AUTORIDE

Ako sa o svoje auto staráš? Pozri si rozdelenie rôznych typov majiteľov áut

Karoséria, autá, bodykit, športové autá
Zaujímavosti
Publikoval Denis   — Aktualizované 

Keďže na svete existuje mnoho typov majiteľov áut, rozhodli sme sa, že napíšeme článok, v ktorom si posvietime na týchto ľudí a rozdelíme ich do 8 skupín, podľa toho ako sa o svoje autíčko starajú a čo s ním robia. Nájdeš seba alebo svojich známych v niektorej skupine?

1. Tuner

Obsah

Tuner je človek, ktorý robí všetko pre to, aby sa so svojím autíčkom odlíšil od ostatných ľudí jazdiaci v sériových autách. Takmer všetky svoje peniaze utráca na úpravy svojho štvorkolesového miláčika, v ktorom sa vŕta každý deň. Tunerov však môžeme rozdeliť do dvoch podskupín:

  • Do prvej podskupiny môžeme zaradiť tých, ktorý sa snažia zo svojho autíčka vyžmýkať každého koníka. Venujú sa teda skôr úpravám motora, než úpravám exteriéru či interiéru. Ak si niekedy nechápal, ako ťa mohlo obehnúť auto, do ktorého sa sériovo nedával silnejší motor ako má tvoje autíčko, narazil si práve na jedného z nich.

  • Do druhej podskupiny môžeme zaradiť tých, ktorí sa snažia o to aby sa interiér a exteriér ich autíčka čo najviac odlišoval od ostatných. Samozrejme všetko musí vyzerať esteticky a cool. Nepotrpia si však na výraznejších úpravách motora, skôr im ide o to, aby upútali pohľady čo najväčšieho počtu ľudí.

2. "Tuzer" (rádoby tuner)

"Tuzer" je výraz používaný pre ľudí, ktorí sa len snažia o to, aby ich auto vyzeralo lepšie, malo väčší výkon a lepší zvuk. Sú to ľudia, ktorí sa snažia upravovať svoje autá bez akýchkoľvek skúseností a znalostí, niet sa potom čomu čudovať, že sa im v tom nedarí. Rovnako ako tunerov, aj "tuzerov" môžeme rozdeliť do dvoch podskupín:

  • Do prvej podskupiny môžeme zaradiť tých, ktorý sa snažia upravovať interiér a exteriér svojho auta. Montujú naň nezmyselné kusy plastov, spoilery narušujúce celú aerodynamiku vozidla, o ktorej nevedia absolútne nič a polepujú svoje auto nálepkami, pretože si myslia že to vyzerá super a že im to pridá pár koníkov.

  • Do druhej podskupiny "tuzerov" môžeme zaradiť tých, ktorý sa snažia zvýšiť svoj výkon podobnými hračkami ako je TURBONATOR alebo tým, že si na svojom 1.2 HTP vypnú obmedzovač a natankujú 100 oktánové palivo.

3. Leštič

Leštič je typ človeka, ktorý na svojom autíčku veľké množstvo kilometrov nenajazdí. Zvyčajne má auto zaparkované vo svojom dvore a celé dni ho umýva, pulíruje a voskuje, aj keď je auto úplne čisté a nikde na ňom nebol. Autá leštičov majú zvyčajne malý počet najazdených kilometrov.

Leštiči nepatria medzi najlepších šoférov, práve preto že strávia viac času pri očiste svojho auta ako pri jeho šoférovaní.

4. "Ladič" výfuku

"Ladič" výfuku je typ človeka, ktorý sa snaží zo svojho malého motorčeka dostať zvuk V8. Vo svojej garáži sa snaží svojpomocne upraviť výfuk pomocou trubiek rôznych tvarov a rozmerov. Výsledkom však nie je zvuk V8, ale len znížený výkon a otrasne hučiaci výfuk.

