logo autoride automagazin auta vsetko o autach
arrow_upward

Tromfne Toyota Supra na Nürburgringu iné značky?


Nová Toyota GR Supra ešte neprešla testovacou jazdou na trati Nürburgring, ale hlavný inžinier modelu Tetsuya Tada je presvedčený, že auto bude rýchle a dosiahne lepší čas ako BMW Z4.

Ešte sme nerobili testovací okruh,” vyjadril sa Tetsuya Tada pre portál Road & Track. Pripomenul, že auto sa prvýkrát postaví na trať s tempomatom s obmedzovačom rýchlosti, ktorá bola stanovená na 250 km/h. „Je možné, že jedného dňa sa rozhodneme prekonať rekord bez obmedzovača. Ale aj s ním je to veľmi rýchle auto. Na Severnej slučke ľahko zajazdí čas pod 8 minút. Časy na úrovni 7:50 či dokonca 7:40 dosahuje úplne poľahky,” ubezpečuje inžinier.

Športový kabriolet kontra japonské kupé

Todove slová môžu zvádzať k porovnávaniu s BMW Z4, s ktorým má nová Supra spoločné niektoré súčasti, napríklad motor, prevodovku a brzdy. Obe vozidlá však boli navrhnuté podľa celkom odlišných filozofií, preto sú medzi nimi rozdiely. Bavorský model bol vyvinutý ako luxusný športový kabriolet s dobrými jazdnými vlastnosťami. Supra je zasa plnokrvné pretekárske kupé, ktoré japonskí inžinieri vyvinuli pre perfektné a rýchle zdolávanie zákrut. Umožňuje to ideálne rozloženie hmotnosti 50/50, veľmi nízko položené ťažisko, tuhosť vozidla takmer ako v legendárnom Lexuse LFA a kratší rázvor pri širšom rozchode kolies s dokonalým pomerom 1,55.

Supra je rýchlejšia

Vlastnosti novej Toyoty Supra vidieť na jej výkonoch. I keď majú obe autá pod kapotou 6-valec s výkonom 340 koní, kabriolet Z4 potrebuje na dosiahnutie rýchlosti 100 km/h 4,6 s, zatiaľ čo Supre postačia iba 4,3 s. A aký bude rozdiel na Nürburgringu? V tejto chvíli to nevieme. Model BMW Z4 na trati zatiaľ nevytvoril rekord. Nemecký magazín Sport Auto dosiahol na Nordschleife s predprodukčným Z4 čas 7:55. Lepšie zrýchlenie a prepracovaná konštrukcia budú s určitosťou pracovať v prospech Toyoty.

Testovali tu Lexus LFA a Yaris GRMN

Nürburgring automobilky využívajú na testovanie takmer všetkých áut, ktoré sa objavia na trhu. Okruh sa stal tiež arénou súperenia o rekordné časy. Je to pochopiteľné, pretože Severná slučka okruhu podrobuje autá mimoriadne ťažkej skúške – je úzka, plná zákrut a nechýbajú na nej nerovnosti ani stúpania.

Spoločnosť Toyota objavila potenciál tohto miesta pred mnohými rokmi vďaka testovaciemu jazdcovi Hiromu Narsuemu. A práve tam, pod dohľadom japonského majstra, vznikal legendárny Lexus LFA. Model vo verzii Nūrnburgring Package prekonal Nordschleife v čase 7:14 a stal sa v tej dobe jedným z najrýchlejších cestných vozidiel v dejinách nemeckého okruhu.

Na Nürburgringu testovali aj Toyotu Yaris GRMN – dynamický hot hatch poháňaný kompresorom prepĺňaným 4-valcom s výkonom 212 koní. Podobne ako Lexus LFA v limitovanej verzii má názov nemeckého okruhu ukrytý v názve - GRMN znamená Gazoo Racing Meister of Nürburgring.