Výsledky vyhľadávania

  • Moto meranie

    Kontrolami STK neprešlo len 8 % motoriek. V skutočnosti sa však dostatočne nekontrolujú všetky parametre, napríklad nadmerná hlučnosť

    Najviac problémov odhalili kontroly pri brzdách a osvetlení

  • PTI Workshop

    Stanice technickej kontroly v EÚ čakajú zmeny

    Stanice technickej kontroly vo všetkých štátoch EÚ by mali v budúcnosti fungovať ešte efektívnejšie ako je to v súčasnosti. Zvažuje sa zavedenie kontroly nových systémov vozidiel, zmeny kontrolných metód alebo úpravy intervalov kontroly a ich rozšírenie na ďalšie skupiny vozidiel. Zmeny by mali prispieť k vyššej bezpečnosti na cestách a taktiež k lepšej ochrane životného prostredia v Európe. Jedným z prvých krokov na ceste k realizácii tohto zámeru bola medzinárodná konferencia European PTI Workshop 2022, ktorá sa konala minulý týždeň v Bratislave. Stretli sa na nej tvorcovia politík v oblasti kontroly vozidiel z centrálnych orgánov EÚ, Európskej hospodárskej komisie OSN, ministerstiev dopravy, štátnych dopravných úradov a technických služieb európskych štátov. Bola vítanou príležitosťou prediskutovať vývoj novej legislatívy EÚ v oblasti kontroly vozidiel, ktorý sa práve rozbieha. Dopad na národné predpisy všetkých členských štátov únie možno očakávať v časovom horizonte niekoľkých rokov.

  • Vývoj podielu STK so závažnými porušeniami predpisov technikmi pri vykonávaní technických kontrol  vozidiel v rokoch 2019 až 2021

    U viac ako tretiny kontrolovaných STK zistili závažné pochybenia

    Ubúda však technikov na STK, ktorí porušujú predpisy

  • Vývoj celkového počtu vykonaných technických kontrol v SR za uplynulých 10 rokov

    Pozor na brzdy, za rok 2021 boli suverénne najväčším problémom áut na STK

    Vlani bolo v SR najviac technických kontrol vozidiel v histórii, takmer 1,5 milióna

  • Prezúvanie pneumatík

    Pandémia negatívne ovplyvňuje aj STK, predovšetkým počas lockdownov

    Pandémia ochorenia COVID-19 negatívne ovplyvnila aj stanice technickej kontroly (STK) a s tým spojenú kontrolu technického stavu vozidiel, ktoré jazdia po slovenských cestách. V predcovidovom období bolo najviac technických kontrol vozidiel počas jari a jesene, v zime a lete bol dopyt podstate slabší. V súčasnej dobe sa však situácia riadi hlavne podľa lockdownov, v rámci ktorých chodí na kontroly na STK menej áut. Tie pritom majú z lockdownu výnimku.

  • Poškodené čelné sklo

    Máme autá v lepšom stave ako Nemci či Fíni? To sotva, konštatuje po dvoch rokoch detailných kontrol STK-čiek spoločnosť TESTEK

    V súčasnej dobe neprejde sitom staníc technickej kontroly na Slovensku v priemere 13 zo 100 preverovaných áut. Ešte v roku 2018, kým neboli STK pod prísnym dohľadom, prechádzali technickou kontrolou takmer všetky preverované autá, s výnimkou približne šiestich percent. Pre porovnanie - v štátoch EÚ, s efektívnejším dohľadom, to bolo 20 až 27 percent. Na základe štatistík to teda vyzeralo tak, že máme jeden z najlepších vozových parkov v Európskej únii, s autami v takmer perfektnom technickom stave. Výrazná zmena a reálny stav u nás sa však ukázal pred dvoma rokmi, kedy začala spoločnosť TESTEK vykonávať detailný dohľad nad činnosťou STK.