Ponuka benzínových zánovných áut rastie výrazne rýchlejšie ako naftových

BMW
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Denis

Už v minulom roku prevažovali na Slovensku v inzertnej ponuke zánovné autá na benzínový pohon nad naftovými. Tento trend sa za prvé tri mesiace tohto roka v porovnaní s posledným vlaňajším kvartálom ešte zvýraznil. Kým počet vozidiel na benzín narástol o tretinu, počet dieselov iba o 13 %. Ponuka benzínových áut teda rástla dva a pol krát rýchlejšie.

Trend rýchlejšieho rastu ponuky benzínových pohonov pred naftovými je viditeľný aj v Českej republike a Maďarsku. Vyplynulo to z kontinuálneho sledovania trhu zánovných vozidiel, ktoré majú do 4 rokov a najviac 40 000 najazdených kilometrov. Realizuje ho predajca zánovných áut Mototechna, ktorý patrí do skupiny AURES Holdings, jej súčasťou je aj sieť autocentier AAA AUTO.

Slovenský trh je v porovnaní s ostatnými krajinami Vyšehradskej štvorky špecifický tým, že na ňom v prípade zánovných vozidiel dlho prevládali autá na naftové pohony. Vlani však prišlo k zmene, ktorú potvrdzujú aj čísla za prvé tri mesiace tohto roka. Počet benzínových vozidiel totiž vzrástol oproti posledným trom mesiacom vlaňajšieho roka o 1 624 kusov na 6 374 a naftových o 589 kusov na 5 165. Podobný trend rýchlejšieho rastu ponuky benzínových vozidiel vidíme aj v ďalších krajinách Vyšehradskej štvorky. V Českej republike narástol počet benzínov o 13 %, zatiaľ čo dieselov iba o 2 %. O niečo vyrovnanejší je nárast v Maďarsku, kde sa rozšírila ponuka benzínových pohonov o 11 % a dieselov o 7 %. Od týchto krajín sa líši iba Poľsko, kde sa počet vozidiel na oba zmieňované pohony takmer nezmenil,“ popisuje situáciu na trhu prevádzkový riaditeľ Mototechny Petr Vaněček.

Screenshot 2019-04-16 at 20.28.09

Ak sa pozrieme na celkovú ponuku zánovných áut, tak kým vlani klesla oproti roku 2017 o sedem percent, pri porovnaní prvých troch mesiacov tohto roka a posledných vlaňajšieho výber narástol o štvrtinu na 12 119 kusov. To je už takmer polovica vlaňajšej ponuky. Najčastejšie inzerovaná cena zánovných vozidiel klesla oproti posledným trom mesiacom minulého roka o 500 eur na 20 500 eur. Vek ostal bezo zmeny na takmer jedenástich mesiacoch.

Najčastejší počet najazdených kilometrov klesol o 1 618 km na 10 134 km. „Poklesu ceny pri zachovaní veku vozidiel a znížení počtu najazdených kilometrov zodpovedajú zmeny v TOP 10 najpredávanejších modeloch. Tu sa na prvú priečku dostal lacnejší model Škoda Rapid, ktorý odsunul Škodu Octaviu na druhé miesto, tretia bola Škoda Fabia. Z prvej desiatky zároveň vypadol Mercedes GLC, ktorý nahradila Suzuki Vitara. Záujem o modely Škoda Fabia a Škoda Rapid potvrdzujú aj predaje našej značky zánovných áut Mototechna, kde sa tieto dva modely umiestňujú na druhom a treťom mieste. Prvá je Kia Sportage,“ dodáva Petr Vaněček.

Z najväčšej ponuky inzerovaných zánovných áut spomedzi krajín Vyšehradskej štvorky si mohli vyberať poľskí motoristi, kde bolo až 52 445 vozidiel. Naopak najmenej áut bolo na výber práve u nás na Slovensku. Najdrahšie zánovné autá ponúkali inzerujúci v Maďarsku, kde bola najčastejšia ponúkaná cena v prepočte 24 400 eur. Naopak najlacnejšie zánovné vozidlá boli na výber v Českej republike, kde bola najčastejšie inzerovaná cena 17 770 eur. Cenám zodpovedal aj najčastejší počet najazdených kilometrov, v ČR to bolo 14 240 km a v Maďarsku 11 200 km.

V Maďarsku sa do TOP 10 najponúkanejších modelov dostalo výrazne viac luxusných typov ako v ostatných krajinách V4. Kým český rebríček viedla cenovo lacnejšia Škoda Rapid, nasledovaná Octaviou a Fabiou, v Maďarsku dominovali Suzuki Vitara, BMW 5 a Ford Focus.