Ženy neriskujú a nekupujú jazdenky na ulici, chcú mladšie a menej ojazdené autá
Ženy, ktoré tvoria tretinu kupujúcich jazdených automobilov, ukazujú pri výbere takéhoto vozidla stále viac svoju praktickú stránku. Chcú mladšie a menej ojazdené autá ako muži a sú ochotné za ne zaplatiť v priemere 7 160 eur. Vyšším tempom u nich stále rastie záujem o SUV, ktorý je na úkor hatchbackov a kombi, a tiež záujem o automatickú prevodovku. Dopyt po „automate“ za posledných päť rokov narástol o 65 percent, záujem o SUV o takmer polovicu. Podobne sa menia aj preferencie slovenských a českých vodičiek. Automobily s klimatizáciou sú pre ženy už štandardom. Vyplýva to z analýzy dát siete autocentier AAA AUTO, ktorú pripravila pri príležitosti nadchádzajúceho Medzinárodného dňa žien.
„Ženy bývajú často pri nákupoch považované za rozmarné, ale to sa zväčša týka menších čiastok, ktoré zásadne neovplyvňujú ich rozpočet. Pri väčšej investícii, akou je aj nákup auta, sa správajú veľmi pragmaticky a zvažujú všetky pre a proti. Neriskujú nákup ojazdeného auta na ulici, ale radšej sa obrátia na prevereného predajcu, kam si so sebou môžu vziať aj svojho automechanika. Za automobil sú potom ochotné minúť o štvrtinu viac než pred piatimi rokmi, pretože ho chcú ďalej používať bez nutnosti zásadnejšej údržby,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO a Mototechny.
Priemerná cena ojazdeného vozidla kúpeného ženou sa v minulom roku vyšplhala na rekordných 7 160 eur. Najviac utrácajú ženy vo veku od 45 rokov, ktoré sú ochotné do nákupu vozidla investovať o 2 000 eur viac než ženy do 25 rokov. „Rozdiel v cene je samozrejme spôsobený odlišnou potrebou žien v rôznych životných etapách. Zaujímavé ale je, že vôbec najviac utrácajú za automobily ženy v zrelom veku, ktoré chcú mladé, málo ojazdené a komfortnými prvkami nabité vozidlá,“ doplnila Karolína Topolová. Slovenky minú za automobil v priemere o 73 eur menej ako napríklad Češky. Za posledných päť rokov vzrástol dopyt po SUV takmer o polovicu a o 65 percent stúpol záujem o automatickú prevodovku.
Trendu značky Škoda podliehajú ženy rovnako ako muži. Za posledných päť rokov je škodovka jednoznačne ich prvou voľbou. O druhú a tretiu priečku sa delia Volkswagen a Hyundai. Ten za posledné dva roky odsúva na štvrtú priečku Ford. Z modelov sa tešia u žien najväčšej obľube modely Škoda Fabia a Octavia. Na tretej až piatej pozícii sa posledné roky striedajú modely Volkswagen Passat a Golf či Ford Focus. České motoristky majú podobné preferencie, pričom aj u nich vedie Škoda Fabia nasledovaná Octaviou.