Tím Škoda Design navrhol trofej pre najužitočnejšieho hráča Majstrovstiev sveta IIHF v ľadovom hokeji 2023

Peter Olah, vedúci interiérového dizajnu v spoločnosti Škoda Auto, sa pri návrhu nechal inšpirovať ryhami od korčúľ v ľade.
Novinky
Tlačová správa
Publikované

Nedeľňajším víťazstvom tímu Kanady nad výberom Nemecka v pomere 5:2 sa vo fínskom Tampere skončili tohtoročné Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji usporadúvané Medzinárodnou hokejovou federáciou (IIHF). Finále vo fínskom Tampere sledovalo 10 470 fanúšikov.

V rámci slávnostného ceremoniálu odovzdal Martin Jahn, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre predaj a marketing, trofej pre najužitočnejšieho hráča šampionátu lotyšskému brankárovi Artūrsovi Šilovsovi. Pohár z českého krištáľu bol aj tentokrát vytvorený tímom Škoda Design.

  • Po nedeľňajšom finálovom zápase vo fínskom Tampere bol vyhlásený aj najužitočnejší hráč celého šampionátu – stal sa ním lotyšský brankár Artūrs Šilovs

  • Škoda Auto ako oficiálny hlavný sponzor majstrovstiev sveta IIHF v ľadovom hokeji bola opäť neprehliadnuteľná v arénach aj ich okolí. Udalosť využila aj na predstavenie novej firemnej identity

  • Od roku 2018 vytvára krištáľové poháre pre najužitočnejšieho hokejistu tím Škoda Design

Martin Jahn, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre predaj a marketing, hovorí: „Ľadový hokej a značka Škoda – toto spojenie skvelo funguje už viac ako tri desaťročia. Aj preto sme aj v tomto roku ako oficiálny sponzor s nadšením podporili Majstrovstvá sveta IIHF v ľadovom hokeji. A opäť sme si mimoriadne užili blízky kontakt s fanúšikmi priamo v športových halách. Veľmi nás teší, že všetci priaznivci hokeja si vychutnali napínavé okamihy v samom centre diania, a to celkom v súlade s naším mottom Let’s explore.“

Trofej pre najužitočnejšieho hráča z pravého českého krištáľu

Za stvárnenie pohára pre najužitočnejšieho hráča turnaja je tím Škoda Design zodpovedný už od roku 2018. Rovnako, ako súčasné modely značky, sa aj táto trofej vyznačuje jasne definovanými plochami, harmonickými proporciami a výraznými líniami.

Počas finálového zápasu zvíťazila reprezentácia Kanady nad tímom Nemecka v pomere 5:2. Tento zápas uzavrel šampionát, ktorý sa konal v dňoch 12. až 28. mája vo fínskom Tampere a v lotyšskej Rige. Slovenský výber skončil na deviatej pozícii. Cenu pre najužitočnejšieho hráča šampionátu prevzal počas záverečného slávnostného ceremoniálu lotyšský brankár Artūrs Šilovs, a to z rúk Martina Jahna, člena predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre predaj a marketing.

Dizajn a povrchovú úpravu trofeje s vybrúsenými kontúrami, ktoré pripomínajú ryhy po korčuliach, navrhol Peter Olah, vedúci interiérového dizajnu v spoločnosti Škoda Auto. Pohár meria na výšku 35 cm, na šírku 22 cm a váži 5 kilogramov. Pri výrobe sa požadovaný tvar dosiahol najskôr tradičným vyfúknutím a následne išlo o náročnú a jemnú prácu s využitím presného brúsenia. Výsledné dielo spája harmonické proporcie a výrazné línie, typické aj pre súčasné modely značky Škoda, s dynamikou ľadového hokeja.

Sklárstvo má v Čechách veľmi dlhú tradíciu siahajúcu do stredoveku a je založené na remeselnom ume, skúsenostiach a odovzdávaní si znalostí medzi sklármi. Vďaka tomu v tejto krajine vznikajú jedinečné výrobky s využitím nových postupov a technológií. Český krištáľ je aj preto pojmom na celom svete.

Partnerstvo predĺžené na ďalšie štyri roky, nová firemná identita v halách

Škoda Auto podporuje Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji od roku 1992. Najskôr ako partner pre mobilitu a o rok neskôr už aj ako oficiálny hlavný sponzor. V lete minulého roku bolo toto spojenie predĺžené minimálne o ďalšie štyri roky. Automobilka aj tentoraz poskytla usporiadateľom turnaja pre zabezpečenie prepravných potrieb 45 hlavne elektrických vozidiel nesúcich nové logá Škoda a emblémy šampionátu.

Návštevníci stretnutí si okrem toho mohli pozrieť rôzne modely vystavené v halách. Počas celej akcie česká automobilka v arénach a ich okolí prezentovala aj svoju novú identitu, a to vrátane prerobeného loga a textového označenia.

Ďalšie zážitky vo virtuálnom svete Škodaverse a s aplikáciou IIHF 2023 powered by Škoda

Fanúšikovia mali v tomto roku možnosť dostať sa ešte bližšie k dianiu na šampionáte, a to vďaka trojrozmernému virtuálnemu svetu Škodaverse. Pod heslom „Explore the Action“ tu mohli vyskúšať množstvo zábavných funkcií: počítačové hry, interakcie s ostatnými fanúšikmi pomocou avatarov Škoda s množstvom vlastných úprav vzhľadu, galériu tokenov NFT a mnoho ďalšieho.

Rovnako ako v predchádzajúcich rokoch Škoda podporila aj aplikáciu Medzinárodnej hokejovej federácie, ktorá hokejovým nadšencom umožnila prístup k najdôležitejším informáciám o turnaji ako skóre a štatistiky tímov či hráčov, a rovnako tak ponúkla aktuálne upozornenia na strelené góly.