AUTORIDE

Elektrické dodávky Voltia sa v slovenských mestách osvedčili. Spoločnosť DPD ich počet navýši trojnásobne

DPD dodávka
Novinky
Tlačová správa
Publikoval Denis  

Používanie elektrických dodávok v mestách je jedným zo spôsobov, ako spoločnosť DPD spĺňa svoj záväzok doručovať všetky zásielky do cieľa uhlíkovo neutrálne. Ich počet sa po úvodnej testovacej fáze postupne zvyšuje a dnes ich v bratislavských uliciach jazdí deväť. Ich vlastnosti sa osvedčili, preto plánuje DPD do konca budúceho roka ich množstvo zvýšiť o viac ako trojnásobok a jazdiť budú po celom Slovensku.

Dodávkový elektromobil VOLTIA od slovenského výrobcu je postavený na báze Nissan eNV200 a svojimi parametrami plne vyhovuje dnešným potrebám mestského doručovania balíkových zásielok. Pri svojej kompaktnej veľkosti disponuje v porovnaní s ostatnými elektromobilmi vo svojej kategórii až dvojnásobným objemom nákladného priestoru a to 8 m3, 580 kg užitočnej nosnosti a dojazdom až 200 km na jedno nabitie batérie, pričom neprodukuje žiadne emisie CO2. „Elektrické dodávky sa nám osvedčili na doručovanie tovaru najmä v mestskom prostredí, kde vozidlá často stoja v dopravných zápchach. Elektrický pohon nezaťažuje životné prostredie a ich úžitkové vlastnosti a postačujúci dojazd významným spôsobom prispieva k čistejšiemu ovzdušiu v mestách,“ vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD SK. „Náš záväzok je doručovať tovar s nulovou uhlíkovou stopou, množstvo elektrických dodávok preto plánujeme výrazne zvýšiť,“ dodáva.

Kuriérska spoločnosť DPD ako prvá na Slovensku nasadila elektrické dodávky do dennej prevádzky. V súčasnosti ich v bratislavských uliciach jazdí 9, pričom do konca budúceho roka ich bude v mestách po celom Slovensku jazdiť až 31.

Autá s elektrickým pohonom pomáhajú spoločnosti DPD napĺňať cieľ programu DrivingChange, v ktorom sa zaviazala doručovať každý jeden balík na svete uhlíkovo neutrálne bez dodatočných nákladov pre zákazníka. „V rámci programu DrivingChange dôsledne meriame množstvo oxidu uhličitého vypusteného do ovzdušia a každoročne ho znižujeme pomocou ekologických opatrení. Zostávajúce emisie následne kompenzujeme pomocou environmentálnych projektov tak, aby naša uhlíková stopa ostala nulová,“ vysvetľuje Pavuk.

Za posledný rok klesli emisie CO2 v rámci celej DPDGroup o 4 %. Oproti roku 2013 ide o celkový pokles dokonca už o 15,2 %. Spoločnosť si stanovila cieľ do roku 2025 zníži uhlíkové emisie o 30 % na zásielku v porovnaní s rokom 2013. Uhlíkovo neutrálne doručovanie  poskytuje DPDgroup ako jediná kuriérska spoločnosť všetkým zákazníkom bez dodatočných poplatkov.