AUTORIDE | Web o autách od autíčkarov

Kuriéri očakávajú silnú sezónu. Nákup darčekov nenechávajte na poslednú chvíľu

Tlačová správa
Publikoval Martin -

Vianočná nákupná horúčka odštartovala a na stránkach internetových obchodov sa začína objavovať sezónna ponuka darčekov. Množstvo nákupov, ktoré zákazníci na e-shopoch urobia v tomto období výrazne rastie. Počet objednávok bude kulminovať okolo 26. novembra a už neklesne až do Vianoc. Kuriérska spoločnosť DPD odporúča nenechávať si nákupy na poslednú chvíľu, množstvo zákazníkov internetových obchodov sa za posledné obdobie výrazne zvýšilo a darčeky on-line tak bude nakupovať rekordné množstvo ľudí.

Kuriérska spoločnosť DPD sa na koncoročný nápor zásielok pripravila. „Posilnili sme tímy kuriérov a máme pripravené dostatočné kapacity na triedenie a prepravu balíkov pre našich zákazníkov. Nedávno sme otvorili nové výkonné triediace stredisko v Bratislave, ktoré nám pomôže nápor zvládnuť bez väčších problémov. Napriek tomu by si ľudia nemali nechávať nákupy na poslednú chvíľu,” hovorí Peter Pavuk.

Postupné zhoršovanie pandemickej situácie a s tým súvisiace bezpečnostné opatrenia môžu znamenať aj predĺženie času, ktorý je potrebný na doručenie. „Nie všetko sa dá v súčasnej dobe podrobne naplánovať. Vývoj pandémie môže spôsobiť napríklad nedostatok ľudí v niektorých regiónoch alebo skokovo zvýšiť množstvo objednávok počas lockdownu,“ vysvetľuje Peter Pavuk.

Posledné týždne pred Vianocami čelia internetové obchody veľkému nárastu objednávok. Zákazníci by na to mali myslieť dopredu. Aj obchodníci totiž majú obmedzené kapacity, ktoré dokážu za tento čas zvládnuť. „V tomto období je vhodné objednávať už iba tovar, ktorý má internetový obchod na sklade. Zákazník sa tak môže vyhnúť nepríjemným prekvapeniam. Posledné dni by už ľudia mali objednávať darčeky iba z e-shopov, ktoré majú overené,” radí Peter Pavuk.

Samotné doručovanie balíkov dokážeme prispôsobiť potrebám adresátov, nemusia tak iba pasívne čakať na kuriéra. Ak im nevyhovuje čas a miesto doručenia, môžu ho prostredníctvom aplikácie myDPD zmeniť alebo balík presmerovať do odberného miesta Pickup. Tam si zásielku vyzdvihnú vtedy, keď im to bude najviac vyhovovať, napríklad cestou z práce alebo na nákup. Ak má zákazník na ceste viacero zásielok súčasne, môžu si ich pohyb a doručenie manažovať prostredníctvom webovej aplikácie myDPD. Samotné doručovanie zásielok je tak pre adresáta omnoho jednoduchšie.