5. "Mechanik"

Tvári sa, že sa do všetkého rozumie a že vie spraviť všetko, no aj tak jazdí na zanedbanom, zhnitom a rozhrkanom aute, ktoré do tohoto stavu sám dostal. Jeho autíčko by potrebovalo vymeniť polovicu komponentov a spraviť minimálne generálku motora. Je to človek, ktorému nezáleží na stave svojho automobilu, no rád rozdáva rady ostatným.

Napríklad:

  • "to tvoje auto potrebuje servis, dones to ku mne"

  • "ten olej už vymeň veď to stojí pár korún"

  • "to turbo už dosluhuje, kúp nové a ja ti ho vymením za lacno"

  • "dovez ho ku mne, zistím čo s tým autom je"

  • "to viem, to spravím, rozumiem sa tomu"

6. TDI v ČIPE

Niektorí majitelia motorov TDI sú samostatná kapitola. Ich načipované TDI je predsa najlepší motor aký kedy bol vyrobený. Toto posolstvo rozosievaju po všetkých magazínoch a fórach a keď sa náhodou objaví človek, pre ktorého TDI nie je najlepší motor, ihneď sa doňho pustia.

Jednoducho povedané, nemôžeš len tak obehnúť TDI v ČIPE, TDI v ČIPE sa proste nedá obehnúť, a ak si ho náhodou už obehol TDI v ČIPE, tak si klamár alebo sa ti to len snívalo. Všetci kupujme TDI, ostatné motory nie sú ani motory.

  • "kašli na iné motory, kúp si TDI. Máš výkon a spotrebu"

  • "3,5 litra na 100km, milión koní"

  • "TDI je najlepšie"

  • "keď máš TDI obehneš všetko"

  • "TDI + ČIP"

  • "ak chceš poriadny motor kúp si TDI"

Áno, nemôžem tvrdiť, že TDI motory nie sú dobré, niektoré boli veľmi podarené iné menej, no niektorí TDI-čkari v ČIPE, by si mali uvedomiť že sú aj iné dobré motory, a to dokonca lepšie motory než ich TDI, a preto by teda nemali otravovať ostatných autíčkárov takýmito rečami. Nie každý človek chce totiž jazdiť na TDI v ČIPE.

7. Honďáci

Rovnako ako niektorí TDI-čkari, tak aj niektorí Honďáci sú samostatná kapotola. Všetci majú plné reči o tom, že ich VTEC vyhrá každý šprint a pritom 90% z nich žiaden VTEC nemá. Najčastejšie sa vozia na starej Honde Civic 1.4 55kW. Samozrejme povinnou výbavou každého Honďáka je športový výfuk, znížený podvozok a množstvo nálepiek, medzi ktorými nesmie chýbať aj nálepka VTEC.

Po nakúpení tejto povinnej výbavy ide Honďak do mesta, aby všetkým na semaforoch ukázal svoju "brutálnu" akceleraciu sprevádzanú otrasným ryčiacim zvukom. Pokiaľ však Honďáka obehneš na semafore, Honďák odbočí na iný smer, aby to vyzeralo tak, že sa vlastne ani pretekať nechcel.

Honďáci na fórach:

  • "Hondááááá"

  • "chcem svoju 1.4 55kW točiť do 8000 ot/min, ako vypnem obmedzovač?"

  • "ber jedine Hondu"

  • "Hondáááá je jediný poriadný JAPAN"

Opäť ako v prípade TDI, netvrdím, že Hondy sú zle autíčka, práve naopak, no zo žiadnej 1.4 55kW nikdy nebude najlepší šprintér, a to ani vtedy, ak na ňu nalepíš akékoľvek množstvo tuning nálepiek.

8. Užívateľ

Takémuto človeku nezáleží natom, aké auto má, stačí mu, že ho autíčko odveze z bodu A do bodu B. Neočakáva od auta takmer nič, no ani mu nedopraje nadštandardnú starostlivosť. Autíčko umyje iba vtedy, keď je špinavé a opraviť ho dá iba vtedy, keď už daná súčiastka nadobro doslúži.

Záver

V nasledujúcom článku si rozdelíme vodičov do skupín podľa toho ako sa správajú za jazdy.