Modrá Škoda Fabia s manuálnou prevodovkou je najčastejšou voľbou Sloveniek
Aktuálne tvoria ženy takmer tretinu zo všetkých zákazníkov Škoda Auto Slovensko. Za posledných päť rokov rastie počet zákazníčok, ktoré si objednávajú vozidlo podľa svojich preferencií. Podľa špecifikácií ide prevažne o druhé autá v rodine, dominujú totiž menšie modely a striedmejšie výbavy. Nezriedka ide napríklad o matky, ktoré vozia svoje ratolesti do školy či škôlky, alebo na ňom jazdia na nákupy. Najčastejšie sa autorizovaní predajcovia značky Škoda stretávajú pri odovzdávaní vozidiel s Janami a Máriami, nasledujú Kataríny a Zuzany. Typickým vozidlom slovenskej ženy je modrá Škoda Fabia vo výbave Ambition, s benzínovým motorom a manuálnou prevodovkou. Škoda Auto Slovensko prináša tieto štatistiky v súvislosti s blížiacim sa Dňom matiek, ktorý si pripomíname v túto nedeľu.
Podľa štatistík Škoda Auto Slovensko preferujú ženy skôr menšie autá a striedmejšie výbavy, často totiž ide v poradí o druhé auto v rodine
Najpreferovanejším vozidlom je modrá Fabia v základnej výbave Ambition s benzínovým motorom a manuálnou prevodovkou
Najfrekventovanejšie mená zákazníčok značky Škoda sú Jana a Mária, nasledujú Katarína a Zuzana
Takmer tretinu zákazníkov Škoda Auto Slovensko tvoria ženy, ich pomer v porovnaní s mužmi sa v posledných 5 rokoch zvyšuje. Ženské zákazníčky si vyberajú prevažne menšie modely vozidiel v základnej výbave a s nižšou cenou. To môže poukazovať na fakt, že zväčša ide v poradí o druhé auto v rodine. Medzi obľúbenými modelmi vozidiel, pre ktoré sa ženy rozhodujú, vedú Fabia a Kamiq, nasledované modelmi Scala a Karoq. Ich výhodou je aj jednoduchšia ovládateľnosť a vynikajúca manévrovateľnosť v mestskej premávke.
"Kúpa auta už nie je zásadnou dominanciou mužov. Ženy sa čoraz častejšie púšťajú samostatne aj do tejto oblasti a vyberajú si vozidlo, ktoré vyhovuje ich potrebám a nárokom. Podľa štatistík tak bolo najpreferovanejšie vozidlo našich klientok modrá Fabia v základnej Ambition výbave s benzínovým motorom a manuálnou prevodovkou. Emancipáciu žien pri výbere auta vnímame ako pozitívny trend. Každopádne, naši predajcovia sú všetkým zákazníčkam a zákazníkom k dispozícii v prípade akýchkoľvek otázok pri výbere ich vysnívaného auta," uvádza Zuzana Kubíková, PR manažérka zo spoločnosti Škoda Auto Slovensko.
Menšie, modré a benzínové
Ženy sa častejšie rozhodujú pre menší model vozidla, najobľúbenejšiu Fabiu si vybrali až v tretine prípadov, nasledujú Kamiq, Scala a Karoq. Z farieb vedie modrá, po ktorej nasleduje biela, sivá a červená. Napriek tomu, že rastie pomer automatických prevodoviek, ženy aj muži si stále skôr zvolia tú manuálnu. Z výbavy si ženy volia prevažne základnú Ambition, nasleduje Style a Active.
Z motorov prevládajú benzínové, pri preferovaných menších modeloch totiž absentuje dieselový pohon. Rovnako tak, vzhľadom na výber modelov si volia hlavne TSI motory a nie je zastúpený 4x4 pohon kolies. Zaujímavosťou je, že elektrické vozidlá si ženy kupujú rovnako často ako muži. No a najčastejšími menami zákazníčok Škoda Auto Slovensko sú Jana a Mária, nasledujú Katarína a Zuzana.