AUTORIDE

Online zákazníci nakupujú z Číny stále viac

DPD dodávka
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Denis  

Lepšie ceny alebo produkty nedostupné na lokálnom trhu sú dôvody, pre ktoré sa online zákazníci rozhodnú nakúpiť zo zahraničného eshopu. Slováci napríklad uprednostňujú nákupy u českých susedov, celkovo však významne rastie podiel dopravených zásielok z čínskych web stránok. Najmenej nakupujú v zahraničí Nemci, Briti a Poliaci.

Podľa prieskumu E-shopper barometer, ktorý realizovala kuriérska spoločnosť DPD, člen skupiny DPDgroup, 67 % Európanov už nakúpilo zo zahraničnej európskej stránky. Tretinu nákupov zrealizovali vo Veľkej Británii. Najčastejším dôvodom, pre ktorý ľudia volia zahraničie sú lokálne nedostupné produkty a lepšia cena. Medzi produkty, ktoré zákazníci takto kupujú patrí najmä móda, elektronika či kozmetika.

Už dlhodobo je na vzostupe hlavne doručovanie tovaru z Číny hlavne pre nižšie ceny produktov. Nákupom z tejto krajiny kraľujú Španieli, Holanďania a Poliaci. V prípadoch, že zákazník hľadá konkrétnu značku nedostupnú v Európe, smeruje jeho nákup hlavne do USA. Avšak niektoré krajiny stále uprednostňujú nákup u svojich susedov. Rakúski zákazníci napríklad nakupujú v Nemecku, Belgičania vo Francúzsku a Slováci z českých stránok. Jedným z dôvodov je aj to, že rozumejú jazyku danej krajiny a vedia sa tak orientovať v ponuke eshopov.

"Ako dopravca sa zameriavame hlavne na individualizáciu služieb doručovania, zvyšovanie ich dostupnosti, flexibility a pohodlnosti. To je to, čo zákazníci pri preprave očakávajú. Rovnako sa stáva témou aj faktor bezpečnosti doručenia a informačných či finančných transakcií," uvádza Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD na Slovensku.

Typickým zákazníkom zahraničných eshopov je muž vo veku 18 až 34 rokov s vyšším príjmom. Títo zákazníci zároveň častejšie nakupujú impulzívne a častejšie tovar vrátia.

V cezhraničných nákupoch dominujú hlavne Lotyši a Portugalci. Aj Chorváti uprednostňujú medzinárodné stránky, je z nich takmer tretina ich online nákupov. Výraznejší rast v počte medzinárodných nákupov vidno v pobaltských krajinách, ale aj v Belgicku, Rakúsku či Maďarsku. Naopak, Nemci, Briti a Poliaci uvádzajú, že všetko potrebné a v dostupnej cene nájdu aj v eshopoch vo svojej krajine.

Medzinárodné nákupy však stále svoj potenciál nevyčerpali. Podľa prieskumu budú noví nakupujúci pribúdať hlavne v Litve, Rusku či Chorvátsku. Objem cezhraničných nákupov bude rásť aj v Rumunsku a Poľsku. Najmenší záujem o prípadné nákupy zo zahraničia vidno u obyvateľov z Veľkej Británie, Holandska alebo Nemecka.

Medzi bariéry, ktoré online zákazníci vnímajú patria napríklad dlhý či komplikovaný proces vrátenia tovaru alebo sklamanie z doručeného tovaru. Takmer 12 % Európanov uvažuje o tom, že prestane nakupovať v zahraničí.