ŠKODA AUTO rozbieha vo svojom hlavnom sídle v Mladej Boleslavi výrobu batériových systémov pre platformu MEB

Okrem vozidiel ŠKODA sa budú batériové systémy z Mladej Boleslavi montovať aj do ďalších modelov koncernových značiek Volkswagen, Audi a SEAT postavených na platforme MEB
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Martin

Približne 130 miliónov eur investovaných do novo vybudovanej výrobnej linky

ŠKODA AUTO rozbieha v Mladej Boleslavi výrobu batériových systémov pre plne elektrické vozidlá na báze modulárnej platformy pre elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Hlavný závod automobilky je tak jediným výrobným miestom batériových systémov pre platformu MEB v Európe mimo územia Nemecka. Na novo postavenej výrobnej linke môže v budúcnosti približne 250 zamestnancov montovať viac ako 250 000 batériových systémov pre platformu MEB ročne. Okrem vozidiel ŠKODA budú tieto batériové systémy použité aj v ďalších modeloch koncernových značiek Volkswagen, Audi a SEAT postavených na platforme MEB.

Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva ŠKODA AUTO za oblasť výroby a logistiky, hovorí: „Dnes je to pre ŠKODA AUTO mimoriadny deň: spustením výroby batériových systémov pre platformu MEB sme sa postarali o to, že absolútne kľúčový komponent budeme vyrábať priamo v srdci nášho podniku. Dosiahli sme tým ďalší cieľ pre úspešnú transformáciu smerom k elektromobilite. Ďakujem všetkým, ktorí sa v priebehu uplynulých týždňov a mesiacov intenzívne podieľali na postavení tejto novej výrobnej linky. Investovali sme približne 130 miliónov eur a ročne tak môžeme vyrábať viac ako 250 000 batériových systémov pre platformu MEB, a to tak pre elektrické modely ŠKODA, ako aj pre vozidlá ďalších koncernových značiek. Náš cieľ je jasný: do roku 2030 chceme vo všetkých troch českých závodoch vyrábať elektrokomponenty alebo elektromobily."

Christian Bleiel, vedúci výroby komponentov v ŠKODA AUTO, dopĺňa: „Naša nová montážna linka batériových systémov pre platformu MEB nastavuje novú latku v efektivite, automatizácii, presnosti, čistote a digitalizácii. Pri uvedení tejto vysoko komplexnej technológie do prevádzky sme využili nielen naše kompetencie a skúsenosti získané v priebehu desaťročí, ale aj náš vysoko motivovaný a kvalifikovaný personál. V spolupráci so spoločnosťou Volkswagen Group Components, našimi partnermi a dodávateľmi, robíme prostredníctvom rozbehnutia výroby batériových systémov zásadný krok v transformácii v rámci prechodu od spaľovacích motorov smerom k elektromobilite. Ďalší potom spravíme na konci roku 2023, keď rozbehneme druhú fázu rozšírenia výroby a ročne budeme schopní vyrábať viac ako 380 000 batériových systémov.“

Hlavné sídlo českej automobilky je v Európe okrem územia Nemecka jediným miestom, kde sa budú vyrábať batériové systémy pre platformu MEB: Najmenšia verzia s ôsmimi modulmi má kapacitu 55 kWh, stredný variant s deviatimi modulmi vyše 62 kWh. Najväčšia batéria s 12 modulmi uloží až 82 kWh. Okrem modulov, ktoré majú vždy 24 článkov, patrí k súčastiam batériového systému pre platformu MEB aj skriňa batérie s integrovaným chladiacim systémom, riadiaci systém batérie a potrebné elektrické prepojenia. ŠKODA AUTO vyrába v Mladej Boleslavi okrem toho aj ďalšie elektrokomponenty: už od jesene 2019 tu vznikajú vysokonapäťové trakčné batérie, ktoré sa používajú v modeloch SUPERB iV, OCTAVIA iV a vo vozidlách s plug-in hybridným pohonom ďalších koncernových značiek.

Novou výrobnou linkou sa zrýchľuje transformácia podniku. Vo svojej stratégii NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 automobilka plánuje, že do konca tohto desaťročia bude vo všetkých troch českých výrobných závodoch vyrábať elektromobily alebo elektrokomponenty. Cieľom je dlhodobé zabezpečenie doterajších pracovných miest a súčasne aj vytváranie nových. Do tej doby automobilka počíta s tým, že v závislosti od vývoja trhu v Európe zvýši podiel predajov čisto batériových elektromobilov na 50 až 70 percent. Za týmto účelom bude ŠKODA AUTO v najbližších rokoch ďalej pokračovať v elektrifikácii svojho modelového portfólia: Do roku 2030 sa ponuka rozšíri najmenej o tri ďalšie čisté elektromobily, ktoré budú cenovo i veľkosťou pod úrovňou modelu ENYAQ iV.