Automobilový svet sa rýchlo mení. Motorom rastu firiem sú dáta a inovácie

Škoda
Zaujímavosti
Publikoval Denis

Produktové a digitálne inovácie pomáhajú predajcom automobilov zvyšovať tržby. Napríklad autobazáre môžu na základe analýzy dát presúvať vozidlá medzi pobočkami tak, aby boli k dispozícii na mieste s najvyšším dopytom. Inteligentné aplikácie tiež pomáhajú určiť najvýhodnejšiu výkupnú cenu ojazdených automobilov. To sú niektoré z inovácií, za ktorými stojí inovačné laboratórium AuresLab, ktoré patrí do skupiny AURES Holdings.

Automobilový svet prechádza v posledných rokoch búrlivým rozvojom. Automobilky masívne investujú do vývoja elektromobilov, pohrávajú sa s myšlienkou autonómneho riadenia a s väčším či menším úspechom sa rozvíjajú rôzne projekty zdieľanej mobility. „V dnešnom digitálnom svete uspejú len firmy, ktoré vedia pracovať s dostupnými dátami a pružne reagujú na významné trhové signály. Na trendy transformujúce svet automobilov musia odpovedať nielen výrobcovia vozidiel, ale tiež všetci ostatní hráči na trhu, od dílerov automobilov, cez firmy budujúce infraštruktúru, až po predajcov ojazdených áut,“ uvádza Stanislav Gálik, riaditeľ inovačného laboratória AuresLab, ktoré sa zameriava na tvorbu produktových a digitálnych inovácií pre materskú spoločnosť AURES Holdings.

Medzi najvýznamnejšie produktové inovácie uplynulých dvoch rokov z dielne AuresLabu patria spustenie predaja klasických automobilov s investičným potenciálom pod značkou Mototechna Classic, strednodobý prenájom vozidiel Mototechna Drive, predaje vozidiel s alternatívnym pohonom Mototechna Eco Drive a služby Try & Buy a Fleet Hero. „Nové značky sa na trhu veľmi rýchlo etablovali. Napríklad Mototechna Drive má v uliciach 470 áut. Ako prví v Českej republike sme tiež zákazníkom umožnili nezáväzne vyskúšať vybraný automobil po dobu 30 dní a až potom zaplatiť jeho kúpnu cenu. Od založenia Mototechny Classic si našlo nových majiteľov už 62 youngtimerov a veteránov,“ spomína niektoré výsledky produktových inovácií Stanislav Gálik.AuresLab sa v posledných rokoch významnou mierou postaral tiež o inovácie v oblasti výkupu a predaja ojazdených vozidiel. České dátové aplikácie sú dnes využívané nie len v rámci skupiny AURES Holdings, ale tiež u významných díleroch áut a sietí autobazárov v zahraničí. Stanislav Gálik k tomu dodáva: „Od októbra minulého roka využívajú naše technológie oficiálni predajcovia značiek Lexus a Toyota vo Veľkej Británii. S ich pomocou môžu napríklad dynamicky oceňovať svoje vozidlá alebo riadiť skladové zásoby s využitím umelej inteligencie. Naše dátové aplikácie využívajú tiež v Kazachstane a Juhoafrickej republike.

V minulom roku sa AuresLab zameral na vývoj digitálnych nástrojov, ktoré zrýchľujú celý predajný aj výkupný proces a vedú k ešte väčšej transparentnosti a individualizácii. „Chceme, aby zákazníci mali detailný prehľad o tom, čo sa v rámci predajného či výkupného procesu deje. Pozitívnym prínosom digitalizácie je tiež väčšia ohľaduplnosť k prírode. Našim cieľom je bezpapierová administratíva v 90 percentách procesov,“ dopĺňa Stanislav Gálik.

Významnou novinkou minulého roka bola aplikácia, ktorá v reálnom čase porovnáva ceny vozidiel na medzinárodných trhoch. Vďaka porovnaniu predajných cien v jednotlivých európskych krajinách získali zákazníci autocentier AAA AUTO najlepšiu výkupnú cenu na trhu. Ostatné autobazáre totiž naceňujú vozidlá len pre svoju krajinu.