Nákup darčekov neodkladajte na poslednú chvíľu. Vianočná sezóna sa práve začala

DPD
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Denis

Vianočná nákupná sezóna odštartovala a množstvo on-line nákupov bude do Vianoc už iba rásť. Tradičný vianočný ošiaľ bude kulminovať 29. novembra, teda v deň, na ktorý tento rok vychádza Black Friday. Spoločnosť DPD odhaduje, že v predvianočných týždňoch stúpne počet prepravených balíkov o 60 percent. Odkladať vianočné nákupy na poslednú chvíľu sa však nemusí oplatiť.

Predvianočné týždne sú pre obchodníkov najsilnejším obdobím roka. Rastu objednávok o desiatky percent pritom čelia aj internetové obchody. Podľa prieskumu kuriérskej spoločnosti DPD E-shopper barometer 2018, robia Slováci takmer každý desiaty nákup na internete (9,4 %). Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti DPD Petra Pavuka by však tento rok mali ľudia myslieť na vianočné nákupy o niečo skôr. „Ak chce mať zákazník istotu, že balík dorazí načas, posledné darčeky by mal objednať tak, aby boli na prepravu DPD odovzdané do 17. decembra,“ odporúča Pavuk a dodáva, že zákazník by si mal overiť, či má e-shop daný tovar na sklade, a bude ho vedieť obratom odoslať. „Najmä pri objednávkach z menších e-shopov je dobre myslieť na časovú rezervu,“ hovorí Pavuk. Pri objednávkach zo zahraničných internetových obchodov však môže byť čas dodania dlhší. Z krajín mimo EÚ môže balík cestovať k zákazníkovi 4 až 11 dní. „Ak objednávate napríklad z USA alebo Číny, musíte počítať tiež so zdržaním spôsobeným colným konaním,“ upozorňuje Pavuk.

DPD odhaduje, že počas predvianočných týždňov sa počet prepravených zásielok zvýši o takmer 60 percent oproti zvyšku roka. „Internetové obchody už spustili vianočné kampane a počet objednávok bude rásť. Tohtoročný nákupný ošiaľ bude kulminovať okolo 
29. novembra, teda v deň, na ktorý tento rok vychádza Black Friday,“ vysvetľuje Peter Pavuk. Spoločnosť sa na sezónny výkyv pripravila aj navyšovaním prepravných kapacít. „Našu prepravnú kapacitu sme navýšiť tak, aby sme tento nápor bez problémov zvládli. Čas doručenia je pre zákazníkov internetových obchodov kľúčový. V najbližších týždňoch sa preto o zásielky postará väčšie množstvo zamestnancov aj kuriérskych vozidiel,“ vysvetľuje Peter Pavuk.