôsobenie a začala sa zameriavať aj na segment B2B. Tento posun priniesol v roku 2022 fantastické výsledky – podiel tržieb z predaja v segmente B2B vzrástol medziročne o 79 %, čiže do budúcna má veľký potenciál.

Nové zdroje údajov a nový prehľad pre ešte kvalitnejšie služby

Kvalita služieb spoločnosti carVertical do veľkej miery závisí od prístupu k údajom o vozidlách. V roku 2022 spoločnosť rozšírila svoje zdroje údajov, takže ich už má vyše 1 000, a sú medzi nimi poisťovne, národné registre, orgány činné v trestnom konaní, ako aj ďalšie inštitúcie a súkromné subjekty.

V minulom roku vstúpila spoločnosť carVertical na viacero nových trhov, začala ponúkať aj prehľad histórie motocyklov a pustila sa do práce na funkciách, ktoré v uplynulých mesiacoch začali prinášať výsledky.

Pravdepodobne najdôležitejšou z nich je výrazne prepracovaný prehľad carVertical, ktorý sme zmodernizovali s cieľom zvýšiť jeho prehľadnosť. Spolu s prepracovaným prehľadom prinesie spoločnosť aj nové funkcie, vďaka ktorým získajú nakupujúci aj predajcovia na trhu s ojazdenými vozidlami ešte viac užitočných informácií.

Stávame sa ekosystémom

Úspešný finančný rok spoločnosti carVertical a ambiciózne plány do budúcnosti viedli k náboru mnohých nových zamestnancov. Pôvodný 36-členný tím z roku 2021 sa v roku 2022 rozrástol na 76 zamestnancov. Momentálne má spoločnosť viac ako 100 zamestnancov.

Už nie sme žiadny malý startup s 30 ľuďmi. Naša spoločnosť neustále vytvára nové globálne štandardy týkajúce sa údajov o ojazdených vozidlách a stali sme sa vizionármi na trhu. S každým ďalším štvrťrokom má naša spoločnosť silnejšiu pozíciu,“ hovorí Medonis.

Hoci globálne problémy, ktorým čelia spoločnosti, tento rok pravdepodobne nezmiznú, generálny riaditeľ spoločnosti carVertical nestráca optimizmus. Odhaduje, že v prvom štvrťroku 2023 bude spoločnosť ďalej rásť a do konca roka dosiahnu jej tržby minimálne 30 miliónov eur.

Počas minulého roka sme sa toho veľa naučili o našich zákazníkoch, ich potrebách a návykoch a dozvedeli sme sa, čo všetko ich zneisťuje. Bola to skúsenosť, ktorá nám otvorila oči a dala nám dlhodobú víziu pre našu spoločnosť. Chceme sa stať ekosystémom, ktorý bude schopný ponúknuť omnoho viac než len kontrolu histórie vozidla,“ dodáva Medonis.