Logo Autoride.sk

Rozhovory z Garáží: Zo starého BMW urobil luxusné coupe, ktoré púta pozornosť všade

Publikoval Denis -

Vitaj autíčkár pri ďalšom rozhovore s Jankom Bučekom, ktorý nám tentoraz predstaví svoje súčasné autíčko, ktorým je BMW E36. Staré BMW zmenil naozaj na nepoznanie a čo sa samotnej premeny týka, tá určite ohromí každého fanúšika upravených autíčiek.

Obsah

ROZHOVOR

Zdravím ťa Janko, som rád, že pokračujeme v našej sérií rozhovorov o upravených autíčkach. Čo nám a čitateľom AUTORIDE dnes predstavíš?

Ahojte. Dnes pôjde o auto, na ktorom práve jazdím. Jedná sa o staré BMW E36 z 90 rokov. Ak ste čítali moje predošlé rozhovory, viete, že som mal aj VW Corrado. Po jeho predaji som bol definitívne rozhodnutý skončiť s autami a hľadal som niečo normálne na behanie z bodu A do bodu B.

To by bola naozaj škoda. Čo ťa pri autách predsa len udržalo?

Z ničoho nič som našiel E36 Coupe červenej farby s najslabším motorom 316i, tak som šiel po auto. Malo nejaké chyby, to je jasné keď kupuješ starú popolnicu. Bývalý majiteľ Kiko sa oň celkom staral tak, aby mechanické veci fungovali a jazdilo. Auto malo M nárazník a žlté engelaisi, asi rok som sa na ňom vozil do práce a spravil len bežný servis čo trebalo. Dlho mi to ale neostalo, najskôr som kúpil kolesá R16, za ktoré mi vzali techničák. Sklamaný z toho všetkého som ich predal a kúpil si sériové R15, na ktorých sa vyleštili limce, čo na chvíľu aj stačilo. Postupne som však začal zháňať veci, chcel som továrensky upravené auto, s ktorým nebudú problémy. Na rakúskych či poľských zrazoch sa mi to aj podarilo a čiastočne sa mi podaril dať dokopy takmer celý M-packet.

Tak to je paráda. Čiže ani tá pokuta ťa neodradila od ďalších úprav.

To nie. Tých úprav bolo naozaj dosť. Predný nárazník, spätné zrkadlá, prahy, pološporty sedačky by neboli problém, ale zohnať červený interiér bolo skoro nemožné. V tom začali neďaleko ponúkať sedačky, ale len predné bez opierok. Po dlhom hľadaní som ich kúpil na bazoši, zhodou náhod v Maďarsku. Predajca predával aj predné aj zadné, aj keď predné boli v zlom stave, čo mi príliš nepomohlo. Preto sme sa dohodli a kúpil som len zadné aj s opierkam. Tapacíry sa očalúnili do červenej látky, aby to ladilo dokopy.


Interiér v červenom, tomu hovorím krása.

Nevyzeralo to zle, len stále tomu niečo chýbalo, a tým bol červený koberec. Takmer rok som hľadal koberec denno-denne a po roku sa mi to konečne podarilo. Chcel som mať všetky veci originál a vyšlo mi to - do toho sa tiež kúpil volant prečívaný červenou niťou aj páka, z auta som vyhádzal komplet subwofér, odstránil repro a všetko vrátil do pôvodného stavu. Originál autorádio, do ktorého som dorobil aux vstup, všetky repro sú originál BMW Nokia. Prikúpili sa M pedále, Esparco rohože, odstránil sa zapaľovač, ktorý nahradilo tlačidlo štart-stop, plus dopájal sa veľký palubný počítač, kde fungujú všetky funkcie. Na záver úprav interiéru sa rozobrali budíky, vsadil sa emblém M3, komplet osvetlenie interiéru nahradili SMD ledky - plošáky žiarovky som nechcel to nesvieti dosť dobre.



Takže interiér zmáknutý, čo nasledovalo?

Interiér sa popravde robil až na záver (smiech). No poďme na exteriér. Auto sa takmer celé rozobralo a prichystalo na lakovanie. Robilo sa to na etapy, nakoľko som auto využíval do práce na každodenné vozenie. Čo sa týka lakovania a karosárskych prác, tak s tým mi pomáhal kamarát Juraj Bodlala - šikovný to majster, čo sa týka lakovania, vyvárania, atď. Auto dostalo červenú farbičku Helrot, teda okrem strechy. Tá sa dala nalakovať do čiernej metalízy a do laku sa pridali farebné zrná. Zalakovalo sa to celkom 3 krát a potom vyleštilo a vzniklo z toho to, čo je na aute. Potom sa dokúpili M3 lišty, dvere na blatníky, auto dostalo elektróny Keskiny a rozmer pneu 215-40-R17, Brembo ryhované kotúče poliuretány do prednej nápravy. Podvozok je M-tech a struny sú Eibach znížené, samozrejme ramená, čapy, atď to všetko sa dalo nové.

