logo autoride automagazin auta vsetko o autach
arrow_upward

Subaru WRX STI type RA si v roku 2018 získa srdcia mnohých autíčkárov


Minulý týždeň nás Subaru nažhavilo svojím úmyslom oživiť legendárne WRX STI type RA, ktorým by sa pokúsilo zdolať rekord na trati Nürburgring. No a už dnes tu máme oficiálnu správu o tom, čím bude autíčko disponovať, respektíve čo bude skrývať pod kapotou.

Okrem podvozku z karbónových vlákien, ktoré nám Subaru predstavilo už vo štvrtok, bude WRX STI obdarené celým radom inovácií súvisiacich najmä s vyšším výkonom, pričom cieľom má byť čo najlepší čas na trati.

Motor bude rovnako ako aj pri predošlých STI, preplňovaný 2,5 litrový boxer (štvorvalec), tentoraz však vďaka novým prívodom studeného vzduchu, výfuku s vysokým prietokom a silnejším piestom dosahuje výkon 310 koní. Šeststupňová manuálna prevodovka je jedinou dostupnou prevodovkou, milovníkom automatu ostanú len oči pre plač. Autíčko má okrem iného lepšie pruženie a dynamický systém riadenia “STI-tuned”, ktorý ťa udrží na ceste aj v prípade, ak do zákruty vletíš naozaj ostro.

Exteriér bol modernizovaný spolu s 19 palcovými hliníkovými kolesami, ktoré dostali pneumatiky Yokohama Advan Sport spolu so striebornými brzdovými strmeňmi. No a čo sa týka interiéru, WRX STI typ RA sa môže pochváliť Recaro sedadlami vhodnými práve na závodenie. Subaru síce ešte neodhalilo všetky detaily, najmä čo sa týka zrýchlenia a maximálnej rýchlosti, no už podľa spomínaných komponentov a cieľu zdolať rekord trate Nurburgring je jasné, že pôjde o vysoké čísla. My už sa nevieme dočkať.

Pozri si lahodnú jazdu staršieho Subaru WRX STI (2015)

Foto: Subaru, Subaru