logo autoride automagazin auta vsetko o autach
arrow_upward

Ľudia si na on-line nákupy zvykli. Množstvo objednávok po korone kleslo iba mierne


Obmedzené možnosti nakupovania a bezpečnostné opatrenia počas koronakrízy zmenili nákupné správanie ľudí. V období, kedy boli obchody z bezpečnostných dôvodov uzavreté, sa pre ľudí stali on-line nákupy nutnosť. Mnohí zákazníci počas tohto obdobia objavili ich výhody a internetovým obchodom ostali verní aj po zmiernení bezpečnostných opatrení. Kuriérske spoločnosti v tejto situácii zohrali dôležitú úlohu a podľa spoločnosti DPD toto obdobie tiež urýchlilo zavádzanie inovácií v doručovacích službách.

Bezpečnostné opatrenia v súvislosti so šírením koronavírusu spôsobili najmä v prvých týždňoch výrazný nárast nákupov v internetových obchodoch. „Množstvo zásielok, ktoré sme v tomto období doručili zákazníkom, sa blížil tomu, čo poznáme z predvianočného obdobia,“ hovorí generálny riaditeľ DPD na Slovensku, Peter Pavuk. Zatvorené kamenné predajne presmerovali na internet aj ľudí, ktorí dovtedy uprednostňovali klasické obchody. „Zákazníci nemali inú možnosť, ako sa dostať k bežným tovarom. Začali nakupovať on-line a spoľahli sa na to, že im nákup donesie kuriér. Po zatvorení obchodov sa prakticky celý tok tovarov presunul na kuriérske spoločnosti, ktoré sa stali dôležitým mostom medzi obchodmi a ich zákazníkmi a často aj jedinou cestou, ako mohli ľudia alebo firmy zabezpečiť fungovanie svojich domácností či prevádzok,“ vysvetľuje Pavuk.

Mnohí zákazníci si však na pohodlie on-line nakupovania zvykli. „Zdá sa, že ľudia objavili výhody nakupovania na internete. Aj keď objemy prepravovaných tovarov klesli, nevrátili sme sa na hodnoty, aké sme v tomto období očakávali pred koronakrízou,“ vysvetľuje Peter Pavuk. Oblasť e-commerce na Slovensku má stále priestor na rozvoj a koronakríza tento rozvoj urýchlila. Nákupné správanie ľudí sa mení a zvyšuje sa záujem o nakupovanie v internetových obchodoch. Ponuka tovarov a množstvo kvalitných internetových obchodov sa stále rozširuje.

Koronakríza však mala vplyv aj na zavádzanie inovácií do doručovateľských služieb. DPD sa rozhodlo urýchliť niektoré projekty, ktoré pomôžu bezproblémovému doručovaniu v prípade, ak by sa podobná situácia zopakovala. „Ide najmä o projekty, ktoré zvyšujú efektivitu doručovania a znižujú potrebu osobného kontaktu kuriéra so zákazníkom. Pomôžu nám lepšie zvládnuť situáciu, ak by sa prejavila druhá vlna kronavírusu,“ vysvetľuje Peter Pavuk. Už v najbližších dňoch spoločnosť plánuje spustiť doručovanie zásielok prostredníctvom PIN kódu. Zákazník sa už nebude musieť preukazovať dokladom totožnosti ani podpisovať prebratie zásielky. Na vyzdvihnutie balíka stačí štvormiestny PIN kód, ktorý mu DPD doručí mailom. Prebratie zásielky tak prebehne úplne bezkontaktne. Tento spôsob doručenia spoločnosť využíva už pri preberaní zásielok na odberných miestach Pickup. Jeho výhodou je tiež to, že namiesto zákazníka môže zásielku vyzdvihnúť napríklad rodinný príslušník, alebo sused, ktorému kód zverí.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujať: