logo autoride automagazin auta vsetko o autach
arrow_upward

Hyundai i30 kombi 1.6 CRDi: Praktický a úsporný


Prednedávnom sme si z Hyundai rodiny modelov i30 posvietili na hatchback s motorizáciou 1.4 T-GDI, tentoraz to bude praktické a zároveň úsporné kombi. Minule to bol benzínový agregát, dnes si posvietime na jediný turbokompresorom preplňovaný naftový motor 1.6 CRDi. Čím dokáže osloviť?

Konkurent pre Škodu

Hyundai sa tradičných výrobcov automobilov rozhodne neobáva a nebojí sa ísť do súboja ani s dobre známou značkou, ktorá si u nás a v susednom Česku drží svoju tradíciu. Nie, že by sme boli výhradne proti tradičným výrobcom automobilov, no kórejské automobily sú vyrábané a z časti aj vyvíjané bližšie, než sa môže zdať.

Napríklad kórejská Kia je, ako zrejme tušíte, vyrábaná priamo na Slovensku, zatiaľ čo Hyundai má svoj závod v Českej republike, Nošovice. Takže kórejské autá nie sú o nič menej európske než tie, ktoré sú na starom kontinente vyrábané dlhšie.

Na prvý pohľad…

Hyundai i30 Kombi zaujme na prvý pohľad elegantným vzhľadom a síce neradi porovnávame autá podľa vzhľadu, keďže krása je subjektívny pojem, nám sa spomedzi konkurencie naozaj pozdáva (najviac vo farbe Ara Blue).

Na prednej časti dominuje veľká maska chladiča, ktorá je z oboch strán na okraji nárazníka doplnená o vertikálny pás diód. Tie slúžia nielen ako sekundárne denné svietenie, ale aj ako smerovky. Nová generácia nám o trochu vyrástla, do dĺžky o 100 mm a do šírky o 15 mm, no čo sa výšky týka, tá sa znížila o 25 mm. Celkové rozmery tak činia 4 585 mm na dĺžku, 1795 mm na šírku a 1475 mm na výšku.

Čo sa interiéru týka, v prvom rade je na mieste spomenúť objem batožinového priestoru, ktorý činí 602 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1650 litrov. Interiér celkovo tvoria kvalitné materiály, uprostred palubovej dosky nájdete veľký displej, ktorý je postavený nahor (obrovské plus), no zvyšok je naozaj vecou vkusu, preto spomenieme najmä bohatú výbavu, ktorá poteší väčšinu zákazníkov.

K výbave patria napríklad elektricky ovládané okná v prednej aj zadnej časti, zadné parkovacie senzory či vyhrievané predné sedadlá.

A čo motor?

Naftový štvorvalec o objeme 1.6 litra s označením CRDi dodáva výkon 81 kW (v prepočte 110 konských síl) a hoci svojím zrýchlením neprekvapí (čo v prípade modelu kombi nie je žiadne mínus), pri predbiehaní poskytne dostatok krútiaceho momentu. Pokiaľ by niekomu tento výkon nestačil, v ponuke je aj silnejšia varianta o výkone 100 kW, ktorá poskytuje rovnaký krútiaci moment vo väčšom rozsahu otáčok.

Tento motor možno skombinovať s klasickým šesťstupňovým manuálom ako aj s dvojspojkovou prevodovkou so siedmimi stupňami (tá je dostupná vo vyššej výbave). Hlavnou výhodou motora je však kultivovaný chod, dobré odhlučnenie a taktiež príjemná spotreba, ktorá v reálnych podmienkach (kombinácia jazdy v meste a mimo mesta) dosahuje zhruba 5 litrov na 100 km - záleží taktiež na štýle jazdy.

Mimo mesta dokáže spotreba klesnúť pod 5 litrov na 100 km, no opäť záleží na štýle jazdy a rýchlosti, celkovo je však motor veľmi šetrný. Jazda na diaľnici je taktiež príjemná najmä pre kvalitné odhlučnenie, do interiéru neprenikajú žiadne vibrácie.

Podvozok prispôsobený na komfort

Ako aj v predošlom modeli i30, o ktorom sme prednedávnom písali, aj v prípade i30 kombi je podvozok výborne naladený. Vďaka tomu poskytuje auto komfort aj na menej kvalitných vozovkách, pri prejazde zákrutami sa správa naozaj sebavedomo.

Jazdné vlastnosti sú aj v tomto prípade ozajstným plusom, potešia taktiež skvelé kotúčové brzdy s jemným dávkovaním. Riadenie poskytuje dobrú spätnú väzbu, vďaka čomu dokáže vodič pohodlne korigovať vozidlo aj v ostrých zákrutách či na nerovnej ceste.

Bonus oproti konkurencii

Vynikajúcim doplnkom ku komfortnej jazde je taktiež systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, ktorý dokáže zabrániť autu opustiť jazdný pruh. Komfort ďalej posktujú už spomínané vyhrievané sedadlá, ktoré môžu byť taktiež ventilované, pričom zadné sedadlá sú vybavené vlastnými výduchmi na prívod vzduchu, posuvná lakťová opierka či elektrická parkovacia brzda.

Čerešničkou na torte je panoramatické strešné okno, ktoré umocňuje pocit veľkého priestoru. O bezpečnosť dbá okrem systému udržiavania vozidla v jazdnom pruhu aj asisten sledovania dopravných značiek (SLIF) a systém monitorovania mŕtveho uhla (BSD). Vo výbave sú taktiež ďalšie systémy, za zmienku stojí najmä systém automatického núdzového brzdenia, ktorý môže byť na želanie doplnený radarom, aby zachytil aj chodcov.

Na záver nemožno zabúdať taktiež na integrovanú konektivitu, ktorá zahŕňa funkcie infotainmentu a navigáciu na 8 palcovom dotykovom displeji.

Záver

Hyundai i30 kombi nás naozaj potešil a zabodoval vo viacerých ohľadoch. Aby sme to zhrnuli do jednej vety, z nášho pohľadu dávame plus za elegantný dizajn, výborné jazdné vlastnosti a komfortné naladenie podvozku, príjemná spotreba a výbava, ktorá dodáva pridanú hodnotu a už v základe je veľmi slušná.

Technické údaje

Cenník

Poznámka: Vozidlá na fotografii môžu byť vybavené prvkami vybavenia na želanie za príplatok a v katalógu nemusia byť uvedené všetky modelové verzie. Spoločnosť Hyundai si vyhradzuje právo zmeniť technické špecifikácie a rozsah vybavenia bez predchádzajúceho upozornenia.