AUTORIDE

Nákup darčekov neodkladajte na poslednú chvíľu. Vianočná sezóna sa práve začala

DPD
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Denis  

Vianočná nákupná sezóna odštartovala a množstvo on-line nákupov bude do Vianoc už iba rásť. Tradičný vianočný ošiaľ bude kulminovať 29. novembra, teda v deň, na ktorý tento rok vychádza Black Friday. Spoločnosť DPD odhaduje, že v predvianočných týždňoch stúpne počet prepravených balíkov o 60 percent. Odkladať vianočné nákupy na poslednú chvíľu sa však nemusí oplatiť.

Predvianočné týždne sú pre obchodníkov najsilnejším obdobím roka. Rastu objednávok o desiatky percent pritom čelia aj internetové obchody. Podľa prieskumu kuriérskej spoločnosti DPD E-shopper barometer 2018, robia Slováci takmer každý desiaty nákup na internete (9,4 %). Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti DPD Petra Pavuka by však tento rok mali ľudia myslieť na vianočné nákupy o niečo skôr. „Ak chce mať zákazník istotu, že balík dorazí načas, posledné darčeky by mal objednať tak, aby boli na prepravu DPD odovzdané do 17. decembra,“ odporúča Pavuk a dodáva, že zákazník by si mal overiť, či má e-shop daný tovar na sklade, a bude ho vedieť obratom odoslať. „Najmä pri objednávkach z menších e-shopov je dobre myslieť na časovú rezervu,“ hovorí Pavuk. Pri objednávkach zo zahraničných internetových obchodov však môže byť čas dodania dlhší. Z krajín mimo EÚ môže balík cestovať k zákazníkovi 4 až 11 dní. „Ak objednávate napríklad z USA alebo Číny, musíte počítať tiež so zdržaním spôsobeným colným konaním,“ upozorňuje Pavuk.