logo autoride automagazin auta vsetko o autach
arrow_upward

Nákupná horúčka vypukne už o pár dní. DPD sa chystá na hlavnú sezónu roka


Najsilnejšia nákupná sezóna roka sa blíži a naplno vypukne už na začiatku novembra. Kuriérska spoločnosť DPD odhaduje, že za sedem predvianočných týždňov stúpne počet balíkov o takmer 60 percent, pričom tradičný vianočný ošiaľ bude kulminovať 29. novembra. DPD na zvládnutie náporu kupujúcich navyšuje počet vozidiel a ľudí.

S rastom obľuby on-line nakupovania sa zvyšuje aj počet zásielok, ktoré kuriérske spoločnosti každý rok doručia. Ich množstvo sa výrazne zvyšuje práve v posledných týždňoch pred Vianocami. Podľa spoločnosti DPD sa sezóna vianočných nákupov začne už začiatkom novembra. „Internetové obchody už o pár dní spustia vianočné kampane a počet objednávok bude rásť. Tohtoročný nákupný ošiaľ bude kulminovať okolo 29. novembra, teda v deň, na ktorý tento rok vychádza Black Friday,“ vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD SK. Sezóna potom bude v plnej sile pokračovať až do 30. decembra.

DPD odhaduje, že počas siedmich týždňov pred Vianocami, teda už od 4. novembra, sa počet prepravených zásielok zvýši o takmer 60 percent oproti zvyšku roka. Spoločnosť sa na sezónny výkyv pripravuje aj navyšovaním prepravných kapacít. „Našu prepravnú kapacitu plánujeme navýšiť tak, aby sme tento nápor bez problémov zvládli. Čas doručenia je pre zákazníkov internetových obchodov kľúčový. V najbližších dvoch mesiacoch sa preto o zásielky postará väčšie množstvo ľudí aj kuriérskych vozidiel,“ vysvetľuje Peter Pavuk.

S výrazným krátkodobým zvýšením prepravnej kapacity podľa Petra Pavuka súvisí aj rast nákladov na doručovanie zásielok v tomto období. Štandardné ceny DPD meniť neplánuje, ale na obdobie sezóny zaviedlo sezónny príplatok 0,20 € na jeden balík vo vnútroštátnej preprave pre zákazníkov, ktorým DPD poskytuje zvyšok roka zľavy na prepravu.