logo autoride automagazin auta vsetko o autach
arrow_upward

Top Gear: Najväčšie bláznovstvá Richarda Hammonda


Pokračujeme so seriálom o TOP GEAR. Dnes si zoberieme na paškál Richarda Hammonda. Najmenšieho z trojice. Neustále si z neho robia srandu. Podľa mnohých najvtipnejší. A prečo nie. Dostáva sa do takých pozícii, že sa človeku zastavuje rozum. Vychutnaj si tri bláznivé videá.

6x6 je viac 4x4

Richard testuje jeden z najväčších Mercedesov, ktorý bol spočiatku len pre austrálsku armádu. Ide o G63 AMG 6x6, o ktorom už len z pohľadu vieme povedať, že s ním bude sranda. A aj je.

V prvých minútach ide s obrom do akvaparku, kde skúša, ako bude auto reagovať na vodu. Prechádza bez akýchkoľvek problémov. Preto sa rozhodne, že ide vyskúšať piesok.

Dostáva sa na najväčšiu púšť na svete, kde majú duny vyše 240 metrov. AMGéčko nemá najmenší problém, dokonca prejde aj takmer úplne vertikálnu dunu. Pre bezpečnosť sa Richard vydá na rovinatú púšť, kde skúša, ako auto manévruje, driftuje a takmer sa správa ako rallye závodné auto a ku koncu si klasicky spraví srandu.

Vojenské vozidlo v meste?

V tomto videu opäť Richard testuje trošku odlišné vozidlo od predchádzajúceho. Vozidlo trošku odlišné od všetkých iných osobných áut. Stojí približne toľko, čo nový Rolls-Royce Phantom. Nedá sa ani z daleka o ňom povedať, že má niečo spoločné s luxusom. Hovoríme o Marauderovi, čo je vojenské, pancierované vozidlo. Vyrábajú ho v Južnej Afrike. Symbolické je, že ho aj sám Richard testuje v Johannesburgu, čo je populačne najväčšie mesto Juhoafrickej republiky.

Ako nám ukazuje, vozidlo má rešpekt na vozovke oproti iným vozidlám, nemá problém s nerovným až terénnym povrchom, nemá problém v prípade potreby preraziť stenu a nemá problém ani s parkovaním, ako nám vo videu bolo ukázané. Taktiež sa nám snaží vtipne ukázať, že je to vhodné vozidlo na nakupovanie, ale nie príliš vhodné na objednávanie v drive v reštaurácií s rýchlym občerstvením. Či už je to kvôli jeho veľkosti, alebo tým, že má maličké okienko, cez ktoré je ťažké si vziať tašku s jedlom.

Na koniec videa nám ukazuje aj problém Maraudera, čím sú nie príliš odolné stierače.  Rozmýšľali ste niekedy nad tým, aký je hlavný rozdiel medzi Hummerom a Marauderom? Taký, že jeden vybuchne a druhý nie. Uhádnete ktorý?

Nešťastný crash

Na koniec by som ešte pridal Richardovo nešťastie z roka 2017. Na jednom závode v Hembergu vo Švajčiarsku, kde riadil elektromobil Rimac Concept One S, sa mu vypomstila jedna zákruta, ktorú bohužiaľ vo veľkej rýchlosti nebol schopný vytočiť.

Vtipné je, že sa vykotil až po finiši. Sám na to trefne reagoval: Havaroval som až po cieli... ako pravý profesionál.

Možno to vyzerá hrozne, ale nič vážne sa mu nestalo, len mal zlomené koleno.