Toyota tromfla Chevrolet Volt. Je väčšia, spoľahlivá a s nižšou spotrebou
Americké motoristické médiá koncom roka pozorne sledovali boj o prvé miesto v segmente hybrid plug-in. Od roku 2010 bol v USA najobľúbenejším hybridom nabíjaným zo zásuvky Chevrolet Volt, ale v uplynulom roku stav zmenila aj premiéra modelu Prius Plug-in Hybrid druhej generácie, v USA známy ako Prius Prime.
Prius Prime zavŕšil minulý rok s výsledkom 20 936 predaných kusov. O úspechu hybridu Toyoty rozhodol decembrový predaj. Volt sa musel uspokojiť s druhým miestom s výsledkom 20 349 predaných áut. Chevrolet prišiel o prvenstvo prvýkrát od začiatku predaja modelu v roku 2010.
Druhá generácia modelu Volt sa dostala na trh v roku 2016, o rok neskôr zaznamenala 18-percentný pokles predaja. Model Prius Prime sa tiež dočkal druhej generácie a na trh prišiel s veľkou slávou.
Hlavný dôvod, pre ktorý sa vodiči rozhodujú pre hybrid plug-in namiesto štandardného hybridu, je možnosť jazdy výlučne s elektromotorom bez obáv o dojazd. Keď sa zásoba prúdu nabitého z vonkajšej siete vyčerpá, naštartuje sa spaľovací motor – v prípade Priusu Prime hybridný pohon Toyoty 4. generácie.
Väčšia, spoľahlivá, s nízkou spotrebou
Ak porovnáme konkurenčné vozidlá iba z hľadiska dojazdu v elektrickom režime, Chevrolet Volt z neho vyjde lepšie ako Prius Prime, ale zdá sa, že je to jeho jediná prevaha na japonským súperom. Dojazd 50 km výlučne s elektromotorom je v prípade Toyoty celkom postačujúci pre väčšinu používateľov. Potom majú k dispozícii úsporný hybridný pohon, ktorý spotrebuje len o trochu viac ako 3 l benzínu na 100 km, čo je v prípade auta strednej veľkosti s objemnou trakčnou batériou senzačný výsledok.Prius Plug-in Hybrid je väčší ako kompaktný Volt a má dvojnásobne objemnejší batožinový priestor. Jeho prednosťou sú aj 20-ročné skúsenosti Toyoty v konštruovaní hybridov, čo sa odzrkadľuje vo vyššej kvalite, spoľahlivosti, hodnote pri odpredaji a tiež na prestíži. Samozrejme, nič to nemení na skutočnosti že Volt je veľmi dobré vozidlo a jeho majitelia sa v autorizovaných predajniach Chevroletu stretávajú s výnimočnou úctou.
Prius Prime vyhráva aj z hľadiska dizajnu - vozidlo sa vzhľadom výrazne líši od svojho dvojčaťa – Toyoty Prius 4. generácie, zatiaľ čo Volt veľmi pripomína Chevrolet Cruze.
Prius: vyšší výkon, nižšia cena
Prime sa môže pochváliť aj omnoho vyšším výkonom ako Volt. Podľa údajov americkej agentúry EPA prejde Prius po nabití z externého zdroja 54 míľ na galóne benzínu (mpg), zatiaľ čo výsledok Chevroletu je iba 42 mpg. Volt prehráva aj vzhľadom na výkon trakčnej batérie a elektromotora - pri batérii s kapacitou 18,4 kWh dosahuje výsledok 106 MPGe (elektrický ekvivalent jednotky mpg), čo sa odzrkadľuje na spotrebe 31 kWh na 100 míľ. Naproti tomu plug-in hybrid vybavený batériou s kapacitou 8,8 kWh sa ukázal ako najvýkonnejší osobný automobil na americkom trhu s výsledkom 133 MPGe, čiže spotrebou 25 kWh na 100 míľ.Ďalším dôležitým faktorom, ktorý rozhodol o úspechu Priusu Plug-in Hybrid na americkom trhu, je cena. Prime stojí až o 6 000 dolárov menej ako Volt aj napriek tomu, že je väčší, patrí k vyššiemu segmentu a aj v štandardnej verzii je vybavený balíkom aktívnej bezpečnosti Toyota Safety Sense. Základná verzia Prius Prime Plus stojí 27 985 dolárov, zatiaľ čo automobilka GM ocenila svoj hybridný plug-in v základnej verzii LT na 33 995 dolárov. Je zaujímavé, že po zohľadnení federálnej daňovej úľavy je Prius Prime lacnejší ako základná verzia modelu Prius 4.generácie bez možnosti nabíjania zo zásuvky.