STILL spustil prvú výrobnú linku na produkciu systémov palivových článkov

STILL spustil prvú výrobnú linku na produkciu systémov palivových článkov
Novinky
Tlačová správa
Publikované

Z výrobnej linky spoločnosti STILL schádzajú prvé systémy palivových článkov. V nemeckom Hamburgu oficiálne spustili výrobu 24-voltových systémov palivových článkov. STILL je tak prvým výrobcom manipulačnej techniky v Európe, ktorý ponúka svoj vlastný systém palivových článkov. Ide o doslova priekopnícky krok v inováciách v oblasti intralogistiky.

Vo výrobnom závode STILL sa budú sériovo vyrábať vysokovýkonné systémy palivových článkov pre vysokozdvižné vozíky – od výroby jednotlivých komponentov v mechatronickom centre, cez produkciu systémov palivových článkov na výrobnej linke až po finálnu kontrolu kvality v špeciálnom teste. Komplexnému testovaciemu procesu sa venuje obzvlášť veľká pozornosť, je nevyhnutné, aby systém fungoval bezchybne a bezpečne, vydržal maximálny tlak a spĺňal najprísnejšie bezpečnostné podmienky.

Spoločnosť STILL sa dlhodobo podieľa na projektoch a vývoji vodíkovej technológie, a teda disponuje už rozsiahlymi skúsenosťami a odbornými znalosťami z výroby a používania týchto systémov. Spustením vlastnej výrobnej linky už čoskoro ponúkne prvé 24-voltové vozíky s pohonom na palivové články.

STILL spustil prvú výrobnú linku na produkciu systémov palivových článkov

STILL je v súčasnosti jediným výrobcom v odvetví intralogistiky, ktorý vyrába vlastné systémy palivových článkov a integruje ich do manipulačnej techniky. „Ako priekopník v oblasti intralogistiky máme za to, že odvážne a dôsledne napredovanie a prechod na alternatívne zdroje je nevyhnutnosť. Expandovanie technológie zeleného vodíka ako bezemisného pohonného systému, ktorý šetrí zdroje, je v súčasnosti kľúčové,“ vysvetľuje Florian Heydenreich, výkonný viceprezident predaja a služieb STILL EMEA. Systém palivových článkov bol vyvinutý v rámci skupiny KION Group a financovaný v rámci Národného inovačného programu pre technológiu vodíkových a palivových článkov celkovou sumou takmer 2 milióny eur.

„Ako producent špičkovej manipulačnej techniky a intralogistických riešení opäť dokazujeme, že sme inovátorom vo svojom odvetví. Produkciou vlastných systémov palivových článkov a komplexným poradenstvom či servisom robíme ďalší významný krok v technologických trendoch a udržateľnosti. Veríme, že aj na Slovensku budeme môcť onedlho testovať prvé kusy našich vysokozdvižných vozíkov s vodíkovým pohonom a realizovať prvé projekty pre našich zákazníkov," hovorí Marian Fábry, šéf servisu a predaja STILL Slovensko.

STILL spolupracuje s ďalšími odborníkmi

STILL spolupracuje s rôznymi odborníkmi na vodíkové projekty, ako napr. Hydrogentle, aby sa manipulačná technika na vodíkový pohon stala pre zákazníkov čím skôr dostupnejšou. Zároveň STILL poskytuje komplexné poradenstvo v oblasti technológie palivových článkov a spolupracuje s ďalšími firmami, ktoré sa špecializujú na plánovanie, dizajn a realizáciu projektov zeleného vodíka.

STILL spustil prvú výrobnú linku na produkciu systémov palivových článkov

Aby sa k technológii palivových článkov dostali aj zákazníci s malým vozovým parkom, plánuje STILL v roku 2024 spustiť v Nemecku pilotný projekt mobilnej vodíkovej čerpacej stanice na tankovanie vodíka, pričom vozíky na tento druh pohonu si budú môcť záujemci prenajať.

Zákazníci tak budú mať možnosť testovať technológiu na palivové články približne štyri týždne bez akýchkoľvek obmedzení a v reálnom pracovnom nasadení. Budú tak mať k dispozícii komplexné riešenie – vozíky s palivovými článkami s príslušným systémom tankovania vrátane potrebného schválenia na používanie a inštalácie.

Rozširovanie portfólia a výrobných kapacít

STILL bude aj naďalej pokračovať v investíciách do rozširovania a inovovania vodíkovej technológie pre intralogistiku. Koncern už pracuje aj na vývoji 48-voltového systému palivových článkov, ktorý sa bude v budúcnosti tiež vyrábať vo vlastnom závode v nemeckom Hamburgu.

Spoločnosť bude v blízkej budúcnosti rozširovať svoje výrobné kapacity – výrobnú linku, ktorá je už v prevádzke, a ktorú vopred projektovali na väčšie objemy produkcie.