logo autoride automagazin auta vsetko o autach
arrow_upward

Túžite po kabriolete? Teraz je ideálny čas


Ceny športových áut a kabrioletov koncom letnej sezóny tradične klesajú.

Mnohí fanúšikovia športových vozidiel a kabrioletov si tieto autá kupujú hneď začiatkom jarného obdobia a chcú si letnú sezónu poriadne užiť. Musia si ale priplatiť. Naopak začiatok školského roka prináša ideálne obdobie, kedy si môžete takýto zaujímavý kúsok zaobstarať. Ceny koncom leta mierne klesajú, pretože predajcovia potrebujú uvoľniť priestor pre väčšie autá, o ktoré je na jeseň štandardne väčší záujem.

Kabriolety a športové vozidlá sa síce na našich celkových predajoch stále podieľajú len niekoľkými desatinami percent, zaujímavá je však dynamika ich rastúcej obľuby. Stojí za ňou všeobecné otepľovanie, zvyšujúca sa životná úroveň a s ňou spojená cenová dostupnosť aj týchto áut pre širšiu skupinu ľudí,“ uviedol prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO, Petr Vaněček. Jeho slová potvrdzujú aj štatistiky. Len za tento rok predalo AAA AUTO v strednej Európe viac ako 450 kusov kupé a kabrioletov.

Ceny zaujímavých kabrioletov začínajú od 3 000 eur a môžu sa vyšplhať do závratných výšin. Vôbec najdrahší kabriolet, ktorý sa v Áčkach predal, bol v roku 2016 Mercedes-Benz G500 Cabrio Final Edition 200, ktorý našiel nového majiteľa za približne 240 000 eur. Išlo o vozidlo z limitovanej edície posledných 200 vyrobených kabrioletov triedy G. Tento zberateľský a investičný kus pochádzal zo súkromnej zbierky zakladateľa spoločnosti AAA AUTO, Anthonyho Jamese Dennyho.

Pre mnoho fanúšikov týchto modelov je zaujímavejším variantom športové kupé. „Kupé je ideálnou možnosťou pre tých, ktorí chcú auto využívať celoročne, ale zároveň si chcú jazdu a štýl auta užívať. Veľmi obľúbené sú napríklad staršie Mercedesy alebo BMW. Kedysi boli nedosiahnuteľným snom, ktorý si mohla splniť len hŕstka ľudí. Dnes si ich, vďaka cenám začínajúcim približne od 3 900 eur, môže kúpiť oveľa širšie spektrum zákazníkov,“ doplňuje Petr Vaněček.

Samostatnú kategóriu potom tvoria veterány a youngtimery, ktoré svojim majiteľom poskytujú nielen radosť z jazdy a vlastníctva unikátu, ale zároveň v dnešnej dobe fungujú aj ako výhodná investícia. Napríklad renovované Škody Felicia zo šesťdesiatych rokov dnes hravo prekračujú 19 000 eur a legendárna Škoda 110 R sa k tejto hranici míľovými krokmi približuje.