Klobúk dole. Tých úprav je, ako aj pri tvojich predošlých autách, naozaj dosť.

To ešte nie je všetko. Výfuk bol značky Remus a išlo o celonerezový originál na E36. Pri celom aute sa dbalo na kvalitu, nakoľko nebude nikdy na predaj, na zadnom kufri sa odstránili znaky a ostalo tam len továrenské logo BMW plus sa kúpilo krídlo na kufor z M3. Nárazník taktiež na M3, difúzor, zadné svetlá sú na tuningové Cristaly, taktiež sa odstránili rámiky a nalepili sa ŠPZ značky.

Zadok parádny, čo predok?

Ten tvorí M3 nárazník, žlté krúžka sa vyhodili a nahradili ich biele, plynové. Svetlá sa zatmavili pomocou fólie a domontovali sa xenóny. Smerovky sme zmenili na čierne aj blatníky, maska sa zmenila z chrómovej na čiernu matnú a hmlovky sa kúpili číre ale s čiernym podkladom. Auto je zospodu takmer celé červené, ako aj z vonku, sú tam lakované podbehy do červenej a nápravnice čierne. Akurát struny sú fialové, aj keď budú sa prestriekavať na žltú, aby to tvorilo farby nemeckej vlajky.

Na nemecké auto nemecká vlajka. Čo sa týka úprav motora, pustil si sa aj do tých?

Momentálne je pod kapotou 75 kW, 1.6 liter, na ktorom je len spomínaný výfuk, KN vzduchový filter, motor je nastriekaný do čiernej matnej, leštenie písmena na veku ventilov a taktiež aj šróby. Pretesnený, pomenené príruby, vodná pumpa, alternátor, štartér, veci aby to jazdilo - do budúcna určite plánujem postaviť nový motor, bude to síce 1.6 liter, ale s turbom a okrem hlavy budú všetky časti motora nachrómované, pozlátené a vyleštené.

Tak ako aj všetky tvoje predošlé autá, tento bavorák je naozaj skvelý. Čo s ním zamýšľaš?

Momentálne sa E36 dostala do takého štádia, že o ňu majú záujem z novín, taktiež mám dohodnutých niekoľko spoluprác na fotenie, pre charitatívne účely, ale nejdem predbiehať. Časom sa všetko zverejní, stačí sledovať môj facebook profil Janko Buček.



Máš aj nejaký idol, respektíve sleduješ alebo sa inšpiruješ prácou nejakého majstra?

Zo Slovenskej tuning scény ani nie, že idol, skôr sa pozerám na kvalitu roboty a výsledky. Takže zo Slovenska určite Juraj Bodlala, Henrich Skula. No a z Českej scény jednoznačne Adam Králik, to už sa môžeme baviť o pomenovaní idol.

Čo sa týka ľudí, ktorí ti pomáhali pri práci, spomenieš niekoho z nich?

Áno, chcem len povedať, že je nemožné stíhať reklamy, prácu a riešiť autá a mnoho ďalších vecí, ale toto čo sa deje okolo toho, tak za tým stojí môj kamarát, ktorý nechcel byť zverejnený, ale predsa ho spomeniem, nech o ňom viete - je to Richard Sperka. Zastupuje ma vo všetkých týchto veciach a určite o ňom ešte budete hodne počuť. Celých tých dlhých 8 rokov mi pomáhal pri každom jednom aute. Čo sa týkalo vybavovaia zrazov, zháňania vecí či dodania dielov, keď som bol v práci, tak to všetko zvládol ako hotový manažéris. O lak na aute sa stará asi najlepšia Autoumývareň WGP Kysucký Lieskovec.

Keby mal niekto záujem vidieť auto na vlastné oči, kde má takúto možnosť?

Auto je možné si pozrieť na vlastné oči na zraze 08-09. apríla v Brne. Potom tiež 14-15. apríla na otvorení v sezóny v Martine.

Janko, ďakujeme ti za všetky rozhovory, prajeme ti veľa úspechov a tešíme sa na tvoje ďalšie projekty.

Diskusia: Rozhovory z Garáží: Zo starého BMW urobil luxusné coupe, ktoré púta pozornosť všade
G