Boom zánovných vozidiel na Slovensku pokračuje
Za prvý polrok Slováci inzerovali až 27 tisíc zánovných áut
Zatiaľ čo trh s novými autami stagnuje, zánovným vozidlám sa naďalej darí. Slováci si za uplynulý polrok mohli vyberať z celkového počtu takmer 27 tisíc inzerovaných jazdených vozidiel vo veku do päť rokov, s nájazdom do 50 tisíc kilometrov a vyšším štandardom výbavy. Nájazd kilometrov na tachometri síce oproti minulému roku mierne vzrástol o 690 km, najčastejší vek zánovných áut ale ostal rovnaký, a to necelý 1 rok. Vyplýva to z analýzy skupiny AURES Holdings, kam patrí aj obnovená značka Mototechna, ktorá sa špecializuje práve na ojazdené zánovné automobily.
Rok 2019 sa prehupol do svojej druhej polovice, pričom počas prvých šiestich mesiacov si mohli slovenskí šoféri a záujemcovia o zánovné vozidlá vyberať z naozaj širokej ponuky. Za prvý polrok to bolo 26 978 zánovných automobilov. Najviac vozidiel bolo inzerovaných v Bratislavskom kraji (8 698), najmenej iv Prešovskom kraji (1 648). „Trh s novými autami oslabuje, a to na úkor zánovných vozidiel. Ľudia si veľmi dobre uvedomujú ekonomickú úsporu u týchto áut oproti novým kusom. Zároveň je obrovskou výhodou okamžitá dostupnosť a továrenská záruka, ktorú tieto autá mávajú. Naviac, spĺňajú parametre ako nové vozidlo,“ uviedol Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ skupiny AURES Holdings, kam patrí aj značka Mototechna.
Jemný nárast zaznamenala ponuka áut poháňaných benzínovým motorom. V porovnaní s predchádzajúcim polrokom, kedy ich na trhu bolo ponúkaných 49,7 %, tento polrok je ich 14 419 kusov, čo predstavuje 53,4 %. Áut s dieselovým motorom bolo 11 847. Zostávajúcich 712 vozidiel v ponuke tvorili autá poháňané alternatívnymi palivami. Najčastejšia cena zánovných vozidiel sa v prvom polroku ustálila na 19 200 eur.
Obľuba jednotlivých výrobcov zánovných automobilov sa čiastočne líši od najpopulárnejších modelov klasických jazdeniek. Zatiaľ čo konkrétne modely niektorých značiek sa v TOP 10 najobľúbenejších modelov veľmi neobjavujú, v kategórií zánovných áut majú svoje miesto. Reč je hlavne o značkách ako Hyundai, Renault alebo Toyota. „Veľká časť zánovných áut ponúkaných na trhu pochádza z firemných flotíl, čo potom zvyšuje ponuku značiek, ktoré nie sú jednotlivcami až tak preferované, a to často z dôvodu vyššej ceny,“ doplnil Vaněček.