Trhákom leta sú MPV, predáva sa ich medziročne o 26 % viac. Rastie záujem aj o SUV a kombi
Až 30 % zákazníkov autobazárov si volí variant kombi, 28 % hatchback a 21 % SUV
Bratislava 26. augusta 2021 – Počas tohtoročného už druhého "covidového" leta sa podobne ako vlani množstvo Slovákov vydáva za zážitkami na dovolenky po Slovensku alebo uprednostňujú oddych na chatách a chalupách. Preto stúpa záujem o vozidlá kombi, SUV a MPV, ktoré majú pre tento typ dovolenky ideálne parametre s veľkým batožinovým priestorom. Najvýraznejší nárast je v kategórii luxusnejších modelov v prevedení kombi, ako sú napríklad BMW 3 alebo Škoda Superb. Vyplynulo to z analýzy najväčšieho predajcu ojazdených automobilov AAA AUTO.
Covidom poznačené letné prázdniny ľudí donútili k zmene svojich zvyklostí, preto sa mnohí rozhodli namiesto leteckého zájazdu investovať do automobilu. Výrazne tak stúpol záujem o verzie kombi, SUV a MPV. "Podiel predaných kombíkov sa za posledný mesiac vyšplhal na tridsať percent a ide tak o najpredávanejší variant vozidiel. Zákazníci pre pandemické opatrenia obmedzili cestovanie hromadnou dopravou, preto väčšie vozidlá „valcujú“ tie menšie, ako sú napríklad hatchbacky, ktoré boli donedávna najpredávanejším variantom vôbec. Prevedenie SUV sa pohybuje v predajoch na 21 percentách. Najviac ale vzrástol dopyt po MPV, ktorých sa len v júli predalo o 26 percent viac ako pred rokom," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO. "Tohtoročná letná sezóna patrí všeobecne k tým najsilnejším v našej histórii, čo potvrdzuje aj fakt, že sme v júli predali vôbec najviac automobilov v porovnaní s predchádzajúcimi júlmi za dobu takmer tridsaťročnej histórie. V rámci skupiny sme predali vyše 8 700 automobilov, " doplnila Topolová.
Hoci v rebríčku obľúbenosti veľkopriestorových automobilov vedú stále kombi verzie - Škoda Octavia (10,7 %), Škoda Fabia (6,3 %) a Volkswagen Passat (5,6 %), oproti vlaňajšku sa ich predalo v sieti autocentier AAA AUTO o dosť menej. V prípade Škody Fabia poklesol záujem dokonca o 15,3 %. Do popredia sa začínajú dostávať aj donedávna o niečo menej obľúbené modely v prevedení kombi. Napríklad záujem o BMW 3 sa za posledný mesiac zdvojnásobil. V kategórii luxusných vozidiel rastie aj záujem o Škodu Superb, ktorá je zároveň štvrtým najpredávanejším veľkopriestorovým automobilom tohtoročného leta.
Najpredávanejšie veľkopriestorové vozidlá v sieti autocentier AAA AUTO za leto 2021:
MPV | SUV | Kombi | |
1 | Volkswagen Touran | Škoda Yeti | Škoda Octavia |
2 | Hyundai ix20 | Kia Sportage | Škoda Fabia |
3 | Škoda Roomster | Dacia Duster | VW Passat |
4 | Ford S-Max | Hyundai ix35 | Škoda Superb |
5 | Citroën C4 Grand Picasso | Volkswagen Tiguan | Ford Focus |
„Pandémia a zmena cestovateľských zvyklostí Slovákov ovplyvňuje aj nároky na výbavu automobilov. Hoci komfortné prvky sú stále na vzostupe, teraz pozorujeme pri záujme o ne ešte výraznejší nárast. Napríklad automatickú prevodovku si volí u väčších automobilov o osemnásť percent viac zákazníkov ako vlani a tento dopyt tak tvorí už takmer tretinu zo všetkých predaných vozidiel. To je najviac v našej histórii," upozornila Karolína Topolová. Oproti vlaňajšku vzrástol aj záujem o autá s náhonom na všetky štyri kolesá. Zaujímavý je aj vývoj v prípade voľby paliva, kde diesel poráža benzín a ďalšie alternatívne palivá s podielom 60 %, a to aj napriek tomu, že dopyt po benzíne pri veľkopriestorových automobiloch narástol medziročne o 16 %.