Spoločnosť carVertical navýšila svoje tržby o 83 %, dopyt po ojazdených autách na Slovensku naďalej stúpa

Rokas Medonis_ CEO_carVertical-1
Novinky
Tlačová správa
Publikované

Spoločnosť carVertical, ktorá sa zaoberá údajmi z automobilového priemyslu, vlani zvýšila svoje tržby o 83 % –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ z 23,3 mil. eur v roku 2022 na 42,7 mil. eur v roku 2023. Tento výrazný nárast je priamym dôsledkom strategického posunu spoločnosti na západoeurópske trhy, vývoja produktov a prilákania nových segmentov používateľov.

Jedným z trhov, na ktorých spoločnosť carVertical aktívne pôsobí, je aj Slovensko, pričom na tomto trhu kupujúcim poskytuje prehľady histórie vozidiel. V roku 2023 spoločnosť zaznamenala na slovenskom trhu 23,3 % nárast tržieb, čo podčiarkuje význam tejto krajiny v jej globálnom pôsobení.

Podľa Rokasa Medonisa, generálneho riaditeľa spoločnosti carVertical, prvé mesiace tohto roka ukazujú, že spoločnosť je na dobrej ceste prekročiť ročné tržby vo výške 50 mil. eur a naďalej pokračovať v raste. 

Orientácia na nové trhy a širší segment zákazníkov

Trh s ojazdenými vozidlami sa na Slovensku pomaly rozrastá. Podľa portálu sme.sk zaznamenal trh v januári 9 % nárast inzerátov vozidiel v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka. 

„Počas dodávateľskej krízy sa mnohí slovenskí kupujúci presunuli na trh s ojazdenými vozidlami. Tento trend je vidieť aj na B2B aktivitách spoločnosti carVertical na Slovensku, kde sa obrat zvýšil o 32 %. To len dokazuje, že predajcovia chcú byť voči kupujúcim transparentnejší a prilákať nových zákazníkov v tejto tvrdej konkurencii,“ hovorí Medonis.

Skokový nárast tržieb v minulom roku je výsledkom zmeny obchodnej stratégie spoločnosti carVertical. Vzhľadom na geopolitické riziká sa spoločnosť v roku 2022 rozhodla presunúť zdroje príjmov zo strednej a východnej Európy do západnej Európy. Výsledkom bol rast Francúzska, Spojeného kráľovstva a Talianska, ktoré patria medzi hlavné trhy spoločnosti podľa výšky tržieb.

Na všetkých uvedených trhoch spoločnosť zaznamenala nárast zo 146 % na 266 %. Hoci sa spoločnosť začala na týchto trhoch angažovať už skôr, v roku 2023 sa jej konečne podarilo dosiahnuť exponenciálny rast.

„Neustály vývoj produktov nám umožnil ponúknuť ich nielen automobilovým nadšencom, ale aj širšiemu okruhu používateľov. V minulom roku sme rebrandovali na všetkých trhoch a zlepšili svoju vizuálnu prezentáciu a taktiež komunikáciu. Snažíme sa stať profesionálmi v odvetví, na ktorých sa zákazníci, ktorí kupujú a predávajú vozidlá, môžu vždy spoľahnúť,“ hovorí Medonis.

V roku 2023 sa zvýšil takisto počet zdrojov údajov, o ktoré sa carVertical opiera. Podľa Medonisa sa spoločnosti podarilo získať prístup k zdrojom údajov, o ktorých ani doteraz nevedela, že existujú. „Hodnota údajov sa odhaľuje v priebehu času. Údaje, ku ktorým ste mali prístup včera, ukážu svoju skutočnú hodnotu až pozajtra,“ vysvetľuje Medonis.

Rast v biznise: rozširovanie tímu pri uvádzaní nových produktov na trh

Hoci spoločnosť carVertical vstúpila na trh pred menej ako siedmimi rokmi, už sa nepovažuje za mladú firmu. Počet zamestnancov sa za niečo vyše roka zvýšil z 95 na viac ako 150.

V minulom roku získal systém riadenia informačnej bezpečnosti spoločnosti carVertical certifikát ISO/IEC 27001:2017. Druhý rok po sebe sa spoločnosť dostala aj na výročný zoznam 1 000 najrýchlejšie rastúcich spoločností v Európe, ktorý zostavuje denník Financial Times. 

Spoločnosť nedávno uviedla na trh nový produkt –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ aplikáciu pre vodičov. Aplikácia je v súčasnosti dostupná len v Litve, ale spoločnosť ju plánuje čoskoro ponúkať aj v iných krajinách. To zodpovedá vízii spoločnosti carVertical ponúkať vlastný ekosystém, ktorý siaha ďaleko za hranice kontroly histórie vozidiel.

Hoci spoločnosť carVertical rýchlo rastie vo všetkých smeroch, stále si zachováva kultúru pracovného miesta z čias svojho založenia: všetci zamestnanci môžu pracovať z domu a čerpať neobmedzenú dovolenku.