Valentínska analýza: Zatiaľ čo muži viac preferujú diesle, ženy dávajú prednosť skôr benzínovým motorom
Obe pohlavia si vyberajú jazdenky so stále silnejšími motormi
Ženy aj muži majú logicky iný pohľad na život, v prípade áut sa ale čoraz viac ich názory stretávajú. Silnejšie motory už nie sú výsadou mužov, stále častejšie po nich siahajú aj dámy. Muži však preferujú vozidlá v dieselovom prevedení a ženy zase v benzínovom. Obom pohlaviam sa zapáčila aj veľmi obľúbená karoséria SUV, v súčasnosti je to jedenapolkrát častejšie ako pred piatimi rokmi. V oboch prípadoch tiež o polovicu vzrástol záujem o pohon 4x4. Vyplynulo to z analýzy štatistík predaja siete autoceniter AAA AUTO, ktorá bola pripravená pri príležitosti blížiaceho sa Valentína.
Obsah
„Dnešná moderná doba postupne stiera rozdiely v preferenciách prvkov výbavy u žien a mužov. Zatiaľ čo pred piatimi rokmi ešte ženy uprednostňovali menšie vozidlá v motorizácii 1.2, dnes volia rovnako ako muži najčastejšie dvojlitrové motory. Je možné vidieť podobný trend u oboch pohlaví v prípade automatickej prevodovky, karosérie SUV a dokonca aj v pohone všetkých štyroch kolies. Netreba však zabúdať, že muži kupujú jazdenky častejšie ako ženy,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO. „Zmena preferencií prichádza s rodinou. Matky s deťmi si častejšie zaobstarávajú vozidlá s väčším batožinovým priestorom, kým slobodné slečny naopak uspokojí aj menší kufor,“ dodala Topolová.
Trend záumu o SUV a 4x4 vozy podľa pohlavia
Trend záumu o automat a manuál podľa pohlavia
V popularite značiek u oboch pohlaví jednoznačne vedie Škoda. Kým v roku 2014 preferovali muži aj ženy menšiu Škodu Fabia, za päť rokov už dávajú páni prednosť Škode Octavia. Ženy sú za posledných päť rokov vo svojich preferenciách áut stabilnejšie, vedie u nich Škoda Fabia, ktorú nasleduje Škoda Octavia. Kým muži si volia častejšie jazdenky na naftový pohon (54 %), ženy v 57 % radšej siahnu po benzíne. V oboch prípadoch ale vzrástol za posledných päť rokov záujem o naftové motory. Jedným aj druhým pohlavím dlhodobo obľúbená karoséria typu hatchback pomaly stráca svoju popularitu. Druhý kombík si za posledných päť rokov udržal svoje postavenie, muži ho vyberali v 26 % prípadov a ženy v 18 %.