5 pomalých áut, ktoré stretneš na našich cestách každý deň
V dnešnom článku sa pozrieme na 5 pomalých áut, ktoré stretávame na našich cestách každý deň. Jazda s týmito autami je nie len pomalá, ale aj veľmi nebezpečná, pretože každé predbiehanie si vyžaduje poriadny kus odvahy a hlavne rozvahy. Môžeme teda jednoducho povedať, že tieto autá sú takpovediac brzdou premávky.
Možno sa pýtaš, prečo výrobcovia automobilov stvorili autá, ktoré "nedokážu" predbenhúť ani autobus, no ver mi, že niektorí v tom mali jasno. Autá tohoto typu sú a aj boli určené hlavne do mesta a ich hlavnou prednosťou mala byť najmä veľmi nízka cena. Medzi týmito autami sú však aj také, ktoré neboli určené len do mesta a ich cena taktiež nebola najnižšia, čo znamená, že v tomto prípade triafali výrobcovia vedľa.
Obsah
Poďme sa teda pozrieť na pomalé autá, ktoré denno denne stretávame na našich cestách.
1. Škoda Octavia 1.4 MPi
Škoda Octavia prvej generácie je veľmi obľúbený automobil. V roku 1999 sa však v Škodovke zrodila myšlienka vytvoriť verziu Octavie, ktorá by bola dostupná aj pre ľudí, ktorí nemali práve hlboko do vačku. Výsledkom bola práve Octavia 1.4 MPi, ktorá jazdila na tenkých kolesách s rozmermi 175/80 R 14. A výbava? Dá sa povedať, že žiadna.
Najväčší problém sa však neskrýval v interiéri či exteriéri automobilu, ale práve pod kapotou. Tu bol usadený drobný štvorvalcový motor o objeme 1397 cm3 s ventilovým rozvodom OHV. Motor poskytoval len veľmi skromný výkon 44 kW a 120 Nm, čo bolo na pomerne ťažkú Octaviu žalostne málo. Výsledkom bolo teda mizerné a hlavne lenivé auto, ktoré nikto nechcel. Tento zvrátený nápad bol totiž hneď od začiatku predurčený k neúspechu, o čom svedčia aj tieto parametre:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 18,5 sekúnd |
Maximálna rýchlosť | 155 km/h |
2. Volkswagen Golf IV 1.9 SDI
Volkswagen Golf štvrtej generácie môžeme považovať za jeden z najobľúbenejších hatchbackov v našich končinách. Avšak nie s touto motorizáciou. Problémom tohoto automobilu bol práve motor 1.9 SDI. Jedná sa o štvorvalcový vznetový motor o objeme 1896 cm3, vybavený priamym vstrekovaním paliva, ktorý ponúkal výkon 51 kW a krútiaci moment 133 Nm, čo bolo na Golf IV žalostne málo. Svedčia o tom aj nasledujúce parametre:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 17,2 sekúnd |
Maximálna rýchlosť | 160 km/h |
3. Škoda Fabia 1.2 6v HTP
Súvisiaci článok - Trojvalcový motor HTP. Aké prezývky si vyslúžil a čo bolo poruchové?
Už len samotné označenie HTP neveští pre Fabiu nič dobré. Nič iné sa však ani očakávať nedá, keďže skratka HTP je v našich krajoch považovaná za synonymum pomalosti či poruchovosti. Pre priblíženie, motor 1.2 6v HTP je malý zážihový trojvalec o objeme 1198 cm3, ktorý dodáva výkon 40 kW a krútiaci moment 106 Nm. Na Fabiu, ktorá váži 1130 kg je to pramálo.
Tento motor dostal mnoho výsmešných pomenovaní a veľké množstvo ľudí ním pohŕda. Pozrime sa teda na parametre dynamiky Fabie s týmto motorom:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 18,5 sekúnd |
Maximálna rýchlosť | 151 km/h |
Jednoducho povedané, keď niekto vysloví slová "pomalé auto", každý autíčkar si ihneď spomenie na Škodu Fabiu 1.2 6v HTP.
4. Peugeot 206 1.1 8v
Súvisiaci článok - Peugeot 206 recenzia – jeho vlastnosti, spoľahlivosť a rôzne motorizácie
Peugeot 206 je často označovaný ako malé mestské ženské auto. Niet sa čomu čudovať, že pod jeho kapotou môžeme nájsť aj motor ako 1.1 8v. Tento zážihový štvorvalec je najslabší motor, ktorý sa montoval pod kapotu Peugeotu 206, no aj tak si vedie spomedzi našich piatich adeptov najlepšie.
Tento motor disponuje výkonom 44 kW a krútiacim momentom 94 Nm, čo je veľmi málo, no na malé auto určené hlavne do mestskej premávky to nie je až tak hrozné. Pozrime sa na jeho dynamické parametre:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 15,4 sekúnd |
Maximálna rýchlosť | 157 km/h |
5. VW Polo 1.0 MPi
Dostávame sa k zlatému klincu spomedzi týchto automobilov. Je ním práve VW Polo 1.0 MPi, ktoré si vedie spomedzi všetkých spomenutých automobilov najhoršie. Polo je vybavené štvorvalcovým zážihovým motorom o objeme 999 cm3 s viacbodovým vstrekovaním MPi.
Tento motor disponuje výkonom 37 kW a 86 Nm čo je v dnešných dobách veľmi, veľmi nízke číslo. Poďme sa teda pozrieť na parametre Pola s týmto motorom:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 21,4 sekúnd |
Maximálna rýchlosť | 145 km/h |
Záver
Na záver by som dodal, že všetky tieto automobily patria do starého železa a aj keď do mesta stačia, na diaľnicu by som radšej vyrazil s autobusom.’