AUTORIDE

Valentínska analýza: Zatiaľ čo muži viac preferujú diesle, ženy dávajú prednosť skôr benzínovým motorom

Automobil
Zaujímavosti
Publikoval Denis  

Obe pohlavia si vyberajú jazdenky so stále silnejšími motormi

Ženy aj muži majú logicky iný pohľad na život, v prípade áut sa ale čoraz viac ich názory stretávajú. Silnejšie motory už nie sú výsadou mužov, stále častejšie po nich siahajú aj dámy. Muži však preferujú vozidlá v dieselovom prevedení a ženy zase v benzínovom. Obom pohlaviam sa zapáčila aj veľmi obľúbená karoséria SUV, v súčasnosti je to jedenapolkrát častejšie ako pred piatimi rokmi. V oboch prípadoch tiež o polovicu vzrástol záujem o pohon 4x4. Vyplynulo to z analýzy štatistík predaja siete autoceniter AAA AUTO, ktorá bola pripravená pri príležitosti blížiaceho sa Valentína.

Obsah

Dnešná moderná doba postupne stiera rozdiely v preferenciách prvkov výbavy u žien a mužov. Zatiaľ čo pred piatimi rokmi ešte ženy uprednostňovali menšie vozidlá v motorizácii 1.2, dnes volia rovnako ako muži najčastejšie dvojlitrové motory. Je možné vidieť podobný trend u oboch pohlaví v prípade automatickej prevodovky, karosérie SUV a dokonca aj v pohone všetkých štyroch kolies. Netreba však zabúdať, že muži kupujú jazdenky častejšie ako ženy,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO. „Zmena preferencií prichádza s rodinou. Matky s deťmi si častejšie zaobstarávajú vozidlá s väčším batožinovým priestorom, kým slobodné slečny naopak uspokojí aj menší kufor,“ dodala Topolová.

Trend záumu o SUV a 4x4 vozy podľa pohlavia

Trend záumu o automat a manuál podľa pohlavia

V popularite značiek u oboch pohlaví jednoznačne vedie Škoda. Kým v roku 2014 preferovali muži aj ženy menšiu Škodu Fabia, za päť rokov už dávajú páni prednosť Škode Octavia. Ženy sú za posledných päť rokov vo svojich preferenciách áut stabilnejšie, vedie u nich Škoda Fabia, ktorú nasleduje Škoda Octavia. Kým muži si volia častejšie jazdenky na naftový pohon (54 %), ženy v 57 % radšej siahnu po benzíne. V oboch prípadoch ale vzrástol za posledných päť rokov záujem o naftové motory. Jedným aj druhým pohlavím dlhodobo obľúbená karoséria typu hatchback pomaly stráca svoju popularitu. Druhý kombík si za posledných päť rokov udržal svoje postavenie, muži ho vyberali v 26 % prípadov a ženy v 18 %.

TOP 10 najpredávanejších modelov podľa pohlavia v roku 2018